کدام قانون می تواند جلوی سگ‌های هار کله گنده‌های لواسان بایستد؟

کدام قانون می تواند جلوی سگ‌های هار کله گنده‌های لواسان بایستد؟

کدام قانون می تواند جلوی سگ‌های هار کله گنده‌های لواسان بایستد؟


امروز با موضوع بررسی این سوال که کدام قانون می تواند جلوی سگ‌های هار کله گنده‌های لواسان بایستد؟ با شما خواهیم بود.

حمله دو سگ به بهار، دختری ده ساله تبدیل به موج خبری در رسانه‌های خبری و شبکه‌های مجازی شده است.

اتفاق بسیار تلخ که آسیب جسمی، روحی و روانی برای بهار و خانواده‌اش به همراه داشته است.

با توجه به اخباری که در این خصوص منتشر شده است، یک خانواده برای تعطیلات آخر هفته به پارکی در شمال تهران شهر لواسان رفته بودند.

بهار دختر ده ساله این خانواده در پارک مشغول بازی بوده که مورد هجوم دو سگ بدون قلاده و پوزه بند قرار می‌گیرد. همچنین سگ‌های کله گنده‌های لواسان به اندازه‌ای هار بوده‌اند که از کنترل صاحبان خود نیز خارج شده و موجب جراحات عمیق دست و پای بهار شده‌اند.

نکات مهم کدام قانون می تواند جلوی سگ‌های هار کله گنده‌های لواسان بایستد؟

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا برای مجازات صاحبان سگ هایی که موجب آسیب به اشخاص می‌شوند قانونی وجود دارد؟

برای شکایت از صاحبان سگ های هار و سگ های شکاری که در مناطق مسکونی تردد می کنند چه باید کرد؟

برای جستجوی وکیل پایه یک کیفری چه اقدامی لازم است؟

[/stextbox]

 

نگهداری سگ مهاجم در اکثر کشورهای دنیا ممنوع است

یکی از سگ‌های هار کله گنده‌های لواسان که به دختر ده ساله حمله کرده است، سگ پیتبول است.

سگ پیتبول نژاد آمریکایی دارد و نگهداری این نژاد از سگ در کشور آمریکا هم، حتی برای نگهبانی ممنوع است!!! با وجود اینکه در ایالات متحده به طور کلی پرورش و نگهداری سگ عادی و طبیعی است.

اخاذی با فیلم مستهجن

خصلت‌های وحشی و هار بودن نژاد پیتبول موجب شده که نگهداری این نژاد از سگ علاوه بر آمریکا در کشورهای دیگری مانند کانادا، ایتالیا، فنلاند، نروژ، فرانسه، آلمان، استرالیا، اسپانیا، دانمارک و خیلی دیگر از کشورهای دنیا ممنوع باشد؛ اما در ایران نژاد پیتبول به راحتی پرورش و نگهداری می‌شوند حتی این نژاد از سگ در شهرستان تهران و شهرهای همجوار نرخ فروش بالایی را به خود اختصاص داده است.

در حقیقت نژاد پیتبول بیشتر برای قاچاقچیان حرفه‌ای به کار می‌آید تا به راحتی بتوانند، بدون اینکه کسی مزاحم آنها شود، فعالیت مجرمانه خود را به سرانجام برسانند.

این نژاد از سگ دارای گونه‌های پهن و بدن عضلانی و بسیار قدرتمند هستند.

سگ پیتبول به آسانی رام نمی‌شود و حتما باید پوزه بند داشته باشد؛ اما در حادثه تلخ لواسان، سگ مزبور نه تنها پوزه بند نداشته بلکه قلاده هم نداشته است.

مجازات صاحبان حیواناتی که به انسان‌ها حمله می‌کنند

همانطور که بیان شد، متاسفانه در قوانین ایران نگهداری سگ پیتبول برخلاف قوانین بسیاری از کشورها، محدودیت و ممنوعیتی ندارد؛ اما به استناد موادی از قانون مجازات اسلامی مصوب 92 و قواعد عام مسولیت مدنی برای صاحبان حیوان، مسئولیت مدنی متصور می‌باشد.

در خصوص حادثه‌ی حمله سگ‌های هار کله گنده‌های لواسان به بهار دختر 10 ساله، می‌توان به ماده 522 قانون مجازات اسلامی استناد نمود؛ به موجب این ماده: « متصرف هر حیوانی که از احتمال حمله آن آگاه است باید آن را حفظ نماید و اگر در اثر تقصیر او حیوان مزبور به دیگری صدمه وارد سازد ضامن است ولی اگر از احتمال حمله حیوان آگاه نبوده و عدم آگاهی ناشی از تقصیر او نباشد ضامن نیست.»

اخذ وجه بر خلاف قانون به نفع دولت

مطالبه خسارات مادی و معنوی از صاحبان حیواناتی که به انسان‌ها حمله می‌کنند

حادثه دلخراش حمله سگ به دختر ده ساله، علاوه بر صدمه بدنی، صدمات روحی و روانی متعددی بر دختر ده ساله وارد نموده؛ از جمله اینکه به گفته پدر کودک، وی شب‌ها در خواب جیغ می‌زند و خواب راحتی ندارد.

این آسیب تا ماه‌ها و حتی سال‌ها در ذهن کودک ماندگار است. حتی جراحاتی که وارد شده است بسیار عمیق است و مشاهده جراحات سبب یادآوری حادثه برای صدمه دیده می‌گردد.

به موجب قانون آیین دادرسی کیفری شاکی می‌تواند تمام ضررهای مادی و معنوی وارده را مطالبه نماید. زیان معنوی همان صدمات روحی و روانی است که به بهار وارد شده است؛ اما آیا مطالبه این خسارات مادی ومعنوی اندکی از دردهای روحی و جسمی دخترک را التیام می‌بخشد؟؟

پیشنهاد وکیل پایه یک دادگستری گروه وکلای مهر در خصوص حادثه حمله سگ‌های کله گنده‌های لواسان

در این حادثه انتساب جبران خسارت و پرداخت دیه با استناد به ماده 522 قانون مجازات به صاحب حیوان، آسان است و تنها صاحب حیوان به پرداخت دیه محکوم می‌شود که برای صاحبان این گونه سگ‌ها که دارای قیمت گزاف می‌باشند نمی‌تواند مجازات سنگینی محسوب شود.

ضمن اینکه اثرات روحی و روانی که حمله این حیوانات بر انسان و به خصوص کودکان وارد می نماید با پول قابل جبران نیست؛ بنابراین پیشنهادی که می‌توان ارایه نمود تا دیگر شاهد چنین حوادث دلخراش و تلخی نباشیم این است که اولا قانونا نگهداری این گونه حیوانات ممنوع شود، ثانیا برای نگهداری، پرورش و حمل و نقل این گونه حیوانات مجازات در نظر گرفته شود.

اعاده دادرسی قاچاق کالا و ارز

وکیل متخصص جرایم کیفری در تهران

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در امور کیفری و معرفی بهترین وکیل کیفری در تهران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر وکیل کیفری در تهران

021-88663925[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

 

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *