نمونه شکایت از پزشک

نمونه شکایت از پزشک

نمونه شکایت از پزشک


امروز با ارائه نمونه شکایت از پزشک با شما هستیم.

وجود پزشکان متعهد و متخصص در جامعه، تامین کننده یکی از دو نعمت بزرگ برای شهروندان است که توسط پیامبر گرامی اسلام تبیین شده است.

سلامتی و امنیت، دو نعمتی هستند که بسیار حایز اهمیت می‌باشند. تامین سلامت مردم، در گرو دانش و تعهد پزشکان و کادر درمانی هر کشوری است. درمان بیماران نیازمند به صورت رایگان، کار در مناطق محروم و خطر ابتلا به بیماری حین طبابت از جمله سختی های حرفه پزشکی محسوب می‌شود.

در این بین ناخواسته و بنا به اشتباه و قصور پزشکی، ممکن است حین درمان بیمار، آسیب های بدنی و روحی به بیمار وارد آید که بر اساس قانون مجازات اسلامی و قانون مسوولیت مدنی، مجازات پزشک و مسوولیت وی در جبران خسارت واضح بوده و نیازی به توضیح ندارد.

کالج بین‌المللی دونا مجارستان

همکاران گروه وکلای مهر که به عنوان تخصصی ترین گروه وکلای تهران جهت پیگیری پرونده‌های جرایم پزشکی هستند، نمونه شکایت از پزشک که با بی توجهی و بی مبالاتی در تشخیص صحیح بیماری از راه علمی و ارتکاب قصور پزشکی منجر به صدمه بدنی غیر عمدی به بیمار شده است را به همراه انواع قصور پزشکی، تفاوت تخلفات پزشکی با جرایم پزشکی، معرفی دادسرای تخصصی جرایم پزشکی در تهران و شیراز، نحوه شکایت از پزشک متخصص و معرفی وکیل خوب کیفری در تهران و شهرستآن‌ها را جهت درج در تارنمای رسمی گروه وکلای مهر با مشاوره محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در تهران، تهیه نموده اند.

سوالات مرتبط با نمونه شکایت از پزشک

  • آیا در موضوع شکایت از پزشک متخصص، امکان شکایت از بدرفتاری کادر درمانی و یا قصور پرستاری نیز قابل طرح است؟
  • چه کسانی حق شکایت از پزشک در دادسرای تخصصی جرایم پزشکی را دارند؟
  • نمونه شکایت از پزشک در چه مواردی کاربرد دارد؟ آیا تخلفات پزشکی نیز در قالب نمونه شکایت از پزشک قابل طرح است؟
  • وکیل خوب کیفری در تهران و وکیل متخصص در جرایم و تخلفات پزشکی کیست؟
  • امکان دریافت خسارت‌های بیمارستان و هزینه‌های فیزیوتراپی از پزشک متخلف و مقصر وجود دارد؟

متن نمونه شکایت از پزشک

شاکی: خانم س سحر ح، فرزند: س الف ، به شماره شناسنامه: ۳۲۵۵و شماره ملی: ۵، صادره از: ک، شیعه، مجرد، به نشانی:تهران- خیابان شریعتی- تقاطع طالقانی- کو چه م پلاک۷- واحد۱

مشتکی عنهم: دکتر ش ص گ، خانم  م اصل، خانم الم ع، خانم دکتر ال ا، کادر درمانی بیمارستان– دکتر و ح ر، بیمارستان و بیمارستان شهید.

وکیل ملکی ستارخان | وکیل در ستارخان

وکلای شاکی:

  • محمد رضا مهری فرزند حسینعلی به شماره شناسنامه ۲۷۴۳ و شماره ملی۰۰۶۴۰۹۶۸۰۷ صادره از تهران، متاهل، شیعه به نشانی: تهران- گاندی جنوبی-خ۱۴-پ۱۴-ط۴-واحد۹
  • دلارام بصیرت فرزند یوسفعلی به شماره شناسنامه ۵۴۰۵ و شماره ملی۰۰۷۳۹۸۱۸۱۸ صادره از تهران،مجرد،شیعه به نشانی: یزد- بلوار طالقانی- جنب کو چه پارکینگ دادگستری

موضوع: قصور پزشکی منجر به صدمه بدنی غیرعمدی.

محل و تاریخ وقوع جرم: تهران – سال ۱۳۹۴

 

معاون محترم دادستان و سرپرست دادسرای جرایم پزشکی تهران

با سلام و احترام، به وکالت از سرکار خانم س ح به شرح ذیل از کادر پزشکی و درمانی بیمارستان های ب تهران، بیمارستان شهید  و بیمارستان ر به دلیل قصور پزشکی منجر به صدمه بدنی غیر عمدی، شکایت دارم و تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری دارم.

دلایل شکایت از پزشک

اول: خانم س ح، به دلیل درد شدید پهلوی راست، در تاریخ۲۲/۰۲/۱۳۹۴، ساعت ۱۹به بیمارستان شهید ر مراجعه نموده و به دلیل عدم حضور پزشک متخصص زنان و زایمان، کارشناسان مامایی بیمارستان شهید ر، خانم ها م ص ا و ال ع، اقدام به ویزیت وی نموده و بیماری ایشان توسط مشارالیهما، حاملگی خارج از رحم تشخیص داده شد، اما جهت تشخیص دقیق بیماری، موضوع به سونوگرافی ارجاع داده نمی‌شود.

در حالی که موکل از شدت درد نالان بوده با اظهار نظر کارشناس مامایی، به ایشان از ساعت بستری شدن تا ساعت ۱ بامداد ۲۳/۰۲/۱۳۹۴ نه بار مسکن تزریق می‌شود و ده ساعت پس از بستری شدن، با حضور پزشک متخصص زنان و زایمان، سرکار خانم دکتر ش ص گ، باز هم دستور تزریق مسکن صادر می‌شود و نسبت به انجام سونوگرافی پس از ده ساعت از بستری شدن بیمار، تصمیم گیری می‌شود. با انجام سونوگرافی توسط دکتر ال ا، باز هم پیچش تخمک که به وضوح در مدارک پزشکی قابل تشخیص بوده به تطبیق بالینی و آزمایشگاهی ارجاع می‌شود.

قطع انشعابات توسط مامورین شهرداری

دلیل دوم

به فاصله ۲۴ ساعت پس از عدم کاهش درد، و همچنین سرگردانی موکل در بیمارستان مذکور، موکل با توجه به تشخیص اشتباه پزشک و کادر بیمارستانی، از بیمارستان ترخیص شده و به بیمارستان شهید  مراجعه می‌نماید.

در بیمارستان شهید، بلافاصله با انجام سونوگرافی، تورشن تخمدان تشخیص داده می‌شود و جهت انجام لاپارسکوپی به بیمارستان ب معرفی می‌شوند. صبح روز ۲۴/۰۲/۱۳۹۴ به صورت اورژانسی، و با تشخیص تورشن تخمدان مورد عمل جراحی قرار گرفته و تخمدان راست به دلیل عدم تشخیص به موقع و از دست دادن وقت طلایی، از بدن موکل خارج شد پزشکان معالج در بیمارستان ب نیز متوجه کیست بزرگ در حال خونریزی بیمار نشده و ده روز بعد مجددا قصد عمل جراحی ایشان را داشتند که مورد موافقت موکل قرار نگرفت و بنا به نظر اکثر پزشکان عمل جراحی مجدد، برای موکل الزامی است.

دلیل سوم

موکل که در عنفوان جوانی قرار دارد و ازدواج نکرده از حاملگی طبیعی محروم شده و انجام عمل های جراحی متعدد باعث از بین رفتن بکارت ایشان خواهد شد و با مصرف داروهای متعدد در آستانه روان پریشی قرار گرفته و تحت مشاوره روانپزشک، تا حدی نسبت به درمان افسردگی اقدام نموده است.

با توجه به اینکه قصورمتعدد پزشکی در بیمارستان شهید ر و ب صورت گرفته است، هنوز هم بهبودی کامل حاصل نشده و انجام عمل جراحی جدید مورد توصیه متخصصین زنان و زایمان است.

بنا به دلایل فوق و ارجاع موضوع به کمیسیون محترم پزشکی قانونی و نیز استماع شهادت شهود، جهت اثبات صدق عرایض موکل، از خانم دکتر ش ص گ متخصص زنان و زایمان، خانم ها م ص ا و س ع کارشناسان مامایی، خانم دکتر و ح ع متخصص زنان و زایمان، دکتر ح خ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی و دکتر ال اس متخصص رادیولوژی و سونوگرافی به دلیل قصور پزشکی و تشخیص اشتباه، منجر به صدمه بدنی غیر عمد به موکل، شکایت داشته و تقاضای تعقیب کیفری نامبردگان را داریم.

فرار دختر و پسر برای ازدواج

  منوط به نظر عالیست  با احترام مجدد دلارام بصیرت – محمدرضا مهری وکلای شاکی

دلایل و مستندات: تصویر پرونده‌های بیمارستانی با دستور قضایی- شهادت شهود- ارجاع به کمیسیون محترم پزشکی قانونی

وکیل خوب جرایم پزشکی در تهران

دفتر حقوقی محمدرضا مهری به عنوان وکیل تخصصی جرایم پزشکی در تهران، با توجه به تجربه موفق در پرونده‌های جرایم و تخلفات پزشکی، آماده ارائه مشاوره حقوقی حضوری توسط وکیل خوب جرایم پزشکی در تهران و شهرستآن‌ها می‌باشد.

با توجه به راه اندازی خدمات مشاوره و آنلاین در گروه وکلای مهر، متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی حضوری با وکیل خوب جرایم پزشکی در تهران، می‌توانند از طریق تماس با شماره های مندرج در تارنمای گروه وکلای مهر و همچنین از طریق درخواست مشاوره در تارنمای مذکور نسبت به رزرو وقت مشاوره غیر حضوری با وکیل پایه یک دادگستری اقدام نمایند.

شماره های تماس

  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

 

[stextbox id=’info’]

مشاوره حقوقی امور کاری و استخدامی

مشاوره حقوقی امور پولی و بانکی

مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی

مشاوره حقوقی بورس و اوراق بهادار

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری خارجی

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی حضوری

[/stextbox]

 

۵/۵ - (۵۸ امتیاز)

۲۸ دیدگاه

  • با سلام پدر خانم من از درد ناحیه سینه به دکتر حیدر اکبری مراجعه میکند که دکتر میگه شما معده ات ناراحت است و قرض راینتدین به او میده که ایشان تا فردا درد میکشید که فرداآن روز به درمانگاه دیگری مریض را بردیم که اعلام کردند ایشان سکته قلبی کردند وبا آمبولانس به بیمارستان منتقل شد وتشخیص دادند که دوروز است که سکته وسیع قلبی کرده و باید عمل شود آیا پزشکی یک نوار قلی ساده را نمیگیرد و نمی تواند تشخیص دهد باید طبابت کند ما تصمیم داریم این مطلب را عمومی کنیم وبی صبرانه منتظر جواب از طرف شما هستیم

  • با سلام
    در شهرستان ها دادسرای جرایم پزشکی داریم؟ اگر در شهرستان نباشد ولی در مرکز استان باشد می توان به مرکز استان مراجعه کرد بدوا؟
    اگر خیر باید به کجا مراجعه کرد (برای شکایت از عملی که لازم نبوده)
    با تشکر

    • سلام و عرض احترام
      در شهرهایی که دادرای جرایم پزشکی نداشته باشیم، به دادسرای عمومی همان شهر مراجعه می کنیم.
      دادسرای عمومی وظیفه رسیدگی به همه جرایم را دارد و نیازی به مراجعه به مرکز استان در جرایم پزشکی نیست

  • من هم از پزشکا زده شدم مخصوصا متخصصین پوست و مو. بدون کوچکترین دانشی و پولکی.نمونش اینکه دوماه قبل،پیش دکترمسعودی میدون توحید دوتا خال روی دستم اندازه سرسوزه زیرپوستی رو برام برداشتن، خال از بین رفت اما تبدیل به دو تا لکه قهوه ای قرمز بزرگ شد هر دوهفته یه دارو تجویز کردن که هیچ فایده نداشت. قبلا خالمو هیچکس نمیدید الان باید به همه جواب بدم که چی شده دستم. خلاصه دوماهه از زندگی خسته شدم. حلالش نمیکنم

  • سلام و عرض احترام
    آیا ابتلا به بیماری هپاتیت بی بدلیل عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی دندونپزشک قصور بحساب میاد؟ اگر پاسخ مثبته با چه ادله و مدارکی میتوان اقدام به اثبات این امر کرد که ابتلا به این بیماری بدلیل عدم اصول بهداشتی توسط دندونپزشک بوده؟
    و در نهایت بنظر شما بهترین راه شکایت جهت احقاق حق این شخص و اخذ خسارت چی میتونه باشه؟

  • با سلام . روز گذشته خواهرزاده بنده برای آنفلوآنزا به بیمارستان میناب مراجعه می کند که ، که پدرش رو برای خرید آب میوه می فرستن ( برای جلوگیری از سرگیجه بعد از تزریق آمپول پنی سیلین ) قبل برگشت پدرش، بصورت سرپایی تست پنی سیلین را از خواهرزادم انجام می دهند و بعد چند لحظه بیهوش می شه و با صورت به کف بیمارستان سقوط می کنه و باعث شکستگی ۳ دندان و آسیب صورت می شود . آیا امکان شکایت و پیگیری هست یا عامل سقوط ضعف جسمانی بیمار بوده ؟ بیمار دختر ۱۹ساله

  • باسلام وادب
    شخص متوفی ما فردی ۴۰ساله که سابقه بیماری خاصی نداشتند درمراجعه به پزشک متخصص قلب داروی قرص اسپرینولاکتون و سیلدنافیل برایشان تجویز میکند که شب اول پس از مصرف این داروها صبح دچار عارضه شده وپس از انتقال به بیمارستان چندساعت بعد به رحمت خدا میرود سوال ما این است که اولا ایا این داروها مصرف آنها عوارض دارد یا خیر وچگونه این مطلب را پیگیری کنیم قابل ذکر است که شکایت خاصی نکردیم و در هنگام صدور جواز دفن رضایت دادیم ولی چون درگیر مراسم بودیم ده روز بعد با دیدن داروها این سوال برایمان پیش آمد
    باتشکر فراوان

    • سلام میتونین شکایت کنید ولی با توجه به اینکه قبل از دفن جسد معاینه تخصصی پزشکی قانونی نشده به نتیجه رسیدن سخته

  • سلام.انگشت ۴ و ۵ من از مفصل میانی شکسته بود و پزشک جراحی کرد اما بهبود نیافت و الان دچار محدودیت حرکت در انشگتان هستم بطوریکه انگشتام ثابت مونده و خم نمیشن.
    دکتر میگه بیا مجدد عمل کنم.آیا می تونم از ایشان شکایت کنم؟

  • سلام و خسته نباشید؛ من ۴۰ ساله هستم و سه ماه پیش به دکتر پوست مراجعه کردم که فقط یه کرم ضد چروک خوب معرفی کنه و ایشون علاوه بر معرفی کرم گفتن خالهای صورتت رو هم باید برداریم در صورتیکه خالهای صورتم بسیار ریز و سطحی بودن و اصلا جلب توجه هم نمیکردن،پرسیدم عوارضی نداره؟ گفتن نه فقط چند روز جاش زخم میشه بعدش صورتت عالی میشه،منم به ایشون اعتماد کردم و انجام دادم چون هیچ اطلاعاتی نداشتم در مورد لیزر،الان سه ماه میگذره نه تنها لکه ها و گودی های چند برابر بزرگتر از اون خالهای سطحی روی صورتم مونده بلکه روی نقاط دیگه صورتم لکه های قهوه ای چند میلیمتری بوجود میاد و من که صورتم بهیچ وجه جوش نمیزد جوشهای مختلف (سر سیاه،سر سفید،قرمز…) در میارم و پوستم کلا عوض شده و خراب شده،میخواستم بدونم با توجه به اینکه به پیشنهاد ایشون انجام دادم و گفتن هیچ عوارضی نداره و جاش هم نمیمونه میتونم از ایشون شکایت کنم؟ ممنون میشم اگه جواب بدید🙏🌹

  • سلام من مادرم در اثر درد در قفسه سینه به بیمارستان منتقل میشود البته مشکل عصبی هم داشتند انجا با قرص های ارامبخش حال مادرم خوب و بهد از چند ساعت ترخیص میشود روز بعد مادرم فوت میشود ایا میشود از بینارستان و دکتر شکایت کرد که چرا از مادر من نوار قلب نگرفتند و مادرم در اثر سکته قلبی فوت شده.

  • با سلام
    پدر بنده با توجه به انجام عمل جراحی آب مروارید دربیمارستان فارابی توسط پزشک متخصص و یا رزیذنت های اتاق عمل ، با توجه به مشکلات پیش آمده و آسیب به شبکیه چشم متاسفانه بعد از دوبار ( تاکید میکنم بعد از دوبار به فاصله دوهفته)عمل جراحی توسط پزشک متخصص بیمارستان فارابی باتوجه به نقص پیش آمده در بینایی و تایید ۴ پزشک متخصص و معروف در تهران نیاز مجدد به عمل بسیار سنگین و هزینه بر شبکیه چشم دارند که موفقیت آن هم مشخص نیست.
    آیا با توجه به قصور پزشکی توسط متخصص بیمارستان و عدم پاسخگویی صحیح بیمارستان آیا امکان شکایت و رسیدگی وجود دارد یا خیر؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    • سلام شکابت سریع وجود نداره
      بعد از طرح شکایت و تا نوبت کمیسیون پزشکی قانونی حداقل سه ماه طول میکشه که نوبت کمیسیونتون بشه

  • با سلام بنده پرستار شاغل در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران هستم میخاستم بدونم آیا برای یک پرستار امکان شکایت از پزشکی که بدون دلیل یا وجود نقص پرستار در کار بالین و صرفا به دلیل اینکه بخاهند نشان دهند که مدیر بیمارستان هستند یا اینکه کلا از پرستار مربوطه خوشش نمیاید وجود دارد؟ (به طور مثال دلیل اخراج پرستار از طرف دکتر این باشه که چرا وقتی من استیشن اومدم پرونده هارو سریع برام نذاشتی پس اورینت به بخش نیستی!) با تشکر

  • بجاماندن نخ بخیه بعداز پانزده سال درقسمت پهلو راست ودراین مدت چندبار به پزشکش مراجعه که ایشان بامتلک من وخانمم را بیرون کرده ودراین مدت با داشتن چهار فرزند دستمان به کنترل عفونت ودرد ناشی از نخ بخیه بناست .آیا امکان شکایت از پزشک وجود دارد؟ باتشکر

  • سلام برادر من توی صورتش پلاتین داشت ودکتر بعد از کلی عکسو سونو و….به ایشون گفت درحد یه عمل سرپایی میتونه پلاتین ها رو دربیاره اما عمل سرپایی رسید به بیهوشی وچند جا ازصورتش که لب وفک ویک قسمت پیشانی هست رو از بیرون وداخل فک شکافتن وبخیه کردن وبعد از عمل گفته من سعی خودمو کردم ببخشید نمیشه خارج کرد حالا جوای هزینه ها وارکار افتادگی غذاخوردن عذاب اورشدهربراشون وظاهر صورت هم که بهم ریخته این اقای دکتر یعنی از روی عکس وسونو نتونسته تشخیص بده ین کار شدنی نیس؟؟؟چجوری میتونم شکایت کنم

    • سلام وقت شما بخیر
      از طریق طرح شکایت مبنی بر قصور موضوع را پیگیری نمایید و شما جهت انجام معاینات به پزشکی قانونی ارجاع خواهید شد و با احراز تقصیر، پزشک خاطی محکوم به پرداخت دیه و خسارت خواهد شد.

  • بنده به گفته پزشک معالجم کمرم بیش از اندازه انحراف داشته و باعث شدا بود دوتا از مهرهای کمرم بشکنه و پارسال برج ۹ من عمل کردم و چندتا پلاتین تو کمرم کار گزاشتم، ولی بعد از عمل پزشک هیچگونه مراقبت و تماسی با من نداشتن. منم تقریبا کمتر از دو ماه از شهرستان به یک پزشک دیگه مراجعه کردم تا چندتا عکس ام ار ای و رادیولوژی برام ویزیت کردن، بعد از گرفتن عکس ها متوجه شدیم که پلاتین ها شکسته حالا باید جطور و از چه مراجعی شکایت پزشک و شرکت ساخت پلاتین و بکنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *