چه حکمی در انتظار پسر جوان شکنجه‌گر سیرجانی است؟

چه حکمی در انتظار پسر جوان شکنجه‌گر سیرجانی است؟

چه حکمی در انتظار پسر جوان شکنجه‌گر سیرجانی است؟


امروز با بررسی این موضوع که چه حکمی در انتظار پسر جوان شکنجه‌گر سیرجانی است؟ با شما هستیم.

انتشار فیلمی به تازگی در شبکه‌های مجازی اینستاگرام و تلگرام، موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده است.

داستان از این قرار است که پسر جوان سیرجانی، که مدعی است به او و شریک عاطفی‌اش توسط دختر دیگری در فضای مجازی توهین شده است، با قصد و نقشه از قبل تعیین شده و برقراری رابطه عاطفی با دختر مزبور، وی را از تهران به شهر سیرجان می‌کشاند و با همدستی یکی از دوستانش اقدام به آزار و اذیت، ضرب و شتم و توهین دختر نموده و با فیلمبرداری و انتشار فیلم از دختر نوجوان انتقام گرفته است.

اقدام غیراخلاقی پسر جوان سیرجانی که هرگز به عواقب رفتار خود نیاندیشیده بود، در ساعات کمی موجب افزایش دنبال‌کننده‌ها در صفحه شخصی اینستاگرامش شده است؛ به طوری که پس از انتشار فیلم، تعداد دنبال‌کننده‌های صفحه شخصی وی، از سه هزار نفر به هجده هزار تفر رسید.

پسر جوان سیرجانی ساعاتی پس از انتشار فیلم، توسط پلیس فتای سیرجان شناسایی و بازداشت شد.

جدا از اقدام غیراخلاقی و غیرانسانی که توسط پسر جوان سیرجانی سر زده است و موجب تشویش، نگرانی و اندوه هم‌وطنان عزیز شده است، قطعا مجازات سنگینی هم در انتظار متهم خواهد بود

. در این نوشتار که توسط وکیل موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تهیه و تنظیم شده است به این سوال که چه حکمی در انتظار پسر جوان سیرجانی است؟ پاسخ داده شده است… .

نکات مهم در موضوع بررسی چه حکمی در انتظار پسر جوان شکنجه‌گر سیرجانی است؟

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

وکیل کیفری خیابان گاندی

اتهامات انتسابی به دو پسر سیرجانی طبق قانون مجازات اسلامی چیست؟

آیا بدون شکایت شاکی اقدام دادستان سیرجان در دستگیری پسر شکنج گر و همدستش صحیح بود؟

نقش فضای مجازی و شبک های اجتماعی در دستگیری پسران سیرجانی چه بود؟

[/stextbox]

 

جرم توقیف غیر قانونی

در خصوص رفتار مجرمانه پسر جوان سیرجانی اولین جرمی که به نظر وکیل موسسه مهر پارسیان محقق شده است، جرم توقیف غیر‌قانونی است. توقیف و نگهداری بدون مجوز قانونی هر فرد، به هر انگیزه از جمله انگیره مالی، تجاوز جنسی، انتقام و غیره مطابق قانون مجازات اسلامی جرم است.

در این خصوص می‌توان به ماده 621 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب 1370 استناد نمود. مطابق ماده مزبور هرکس به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگر، به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگر شخصا یا توسط دیگری، شخصی را برباید یا مخفی کند به حبس تعزیری از پنج سال تا پانزده سال محکوم می‌شود.

البته رفتار مرتکب مصداق آدم‌ربایی نیست؛ چرا که مجنی‌علیه با اراده و اختیار خود وارد مکان مورد‌نظر متهم شده است اما می‌تواند مصداقی از مخفی کردن در مکان، مطابق ماده 621 باشد.

در ادامه ماده 621 بیان می‌دارد چنانچه مجنی‌علیه کمتر از پانزده سال داشته باشد یا عمل مرتکب موجب ورود صدمه جسمی یا حیثیتی گردد، مرتکب به اشد مجازات محکوم می‌شود. همچنین ارتکاب جرایم دیگر نیز موجب مجازات جداگانه برای متهم خواهد بود.

جرم هتک حیثیت از طریق فضای مجازی

هتک حیثیت به این معناست که فردی به آبروی دیگری لطمه وارد نموده و موجب جریحه‌دار شدن آبرو و حیثیت دیگری شود. جرم هتک حیثیت از جمله جرایم رایانه‌ای و سایبری می‌باشد. در خصوص جرم هتک حیثیت در فضای مجازی باید به ماده 16 قانون جرایم رایانه‌ای استناد نمود.

وکیل معاضدتی کیست و چگونه درخواست و تعیین می شود؟

ماده 16 قانون جرایم رایانه‌ای مقرر می‌دارد: «هر کس توسط سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت شود به حبس تعزیری از سه ماه و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شود».

جرم آزار و اذیت بانوان

از جرایم دیگری که می‌توان به رفتار پسر جوان سیرجانی منتسب نمود، جرم آزار و اذیت بانوان است. به موجب ماده 619 قانون مجازات اسلامی چنانچه کسی با الفاظ و رفتار مخالف شئون و حیثیت بانوان به آنان توهین کند، به حبس تعزیری  از دو تا شش ماه و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

جرایم و مجازات‌هایی که بیان شد جنبه عمومی جرم است. ضمن این مجازات‌ها، مطابق قانون آیین دادرسی کیفری، شاکی می‌تواند تمامی خساراتی که به وی وارد شده است اعم از مادی، معنوی و خسارات ممکن‌الحصول را مطالبه نماید.

بازداشت موقت پسر جوان سیرجانی

قانون آیین دادرسی کیفری در مواردی، مقام قضایی را مجاز به صدور قرار بازداشت موقت دانسته است. به موجب بند ت ماده 237، در جرم ارتکابی توسط پسر جوان سیرجانی می‌توان قرار بازداشت موقت صادر نمود. چرا که این بند برای کسانی است که مبادرت به اذیت و آزار بانوان می‌نمایند. همچنین به موجب بند ب ماده 238 بیم فرار یا مخفی شدن متهم باشد و از طرق دیگر نتوان از مخفی شدن وی جلوگیری نمود.

استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال

وکیل متخصص جرایم سایبری تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *