وکیل تضمینی اعاده دادرسی

وکیل تضمینی اعاده دادرسی

وکیل تضمینی اعاده دادرسی


امروز با معرفی وکیل تضمینی اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور با شما هستیم.

در بسیاری از تبلیغات میدانی و تبلیغات در فضای مجازی به واژه وکیل تضمینی اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور برخورده‌اید و شاید این سوال برایتان مطرح شود که آیا می‌توان نتیجه پرونده قضایی در دیوان عالی کشور را تضمین نمود؟ً!

براساس قانون چنین ادعای از جانب وکیل از مصادیق عناوین مجرمانه است چرا که در هر صورت صدور رای توسط قاضی رسیدگی کننده صورت خواهد گرفت.

وکیل تنها با توجه به تجربه کاری خود می‌تواند درصد موفقیت را تعیین نماید.

در این نوشته وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پرونده‌های اعاده دادرسی حقوقی و کیفری در دیوان عالی کشور و متخصص اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری، به بررسی شرایط درخواست اعاده دادرسی در پرونده‌های کیفری و حقوقی خواهد پرداخت.

نکات مهمی که وکیل تضمینی اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور در این مقاله بررسی خواهند نمود:

  • نحوه ارزیابی ادله و مستندات جهت طرح درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور چگونه است؟
  • وکیل متخصص دیوان عالی کشور در پرونده‌های اعاده دادرسی کیست؟
  • بهترین راه نتیجه گرفتن در پرونده اعاده دادرسی کیفری و یا اعاده دادرسی از سوی شاکی چیست؟
  • شیوه صحیح تنظیم لایحه اعاده دادرسی چگونه است؟
  • به چند روش می‌توان اعاده دادرسی نمود؟
  • استشهاديه محلى مي‌تواندجهت پذيرش اعاده دادرسى مورد استفاده قرار بگیرد؟

اعاده دادرسی

یک شیوه اعتراض به رای و قرارهای صادر شده از مراجع قضایی است که به شیوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

اعاده دادرسی در خصوص دعاوی حقوقی و کیفری متفاوت است اما اعاده دادرسی براساس ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، به یک شیوه در خصوص آرای حقوقی و کیفری اجرا خواهد شد.

قراردادهای وارانتی

در هر صورت اعاده دادرسی با تنظیم لایحه مستند به مواد قانونی و قواعد و اصول فقهی همراه خواهد بود.

در ادامه نمونه رای صادر شده از دیوان عالی کشور را در خصوص عدم توجه به دلایل مطرح شده در دادخواست و صدور رای برمبنای دلایل غیرموجه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رای دیوان عالى كشور

درخواست اعاده دادرسی محکوم‌علیه (فردی که حکم به ضرر او صادر شده است) آقای ح. نسبت به دادنامه شماره ٢٠٢ مورخ ٩٢/٤/٥ صادره از شعبه ٣٦ تجدید نظر تهران مآلاً (نتیجتا) وارد به نظر می‌رسد.

به لحاظ وضعیت پرونده و دلایل اتهامی و مستندات ابرازی اخیر (استشهاد تعداد کثیری از اهالی محل) اقتضاء بررسی مجدد را دارد.

زیرا آن‌گونه که از مفاد آرای صادره استنباط و استفهام می‌گردد تنها دلیل توجه اتهام به متهم کنونی، اظهارات دیگر متهم پرونده به نام آقای الف می‌باشد که کالای قاچاق از وی کشف گردیده است و بیان داشته که کالا متعلق به متقاضی اعاده دادرسی است.

غیر از اظهارات شخص مذکور دلیل دیگری مبتنی بر اثبات اتهام و توجه آن به محکوم‌ علیه مشاهده نمی‌‌گردد.

محکوم‌علیه مدعی است که فردی جانباز، مریض با سابقه بیماری قلبی و عمل قلب است و قادر به هیچ کاری نیست و اظهارات شخص اخیر به لحاظ کینه و عداوت ناشی از اختلاف ملکی با پدرش بوده است و به این علت او را مالک اجناس معرفی کرده است.

هر چند این ادعا در پرونده محاکماتی نیز شده است ولی مفاد رأی هیچ دلالتی برتحقیق پیرامون آن ندارد.

با توجه به این‌که عده کثیری از اهالی محل با استشهاد مراتب به صدق و صحت اظهارات محکوم‌علیه شهادت داده‌اند و تحقیق از آن‌ها به عنوان دلیل جدید خاصه با توجه به نبود هرگونه دلیلی دایر به مالکیت متهم و محکوم‌علیه بر اقلام مکشوفه چه بسا به بی‌گناهی وی منجر شود.

انواع بیمه تامین اجتماعی

لذا با لحاظ ملاک رأی وحدت رویه شماره 25/58-01/02/1359 هیئت عمومی دیوان محترم عالی کشور و مستند به بند ٥ ماده٢٧٢ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری و جواز ماده ٢٧٤ همان قانون، ضمن تجویز اعاده دادرسی پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض محاکم تجدیدنظر استان تهران ارجاع می‌گردد.

رئیس شعبه ٣٥ دیوان‌عالی‌کشور

همان‌گونه که مطالعه نمودید دیوان عالی کشور جهت رسیدگی مجدد، رای را به شعبه هم رده (هم عرض) دادگاه صادر کننده رای قطعی ارسال خواهد نمود.

ارزیابی ادله جهت درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور

اولین قدم وکیل متخصص پرونده‌های دیوان عالی کشور، ارزیابی ادله و مستندات متقاضی اعاده دادرسی قبل از طرح درخواست اعاده دادرسی می‌باشد.

به این منظور باید پرونده محاکماتی به دقت مورد مطالعه قرار گرفته و با توجه به وجود مستندات در پرونده استنادی، در صورتی که واقعا دلایل جدیدی به دست آمده باشد، نسبت به طرح موضوع اقدام نماید.

وکیل تضمینی اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور

در صورتی که وکیل پایه یک دادگستری نتیجه پرونده را تضمین نماید مرتکب جرم و تخلف شده است، اما امکان تضمین استرداد حق‌الوکاله و یا عدم دریافت حق‌الوکاله در صورت عدم حصول نتیجه مغایرتی با قوانین ندارد.

در بدو مطالعه پرونده توسط وکیل متخصص دیوان عالی کشور، میزان شانس متقاضی اعاده دادرسی با توجه به دلایل و مستندات توسط وکیل مورد سنجش قرار گرفته و بر اساس آن نسبت به قبول پرونده اقدام خواهد نمود.

گروه وکلای مهر، با توجه به بررسی هر پرونده توسط تیم پژوهشی و تحقیقی مربوطه اقدام به قبول پرونده می‌نماید.

وکیل اعتراض ثالث

امکان سنجش شانس موفقیت در پرونده را تخمین زده و بر اساس این نتیجه اقدام به قبول پرونده خواهد نمود و در صورت عدم اخذ نتیجه حق الوکاله را به موکل مسترد خواهد نمود.

وکیل اعاده دارسی در دیوان عالی کشور

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با دکتر محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان‌پذیر است.

09120067669

با چه دلایلی می‌توان اعاده دادرسی نمود؟

دلایلی که می‌توان نسبت به آنها اعاده دادرسی نمود در قانون آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری پیش‌بینی شده‌اند.

دلایل اعاده دادرسی ماده 477 چه مواردی می‌باشند؟

اعاده دادرسی ماده 477 تنها یک دلیل دارد آن هم مخالف بودن رای با بین شرع می‌باشد.

 

امتیاز دهی به مقاله

4 دیدگاه

  • سلام رای قطعی از دیوان رو میشه طبق ماده 477 ایین دادرسی کیفری اعاده دادرسی کرد؟

    • با سلام و وقت بخیر
      خیر، درخصوص آرای قطعی دیوان عدالت اداری طبق ماده 79 دیوان می¬توان اقدام نمود، که مرجع رسیدگی رئیس دیوان عدالت اداری می¬باشد.

  • سلام با عرض عذر خواهی و تشکر از خدمات موسسه شما، من در مورد پرونده ای اخلاقی که دارم و مفسد فی‌الارض حکم زده شده بود؛ ولی تو تجدید نظر حکم شکست و فقط مجازات زندان و شلاق دادن حالا پرونده رو فرستادن دیوان با درخواست اعاده دادرسی، آیا این درسته و چقدر احتمال داره که رای بدوی تائید بشه؟

    • سلام وقت بخیر
      بستگی به ادله و مدارک موجود در پرونده شما دارد و این مشمول اعاده دادرسی ماده 477 است. با توجه به حساسیت موضوع و پرونده شما حتما از یک وکیل متخصص در امور کیفری مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *