وکیل شمال تهران

وکیل شمال تهران

وکیل شمال تهران


با بررسی موضوع وکالت در دعاوی بانکی همراهتان هستیم.

وکیل متخصص بانکی در این مقاله تصریح نمود که قراردادهای بانکی براساس قوانین بانکی تنظیم می‌ شوند و عموم مردم جامعه نسبت به مفاد آن ها اطلاعی ندارند. و فقط برای تسهیل کار خود آن ها را امضاء می‌ کنند و همین امر سبب افزایش پرونده‌ های پولی و بانکی شده است.

بطور مثال: خیلی از افرادی که در خصوص مسدودی حساب خود با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس می‌ گیرند؛ علت این مسدودی را نمی‌ دانند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

تاثیر ابطال قرارداد بانکی

خیلی از افراد اطلاع ندارند که اگر بانک از سود تعیین شده در قوانین بانک مرکزی، سود بیشتری را در قرارداد تعیین و دریافت نماید؛ میتوان این قرارداد را باطل نمود.
پس از ابطال این قرارداد کلیه اقدامات انجام شده مانند: مزایده، سند صادر شده دیگر عملیات انجام شده… نیز باطل خواهند شد، که نمونه رای صادر شده در این خصوص در انتهای مقاله آورده شده است.

ارتباط با وکیل بانکی

به دلیل گستردگی و افزایش موضوعات حقوق مالی و قابل فهم نبودن این قوانین برای عموم افراد جامعه، تنظیم قراردادهای بانکی و جلوگیری از وقوع جرائم پولی بانکی، لازم است در خصوص دعاوی بانکی از وکیل متخصص بانکی مشورت نمایید.

برای این منظور می‌ توانید با شماره‌ های مندرج در این صفحه تماس بگیرید.
در این تماس ضمن پاسخگویی به سوالات شما، وکیل متخصص امور بانکی جهت رفع مشکل به شما، معرفی می‌ گردد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

مرجع شکایت از بانک

بستگی به نوع شکایت، مرجع طرح شکایت متفاوت خواهد بود.
بطور مثال: بسیاری از بانک‌ ها سامانه ثبت شکایت دارند که از این طریق می‌ توان، شکایت خود را نسبت به کارمندان بانک یا تخلفات آن ها، ثبت نمود.
اما مرجع شکایت از دعاوی مرتبط با قراردادهای بانکی و تخلف از قوانین و… مرجع قضایی و دادگاه می‌ باشد.
به این ترتیب، شکایت از بانک مانند: سایر دعاوی با ثبت دادخواست، در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شروع می‌ شود.
شکایت علیه قراردادهای بانکی اغلب در دادگاه‌ های حقوقی رسیدگی می‌ شود.
اما ممکن است برخی دعاوی بانکی، مانند: صدور چک پرداخت نشدنی، چک برگشتی، تخلفات بانکی و… در دادگاه کیفری نیز مطرح و رسیدگی شوند.
البته چنانچه خواسته ما مطالبه وجه چک باشد؛ میتوان از مراجع ثبتی یعنی اجرائیه ثبت، وصول آن را خواستار شد.
تشخیص اینکه طرح دعوی علیه بانک در چه مرجعی باشد؛ با وکیل متخصص بانکی است.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

وظایف وکیل متخصص بانکی

وظیفه وکیل در مقابل افرادی که برای ابطال قرارداد بانکی یا ابطال مزایده بانکی یا حذف سود مازاد بانکی به او مراجعه می‌ کنند چیست؟
وظیفه وکیل، مطالعه کامل قراردادها و بررسی مفاد قراردادی و کشف دلایل ابطال قرارداد است که بتواند پس از مطالعه قرارداد با توجه به محتویات آن ها، اقدام صحیح را انجام دهد.

 وکیل متخصص بانکی علاوه بر اطلاعات جامع و دقیق از قوانین و آئین‌ نامه‌ های بانکی از سیاست‌ گذاری ‌های نظارتی بانک مرکزی و تفسیر مواد قانونی و فلسفه صدور قوانین جهت تنظیم لایحه قوی باید آگاهی داشته باشد.
‌عملکرد وکیل دعاوی بانکی در پرونده‌ های بانکی این است که علاوه بر طرح دعاوی بانکی قضایی علیه اشخاص، در دادگاه‌ های حقوقی یا مراجع انتظامی و جلسات رسیدگی حاضر شود و از حقوق موکل خود دفاع نماید.
وظیفه وکیل بانکی جمع‌ آوری اطلاعات لازم و انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه و مزایده و بررسی این اطلاعات و تطبیق آن ها با قوانین جهت دفاع از سازمان یا موکل خود در دادگاه می‌ باشد.

وکیل بانک

لازم به ذکر است، وکیل متخصص بانکی که از طرف بانک در محاکم قضایی و غیرقضایی طرح دعوا نموده است یا از طرف اشخاص علیه بانک طرح دعوا نموده است؛ مطابق قانون باید دارای پروانه وکالت باشد.

موسسات حقوقی دعاوی بانکی و اقتصادی مانند موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، وکلای متخصص بانکی را پس از گذراندن دوره‌ های تخصصی وکالت در دعاوی بانکی، جهت انجام امور بانکی به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌ نماید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با  ما در ارتباط باشید.

انواع دعاوی بانکی

دعاوی بانکی که بی شک میتوان گفت نیازمند حضور وکیل متخصص بانکی می‌ باشند و بدون حضور وکیل شانس پیروزی در آن ها بسیار کم است عبارتند از:

  • ابطال قرارداد بانکی.
  • ابطال مزایده بانکی.
  • الزام به فک سند رهنی بانک.
  • ابطال سود مازاد بانکی.
  • دعاوی مرتبط به چک و سفته و برات.
  • دعاوی مرتبط با تعهدات ارزی.
  • بطور کلی اختلافات بانکی که جز با مراجعه به دادگاه، قابل حل نیستند.
اجرت المثل زن چیست؟

پیش از این به ذکر برخی از دعاوی علیه بانک پرداختیم اما دعاوی بانکی طرح شده در دادگاه‌ ها اغلب شامل مواردی است که در ادامه توسط وکیل متخصص بانکی به صورت اجمالی خواهند آمد و عبارتند از:

مطالبه وجوه نقد

به دلیل صدور چک و سفته و برات از طرف دارنده چک، علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی مانند شرکت یا موسسه مطرح می‌ شود.
در صورتی‌ که چک یا سفته یا برات صادر شده اما هنگام مراجعه به بانک، به هر دلیلی مبلغ مندرج در چک یا سفته پرداخت نشود؛ این دادخواست مطرح می‌ گردد.

الزام به انجام تعهدات

از طرف بانک علیه اشخاص متعهد در قراردادهای بانکی، مانند الزام به رهن ملک جهت وثیقه (تضمین) برای دریافت وام.

الزام به تنظیم سند رسمی

در مواردی مطرح می‌ شود که بانک الزام فرد وام گیرنده را به تنظیم سند ملک به نام خود با حضور در دفتر اسنادرسمی خواستار می‌ شود.

  • دعاوی مرتبط با انواع ضمانت‌نامه‌ یا اعتبارات اسنادی
    با تنظیم ضمانت‌ نامه‌، بانک متعهد می‌ شود در صورت عدم پرداخت وجه توسط متعهد، تعهد متعهد را پرداخت نماید.
    صدور ضمانت‌ نامه دارای شرایطی است که باید توسط بانک احراز گردند و اعتبار سنجی مشتری بانک یکی از شرایط اساسی ضمانت‌ نامه بانکی است.
  • سایر دعاوی:
  • اختلاف محاسبه سود و جریمه و وجه التزام قراردادهای بانکی یعنی مبلغی توافقی که در صورت انجام نشدن تعهد باید پرداخت گردد.
  • قراردادهای مشارکتی مانند ابطال قرارداد مشارکت مدنی یا مضاربه که نوعی قرارداد است که در آن یک نفر سرمایه می‌ گذارد و یک نفر فعالیت انجام می‌ دهد و در نتیجه سود حاصل از فعالیت را بین خود تقسیم می‌ کنند،در مضاربه بانکی، غالبا بانک سرمایه‌ گذار می‌ باشد.
  • دادخواست ابطال اجراییه بانکی که در نتیجه اختلافات بانکی از سوی دادگاه یا مراجع ثبتی صادر می‌ گردد.
  • دعاوی مربوط به اختلاف با موسسات اعتباری.
  • ابطال ضمانت‌نامه بانکی.
  • قراردادهای تمدیدی یا تبدیل قراردادها.
  • موسسات بدون مجوز از طرف بانک مرکزی.
  • تعهدات ارزی: این تعهدات در راستای صادر کردن یا وارد کردن کالا به خارج یا داخل کشور انجام می‌ شود که براساس آن بانک به صادر کننده یا وارد کننده کالا ارز می‌ دهد؛ صادر کننده یا وارد کننده متعهد می‌ شود، در مدت تعیین شده مقدار کالای گفته شده را وارد یا صادر نماید.

در ادامه وکیل متخصص بانکی به بررسی برخی از این دعاوی بانکی می‌ پردازد:

وکیل متخصص ابطال سندرهنی بانک

یکی از دعاوی که در نتیجه عدم انجام تعهدات بانکی مطرح می‌ شود، دعوای ابطال سندرهنی است.
سندرهنی غالبا سند ملکی است که افراد تسهیلات گیرنده، برای دریافت وام یا تسهیلات از بانک و تضمین انجام تعهدات خود در پرداخت اقساط در گرو و وثیقه بانک قرار می‌ دهند.

در صورتی‌ که فرد وام گیرنده، به تعهد خود در پرداخت اقساط عمل ننماید؛ بانک می‌ تواند با فروش آن ملک، طلب خود را وصول نماید.
اگر ملک به فروش نرفت با تنظیم سندرسمی، ملک را به نام خود انتقال می‌ دهد.
دعوای ابطال سندرهنی بانک، دعوایی است که در آن وکیل متخصص بانکی، از دادگاه خواستار ابطال سندرهنی می‌ شود که در رهن بانک است.

اما آنچه مهم است و توسط وکیل متخصص بانکی باید به صورت دقیق بررسی شود، دلایل و جهاتی است که به موجب آن ها از دادگاه می‌ خواهند سندرهنی را باطل نمایند.
در خصوص دلایل و جهاتی که به موجب آن ها می‌ توان دادخواست ابطال سندرهنی را طرح نمود؛ وکیل بانکی به مواردی همچون:

  • باطل بودن قرارداد بانکی که مبنای سندرهنی بانک بوده است.
  • مقدم بودن قرارداد رهنی نسبت به قرارداد تسهیلات.
  • عدم قبض (تحویل) مال مورد رهن و… اشاره نمودند.

وکیل متخصص دادخواست ابطال اجرائیه بانک

برای اینکه بانک بتواند سند ملک در رهن را، به نام خود بزند؛ باید اجرائیه صادر گردد.
اجرائیه بانک توسط مراجع ثبتی و پس از حضور نماینده بانک در دفترخانه و تقاضای صدور اجرائیه، صادر می‌ گردد.
اجرائیه توسط سردفتر اسنادرسمی صادر و مطابق قوانین آیین دادرسی مدنی به تسهیلات گیرنده ابلاغ می‌ شود.

پس از ۸ ماه، به تقاضای بانک نسبت به واگذاری ملک اقدام می‌ شود.
اما در برخی موارد می‌ توان دادخواست ابطال اجرائیه بانک را خواستار شد.
وکیل بانکی برای ابطال اجرائیه بانک باید مواردی همچون مخالفت اجرائیه ثبتی با قرارداد بین بانک و وام گیرنده یا قانون یا مندرجات جعلی و… استناد نماید.

وکیل متخصص ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانک

مشارکت مدنی یکی از قراردادهایی است که بین بانک و افراد وام گیرنده با هدف انجام فعالیت‌ های اقتصادی و کسب سود منعقد می‌ شود.
در این قراردادها میزان سود به صورت معین مشخص نشده است.
پس از کسب سود و درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی، بانک در سود به دست آمده شریک خواهد بود.

وجود برخی شرایط مانند عدم رعایت کردن مصوبات و مواد قانونی مرتبط با بانک موجب ابطال چنین قراردادی می شود.
وکیل متخصص بانکی در خصوص آثار این ابطال بیان داشت که ابطال قرارداد مشارکت مدنی تمام اقدامات پس از قرارداد را نیز باطل می‌ کند.
بطور مثال اگر دادگاه حکم به ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی دهد، به تبع ابطال این قرارداد، عملیات اجرایی و مزایده نیز باطل می‌ شود.
در نهایت چنانچه سندی به نام بانک یا فرد خاصی صادر شده باشد، نیز باطل می‌ گردد.

وکیل متخصص انواع قراردادهای بانکی

روابط میان بانک و اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق قرادادهای دوجانبه تنظیم خواهد شد؛ در این صورت تسلط بر محتوای این قراردادها از ویژگی‌ های یک وکیل بانکی با‌تجربه است.

وکیل متخصص بانکی در خصوص انواع قراردادهای بانکی بیان داشتند:
بطور کلی قرارداد بانکی توافقی است که بین بانک و افراد استفاده کننده از خدمات بانکی منعقد می‌ شود.

در هر قرارداد بانکی، تعهدات هر یک از طرفین قرارداد تعیین می‌ گردد که به موجب آن، هر یک از طرفین قرارداد ملزم به انجام تعهدات خود می‌ گردند.
همچنین در قراردادهای بانکی تعیین می‌ شود که در صورت تخلف از انجام تعهدات چه اقدامی صورت گیرد.

به گفته وکیل متخصص بانکی، عمده‌ ترین قراردادهای بانکی، قراردادهای مرتبط با تسهیلات بانکی می‌ باشد که بین افراد تسهیلات گیرنده و بانک تنظیم می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

در این قراردادها نوع و میزان تسهیلات ارایه شده، مشخصات فرد تسهیلات گیرنده، شیوه باز پرداخت تسهیلات، مشخصات ضامنین و ضمانت قرار داده شده و… تعیین می‌ شوند.

وکیل کیفری شمال تهران

بانک‌ ها باید یک نسخه از قرارداد بانکی را به طرف دیگر قرارداد یعنی فرد تسهیلات گیرنده ارائه دهند.
در صورت عدم ارائه قرارداد، مرتکب تخلف شده‌اند و می‌ توان از طریق بازرسی بانک خواستار ارائه قرارداد شویم.

در خصوص این تخلف و سایر تخلفات بانکی، دریافت مشاوره از وکیل متخصص بانکی منجر می‌ شود از حق و حقوق قانونی در امور مرتبط با بانک آگاهی یابید و با اعمال به موقع آن ها، از تضییع حق خود جلوگیری نمایید.
بانک‌ ها برای اعطای تسهیلات و وام، غالبا در قالب قراردادهایی مانند: مشارکت مدنی، مضاربه، جعاله، مساقات، مزارعه، فروش اقساطی، قراردادهای قرض الحسنه و… اقدام به ارائه تسهیلات می‌ نمایند.

مشاوره با وکیل متخصص بانکی قبل و بعد از قراردادهای بانکی

امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی، بسیاری از مردم از تسهیلات بانکی استفاده می‌ کنند.

همانگونه که بیان شد افراد جهت تضمین بازپرداخت این تسهیلات، املاک و دارایی‌ های خود را به عنوان وثیقه (تضمین) به بانک می‌ دهند.
بانک‌ ها شروط زیادی را به صورت یک جانبه در قرارداد می‌ آورند و به مشتریان خود تحمیل می‌ کنند.

انواع ضمانت‌ اجراها را برای مشتریان خود در نظر خواهند گرفت.
بانک‌ ها در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات یا تاخیر در پرداخت اقساط، جریمه‌ های سنگینی به مشتری تحمیل می‌ کنند.
در این صورت مشاوره قبل از انعقاد قرارداد بانکی دارای اهمیت بسیاری برای شهروندان است.

مشاوره با وکیل بانکی قبل از انعقاد قرارداد بانکی

مشاوره با وکیل متخصص بانکی قبل از انعقاد قرارداد بانکی موجب می‌ شود اشخاص با آگاهی لازم جهت تنظیم قرارداد به بانک مراجعه نمایند و از شیوه بازپرداخت تعهدات بانکی مطلع شوند؛ تا از ضرر و زیان‌ های ناخواسته جلوگیری نمایند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های  ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

هدف اصلی از مشاوره، آشنایی و آگاهی از انواع تعهدات و الزامات حقوقی و آشنایی با انواع تسهیلات و وام‌ های بانکی در قالب قراردادهای مختلف است.

یکی از تخلفاتی که بانک‌ ها در این حوزه انجام می‌ دهند، دریافت سود بیش از سود تعیین شده در قرارداد است.
وقتی مشاوره با وکیل انجام شود با پرداخت هر قسط می‌ توان متوجه درصد سود دریافتی شد.

مشاوره با وکیل بانکی بعد از انعقاد قرارداد بانکی

مشاوره بعد از انعقاد قرارداد بانکی مربوط به پیگیری و ارائه راهکار قانونی جهت حل مشکلات بانکی توسط وکیل متخصص امور بانکی می‌ باشد.
بنابراین با مشاوره حقوقی پس از انعقاد قرارداد بانکی میتوان از انواع تخفیفات و الزامات حقوقی مربوط به دعاوی بانکی اطلاع یافت که جهت بازپرداخت تسهیلات و کاهش خسارات، قابل استفاده می‌ باشد.

ابطال مزایده بانکی

حتی اگر افراد به تعهدات خود در مقابل بانک در خصوص تسهیلات اعطایی عمل ننمایند و اقساط خود را نپردازند.
در نتیجه موجب به مزایده گذاشتن ملکی که در رهن بانک دارند، شده باشد.
باز هم میتوان با کمک گرفتن از وکیل، ابطال مزایده صورت گرفته را از مراجع قضایی، خواستار شد.

بنابراین اگر سند رسمی در خصوص ملک در رهن بانک صادر شده باشد، میتوان با مشاوره از وکیل متخصص بانکی ابطال آن را از مرجع قضایی خواستار شد.
البته باید عنوان نمود که ابطال مزایده باید مستند به دلائل قانونی مانند عدم رعایت تشریفات قانونی برقراری مزایده و… باشد.

وکیل ابطال محاسبه سود بانکی

گاهی بانک‌ ها برخلاف قوانین و مقررات موجود، مانند: قانون بانک‌ داری بدون ربا با زیاده‌ خواهی و مطالبه مازاد، حقوق مشتریان را نادیده می‌ گیرند.
به عنوان مثال: امکان دارد تسهیلاتی را با سود اسمی ۸ درصد به مشتری بدهند اما در واقع به صورتی محاسبات سود را انجام بدهند که سود نهایی به ۳۰ درصد هم برسد.
در این صورت مشتریان باید حقوق خود را از طریق طرح دعوا علیه بانک و دریافت مشاوره از وکیل متخصص بانکی مطلع شوند و پیگیری‌ های لازم را انجام بدهند.

مصادیق دعاوی بانکی

در پرونده‌ هایی که مبلغ محاسبه سود آن از طرف بانک‌ ها بسیار است؛ امکان دارد با قوانین و مقررات بانک مرکزی مغایرت داشته باشد.
در چنین شرایطی جهت پیگیری پرونده دخالت و مشاوره با وکیل بانکی با تجربه و مسلط به قوانین ضروری می‌ باشد؛ تا بتواند از حقوق موکل خود به بهترین شکل دفاع کند.

سود مرکب بانکی چیست؟

در صورتی که سود فقط از تسهیلات و سرمایه ارائه شده توسط بانک، محاسبه شود، این سود قانونی است.
این سود در قرارداد بین بانک و فرد تسهیلات گیرنده، تعیین شده است.

اما سود مرکب که از آن به عنوان سود مضاعف هم نام برده می‌ شود، سودی است که علاوه بر سود تسهیلات ارائه شده، سود از خود سود ها هم محاسبه می‌ شود.

به گفته وکیل متخصص بانکی، به موجب قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی، در برخی موارد امکان بخشودگی سود تسهیلات بانکی وجود دارد.
در این خصوص قرارداد باید توسط وکیل متخصص بانکی بررسی گردد.

جبران خسارت از بانک

در بند ج ماده ۳۵ قانون پولی و بانکی آمده است که هر بانک در مقابل خساراتی که در اثر عملیات آن متوجه مشتریان می‌ شود، مسئول و متعهد جبران خواهد بود.
باتوجه به اینکه دادگاه فقط نسبت به موارد خواسته شده در دادخواست، رسیدگی و صدور رای می‌ نماید؛ وکیل بانکی در تنظیم دادخواست و لایحه قانونی خود باید با استناد به این ماده و سایر قوانین مربوط به مسئولیت مدنی خواستار جبران خسارت شود.

وکیل رفع مسدودی حساب بانکی

مسدود شدن حساب بانکی از طریق دستور مقام قضایی یا بانک مرکزی و یا تقاضای خود مشتری صورت می‌ گیرد.
در مواردی‌ که مسدودی حساب از طریق تقاضای خود فرد صورت نمی‌ گیرد؛ فرد باید به بانک مراجعه نماید و علت مسدودی حساب خود را جویا شود.
چنانچه براساس دستور قضایی یا بانک مرکزی بوده است، باید برای رفع مسدودی به مراجع صلاحیت‌ دار مراجعه نماید.
پس از ارائه توضیحات چنانچه رفع مسدودی با مانعی مواجه نباشد؛ مجددا از طریق بانک خواستار رفع مسدودی حساب خود گردد.

قوانین مرتبط با دعاوی بانکی

وکیل متخصص دعاوی بانکی در خصوص قوانین و مقرراتی که در دعاوی بانکی یا قراردادها و تخلفات بانکی باید به آن ها توجه نمود بیان داشتند:
قانون اساسی، قانون تجارت، قانون مدنی و همچنین قوانین دادرسی مدنی و کیفری و قانون مجازات اسلامی، به عنوان قوانین اصلی باید رعایت گردند.
اما در خصوص قوانینی که به صورت اختصاصی به دعاوی بانکی می‌ پردازند و در خصوص آن ها تعیین تکلیف می‌ نمایند می‌ توان به:

بهترین وکیل ملکی تهران

قانون صدور چک، آیین‌نامه‌ ها و دستورالعمل‌ های بانک مرکزی، مصوبات و دستورالعمل‌ های شورای پول و اعتبار، قانون عملیات بانکی بدون ربا، آیین‌نامه تسهیلات بانکی و… اشاره نمود.
قوانین مرتبط با بانک محدود به این موارد نمی‌ باشند و از اموری که وکیل متخصص بانکی باید همواره در جهت ارتقای آن تلاش نماید، به روز بودن اطلاعات در خصوص قوانین مرتبط با بانک می‌ باشد.

آیا حضور وکیل بانکی در دادگاه الزامی است؟

حضور وکیل در دادگاه فقط در برخی از جرایم کیفری مانند قتل و… الزامی است و در سایر دعاوی کیفری و دعاوی حقوقی الزامی نیست.
اما این مساله مشخص است که طرح هر دعوا و خواسته در دادگاه دارای شرایطی است.
اگر این شرایط رعایت نشوند دعوا و خواسته فرد رد خواهد شد یا ممکن است رسیدگی شود اما به ضرر و بر علیه فرد رای صادر شود.

بنابراین حضور وکیل متخصص بانکی در دعاوی مرتبط با بانک الزامی نیست؛ اما بدون حضور وکیل ممکن است در ابتدا خواسته شما توسط دادگاه رد شود یا بر فرض قبول و پذیرش خواسته، ممکن است رای به دلیل عدم درج صحیح مطالب به ضرر شما صادر گردد.

از طرف دیگر هنگامی‌ که بانک طرف دعوا و خواسته شما باشد، جز با حضور وکیل متخصص بانکی با تجربه و مهارت کافی در امور بانکی، دفاع با مشکل مواجه خواهد بود.

بنابراین گرچه به لحاظ قانونی حضور وکیل الزامی نیست اما به لحاظ:
تنظیم درست دادخواست، شرح خواسته و دلایل و منضمات خواسته، نوع دفاع در دادگاه، اعتراض به رای صادر شده، تنظیم لایحه اعتراضی و سایر موارد در دعاوی بانکی، حضور وکیل متخصص بانکی الزامی می‌ باشد.

برای طرح هر شکایت یا دادخواست در خصوص دعاوی بانکی باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید.
اما اگر اقدام به اعطای وکالت به وکیل متخصص بانکی نموده باشید، وکیل از طریق خودکاربری خود در سامانه مربوط به وکلا اقدام به ثبت دادخواست یا شکایت خواهد نمود.
پس از مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و فعال نمودن سامانه ثنا، کلیه ابلاغیه‌ ها مانند تعیین وقت رسیدگی یا دادگاه رسیدگی کننده از طریق این سامانه قابل رویت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

نمونه رای صادر شده در خصوص تخلفات بانکی

این رای در پی شکایت وکلای متخصص بانکی موسسه حقوقی مهرپارسیان در خصوص ابطال سود مازاد بانکی است.
به تبع آن مزایده بانکی و عملیات انتقال سند بانکی نیز باطل شده‌اند.

دادنامه
پرونده کلاسه ۱۴۰۰۲۲۹۲۰۰۰۰۹۶۵۹۶۵ شعبه ۸ دادگاه عمومی حقوقی قزوین تصمیم نهایی شماره ۱۴۰۰۲۲۳۹۰۰۰۳۶۲۲۰۳۷

خواهان‌ ها:
۱. آقای ص. چ ۲. آقای و. چ

با وکالت آقای محمدرضا مهری متانکلایی فرزند حسینعلی به نشانی تهران – خیابان گاندی جنوبی _ خیابان چهاردهم پلاک۱۴ طبقه ۴ واحد ۹ و آقای محمدعلی مهری فرزند موسی.

خواندگان:
۱. آقای ب.ف فرزند ح به نشانی استان تهران ….۲. آقای س.ر.ر فرزند س.م به نشانی تهران … ۳. آقای م.ر فرزند م به نشانی تهران… ۴. موسسه اعتبار کار….. (در حال تصفیه)

با وکالت آقای ب.ط.ر به نشانی… ۵. موسسه اعتباری … شعبه مرکزی… ۶. اعتباری … تهران به نشانی…

وکیل کیفری متخصص در تهران

خواسته‌ ها:
۱.سایر دعاوی منقول ۲. مطالبه خسارت دادرسی ۳. ابطال سندرسمی (موضوع سند ملک است)
۴. توقیف عملیات اجرایی ۵. سایر دعاوی مالی منقول ۶.ابطال اجرائیه (موضوع اجراییه مالی است) ۷.ابطال عملیات اجرایی.

گردشکار

خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری (اجرای) تشریفات قانونی در وقت فوق‌العاده دادگاه به تصدی امضاء کننده ذیل تشکیل شده است.

با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می‌ نماید:

رأی دادگاه

در خصوص دادخواست خواهان‌ ها:
۱. آقای و.چ فرزند ص ۲. آقای ص. چ فرزند الف با وکالت آقای محمدرضا مهری متانکلائی و آقای محمدعلی مهری متانکلائی

به طرفیت خواندگان:
۱. اعتباری … استان تهران ۲. اعتبار کار … (در حال تصفیه) با وکالت آقای ب. ط.ر ۳. موسسه اعتباری … ۴. آقای م.ر فرزند م ۵. آقای ب. ف فرزند ح ۶. آقای س.ر.ر فرزند س.م.

به خواسته:
۱. سایر دعاوی مالی منقول ۲. مطالبه خسارت دادرسی ۳. ابطال سندرسمی (موضوع سند ملک است) ۴. توقیف عملیات اجرایی ۵. ابطال اجراییه (موضوع اجراییه مالی است) ۶. ابطال عملیات اجرایی.

با توجه به اینکه نظر کارشناس دادگستری پس از ابلاغ مصون از اعتراض موجه مانده است و کارشناس منتخب علی‌ رغم اعطای مهلت کافی به خواندگان مستندات لازم از قبیل مجوز اعطای تسهیلات از بانک مرکزی ارائه نکرده‌اند.

در گزارشات ابرازی مبلغ اقساط ماهیانه تسهیلات ۴۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال تعیین گردیده است.

نشان دهنده این است که نرخ سود ۲۷ درصد جهت تسهیلات مذکور می‌ باشد و بخش‌ نامه‌ ها و مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار رعایت نشده است.
زیرا براساس ماده ۹ بسته دوم سیاستی و نظارتی مصوب ۱۳۹۰ نرخ عقود غیرمشارکتی تا سر رسید دو سال معادل ۱۴ درصد و برای بیش از دو سال معادل ۱۵ درصد تعیین گردیده است.
بنابراین دادگاه خواسته خواهان‌ ها را ثابت تشخیص داده و با توجه به جلسه اول دادرسی و اظهارات طرفین حکم بر:

ابطال سود مازاد بر مصوبات شورای پول و اعتبار و عملیات اجرایی مربوطه از قبیل ابطال اجراییه صادره ناشی از آن قرارداد و ابطال دستور اجرا و ابتدای عملیات مزایده و ابطال سند انتقالی اجرایی موضوع دادخواست مطروحه و محکومیت موسسه اعتباری و اعضای هیئت تسویه پرداخت خسارت دادرسی به استثنا مواد ۱۹۸ و ۵۱۵ و ۵۱۹ قانون آئین دادرسی مدنی در حق خواهان‌ ها صادر نمود.

همچنین اعلام می‌ گردد رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان قزوین می‌ باشد.
رئیس شعبه ۸ دادگاه عمومی حقوقی قزوین

اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری در دعاوی بانکی

ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری تحت عنوان اعاده دادرسی بین افراد جامعه شناخته شده است.
در واقع ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری نوعی اعتراض به رای است که مرجع رسیدگی به آن دیوان عالی کشور است.
در فرضی قابل اعمال است، که رای صادر شده به تشخیص رئیس قوه قضائیه خلاف شرع تشخیص داده شود.

بنابراین در دعاوی بانکی چنانچه حقی از فردی زائل شده باشد و رای برخلاف بین شرع باشد و امکان اعتراض به رای به شیوه‌ های دیگر وجود نداشته باشد، میتوان اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری را با تشخیص وکیل متخصص بانکی نمود.

بهترین وکلای بانکی

وکیل متخصص رهن املاک در بانک ها

منظور از رهن املاک در بانک ها چیست؟

امروزه با رشد و توسعه زندگی شهرنشینی و پیچیدگی های فعالیت های مختلف در عرصه های صنعتی، تجاری، خدماتی و حتی علمی بانک ها را به یکی از مهمترین نهادهای دریافت وام و تسهیلات تبدیل کرده است و برای دریافت تسهیلات از بانک ها می بایستی نزد بانک وثیقه گذاشت که این وثیقه می تواند؛ ملک، سهام، اوراق مشارکت، ضمانت نامه، چک و سفته باشد.

طبق ماده ۶ آئین نامه اعطای تسهیلات بانکی مصوب ۱۳۶۲؛ اعطای تسهیلات به تشخیص بانک، منوط به اخذ تامین کافی برای حفظ منافع بانک و حسن اجرای قراردادهای مربوطه می باشد. در مواردی که تسهیلات اعطائی بانک ها در رابطه با اموالی باشد که به تشخیص بانک مصرف انحصاری و یا محدود داشته و یا در اثر نصب و ‌بهره‌ برداری استفاده مجدد آن مقرون به صرفه نباشد، بانک ها با اخذ تأمین اضافی لازم مبادرت به اعطای تسهیلات خواهند نمود.

این وثیقه  می تواند شامل موارد ذیل باشد؛

  1. اموال غیر منقول از قبیل؛ ملک.
  2. اموال منقول از قبیل؛ سپرده بلند مدت بانکی، ضمانت نامه های بانکی، اوراق مشارکت، سهام پذیرفته شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار.
  3. اسناد تجاری از قبیل؛ چک و سفته.

انواع وثیقه

از انواع وثیقه میتوان موارد ذیل را نام برد؛

  1. وثیقه بانکی.
  2. وثیقه ملکی.
  3. وثیقه به عنوان تامین کیفری در دادگاه.
  4. وثیقه در حوادث رانندگی.
  5. وثیقه نظام وظیفه برای خروج مشمولان سربازی از کشور.

منظور از اصطلاح وثیقه چیست؟

در هنگام اخذ وام از بانک ها این اصطلاح کاربرد زیادی دارد. در کل به ملک یا انواع دیگر دارایی‌ ها که فرد وام گیرنده، به وام دهنده جهت ایجاد امنیت و اطمینان نسبت به بازپرداخت وام ارائه می‌ کند وثیقه گفته می‌ شود. اگر وام گیرنده پرداخت وام را متوقف کند، وام دهنده می‌ تواند از وثیقه جهت جبران زیان مالی خود بهره‌ مند شود و از آنجایی‌ که وثیقه حاشیه امنی برای وام دهنده در صورت ناتوانی وام گیرنده در پرداخت وام ایجاد می‌ کند و خطر وام دهی را کاهش می‌ دهد و با این اوصاف بطور کلی میتوان گفت وثیقه؛

۱ ـ مالی است منقول یا غیر‌ منقول که وام‌ گیرنده تحت یکی از عقود قانونی مانند رهن یا معاملات شرطی آن را نزد وام‌ دهنده می‌ گذارد و وام می‌ گیرد که اگر در موعد مقرر آن را پس ندهد وام‌ دهنده بتواند از محل فروش وثیقه، طلب خود را به‌ صورت کلی یا جزیی وصول نماید.

۲ ـ مالی است که برای تضمین حسن انجام تعهد داده می‌ شود. در این جا گرچه دین بالفعل وجود ندارد اما با توجه به ماده ۳۳ قانون ثبت قرارداد تضمین حسن انجام تعهد نیز در ردیف معاملات با‌حق‌ استرداد قرار گرفته و اجرای آن طبق ماده ۳۴ اصلاحی قانون ثبت خواهد بود.

نکته: وام هایی که با دریافت وثیقه، تضمین می‌ شوند معمولا نرخ سود کمتری از وام‌ های تضمین نشده دارند.
نکته: ادعای وام دهنده نسبت به وثیقه وام گیرنده حق گرو یا حق رهن خوانده می‌ شود.
نکته: از انواع وثیقه به بررسی وثیقه ملکی خواهیم پرداخت.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

منظور از وثیقه ملکی چیست؟

منظور از وثیقه ملکی، همان سندرسمی ملک است که از طریق فروشنده جهت انتقال به خریدار در دفاتر اسنادرسمی تنظیم به صورت رسمی تنظیم خواهد شد. و براساس قوانین مدنی و ثبت در تعریف سندرسمی، این نکات بایستی در هنگام تنظیم سند رعایت شده باشد، که در اداره ثبت اسناد و یا دفترخانه اسنادرسمی و یا در نزد مامورینی که طبق مقررات صلاحیت دارند، تنظیم شده باشد. سند ملکی می‌ تواند در مواقع ضروری به عنوان وثیقه در نزد نهادهای قضایی و انتظامی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال زمانی که شخص مرتکب جرمی می شود و مرجع صالح قضایی برای دسترسی و پیشگیری از فرار یا مخفی شدن او قراری صادر می شود که یکی از این قرارها وثیقه است و از انواع آن وثیقه ملکی است که متهم می تواند خود یا فرد دیگری وثیقه را نزد مرجع قضایی بگذارد که نوعی تضمین برای حضور متهم است.

گاه سند می‌ تواند برای مالک آن منفعت داشته باشد. یعنی سند ملکی ممکن است با عنوان وثیقه در رهن بانک گذاشته شود، تا دارنده سند قادر به دریافت وام و پرداخت اقساط خود باشد. با رهن گذاشتن سند ملکی تحت عنوان وثیقه امکان اخذ وام ‌های مختلف وجود دارد. برای مثال مالک یک آپارتمان نوساز قادر است سند ملک را در رهن بانک بگذارد و جهت آن ملک وام دریافت نماید. بنابراین این سند تا پرداخت کامل اقساط تحت عنوان وثیقه نزد بانک امانت خواهد ماند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

شرایط وثیقه گذاشتن نزد بانک چیست؟

شرایط وثیقه گذاشتن، نزد بانک در خصوص اموال غیرمنقول همچون ملک آن است که؛

  1. متقاضی اقدام به انعقاد قرارداد رهن با بانک نموده.
  2. ملکی را که به نام متقاضی یا اقوام درجه یک وی می باشد، به بانک معرفی کند.

ویژگی ملک مورد وثیقه چیست؟

  • ملک باید شش دانگ باشد.
  • ملک باید مفروز باشد.
  • ملک باید بدون معارض باشد.
  • ملک باید محصور باشد. (دارای چهار دیواری باشد)
  • ملک باید مالیت داشته باشد. (ارزش مالی داشته باشد)
  • ملک باید سریع قابل معامله باشد.
  • ملک باید دارای سندرسمی باشد. (یعنی املاک قولنامه ای قابل رهن گذاشتن نیستند)
  • املاکی به صورت رسمی ثبت نشده اند قابل ترهین نمی باشند.
  • ملک باید در هیچ یک از طرحهای شهرداری و راهسازی و مترو قرار نداشته باشد.
  • در رهن بانک دیگر نباشد و آزاد باشد.
  • توسط بانک ارزیابی قیمت شده تا ارزش آن از تسهیلات دریافتی کمتر نباشد.
  • ملکی که به عنوان وثیقه تسهیلات برای بانک در نظر گرفته می شود، باید در همان شهری باشد که متقاضی، از بانک تقاضای وام می کند.
  • به نام متقاضی وام یا اقوام درجه اول او باشد.

نکته: ترهین املاک مسکونی که در اجاره مستاجر است، با ۲ شرط ؛ ۱. بیش از یک سال نبودن مدت اجاره ۲. نبودن تعهداتی بیش از تعهدات عرفی در عقد اجاره، امکان پذیر است.
نکته: برای احراز این موارد استعلام مورد نیاز انجام می گردد و وثیقه گذار و متقاضی اظهارات خود را گواهی نمایند.
نکته: در صورتی که ارزش ملک بسیار بیشتر از مبلغ وام باشد، بانک دوم به عنوان راهن دوم در سند منظور می شود.

مرجع حل اختلاف دعاوی مالیاتی

نکته: تمام این موارد توسط اداره ارزیابی بانک کنترل می گردد، کارشناس بانک، ارزش ملک را ارزیابی می کند در گزارش ارزیابی برای آپارتمان مسکونی، ارزش اعیان و ارزش عرصه ذکر می شود. سند ملک در دفترخانه ترهین می شود و مالک سند، تا زمان وصول مطالبات بانک و فک رهن، نمی تواند آن را بفروشد.

نکته: مال مورد وثیقه به‌ موجب این عقد رهن از مالکیت مالک اولیه خارج نمی‌ شود، به همین دلیل، قانونگذار در ماده ۳۳ قانون ثبت حق تقاضای ثبت را به انتقال‌ دهنده داده است.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

در چه صورتی یک وثیقه ملکی در رهن گذاشته می شود؟

متقاضی تسهیلات به بانک مراجعه نموده و با توجه به نوع تسهیلات درخواستی و با توجه به شرایط و ضوابط بانکی اقدام به انعقاد قرارداد با بانک می نماید و در ازای تسهیلات مورد نظر اقدام به گذاشتن وثیقه می نماید.

بانک وثیقه را مورد بررسی قرارداده و پس از کسب اطمینان اقدام به ارائه تسهیلات درخواست کننده می نماید. به عنوان مثال: زمانی که مال مورد وثیقه ملک باشد، اداره ارزیابی بانک و کارشناسان امور ملکی مکلف به ارزیابی و ارزشگذاری منطقه ای ملک هستند و بعد از آن سند ملکی در دفترخانه اسنادرسمی به رهن بانک در می آید.

نکته: وثیقه تا پایان اجرای تعهدات دریافت کننده تسهیلات نزد بانک می ماند.

وکیل متخصص سندرهنی بانک

همانگونه که پیش از این گفته شد سندرهنی، سند ملکی است که افراد تسهیلات (وام) گیرنده برای دریافت وام خود باید آن را در رهن و وثیقه بانک قرار دهند.

سوالی که افراد زیادی برای آن از وکیل متخصص بانکی مشاوره می‌ گیرند؛ در خصوص این موضوع است.
اگر مبلغی از میزان بدهی بانکی خود را بدهیم می‌ توانیم قسمتی از سند ملک خود را آزاد کنیم یا خیر؟!
پاسخ وکیل متخصص بانکی در این خصوص منفی است.
چرا که رهن در قالب قرارداد و عقد رهن قانون مدنی تنظیم می‌ شود و به موجب قواعد مرتبط با آن قانون، امکان تجدید و تبعیض در عقد رهن وجود ندارد.

بنابراین نمی‌ توان قسمتی از بدهی خود را بدهیم و از بانک خواستار آزاد شدن قسمتی از سند ملک خود بشویم، اما این اصل یک استثنا دارد.
این استثنا در مواقعی است که سند یک کارگاه تولیدی به عنوان ضمانت در رهن بانک قرار گرفته باشد، در این صورت می‌ توان قسمتی از بدهی را بدهیم و سند در رهن بانک را به همان نسبت آزاد کنیم.

مشاوره تخصصی حقوق بانکی و دعاوی علیه بانک

چنانچه به دنبال دریافت مشاوره با وکیل متخصص بانکی هستید، ما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری  متانکلائی را به شما معرفی می‌ کنیم که دارای وکلای متخصص و با تجربه در زمینه موضوع وکیل متخصص بانکی است.
جهت دریافت نوبت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع وکیل متخصص بانکی، می‌ توانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

وظایف وکیل متخصص بانکی چیست؟

‌مهمترین وظیفه وکیل دعاوی بانکی این است که علاوه بر طرح دعاوی بانکی قضایی علیه اشخاص، در دادگاه‌ های حقوقی یا در مراجع انتظامی حاضر شود و از حقوق موکل خود دفاع کند.

انواع دعاوی بانکی چیست؟

مطالبه وجوه نقد، الزام به انجام تعهدات، الزام به تنظیم سندرسمی، دعوای ورود ثالث، جلب ثالث یا دعوای متقابل و ...

مشاوره با وکیل بانکی قبل و بعد از قراردادهای بانکی چه تاثیری دارد؟

مشاوره با وکیل متخصص بانکی قبل از انعقاد قرارداد بانکی موجب می‌ شود اشخاص آگاهی لازم جهت بازپرداخت تعهدات بانکی را داشته باشند و از ضرر و زیان‌ های ناخواسته جلوگیری خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط:

مال مشاع چیست؟

هر نوع مالی که بین چند نفر مشترک است به گونه‌ای که سهم هیچ یک مشخص نیست.

آیا رای کمیسیون ماده صد شهرداری قابل اعتراض است؟

رای نخستین کمیسیون ماده صد شهرداری در مرجع تجدیدنظر و دیوان عدالت اداری قابل اعتراض است.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل شمال تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل ملک بهترین وکیل ملک بهترین وکیل ملک بهترین وکیل ملک بهترین وکیل ملک بهترین وکیل ملک بهترین وکیل ملک بهترین وکیل ملک بهترین وکیل ملک بهترین وکیل ملک

۵/۵ - (۱۷۰ امتیاز)

۷۶ دیدگاه

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، هر یک از وراث (اشخاصی که ارث میبرند) که تقسیم صورت گرفته را عادلانه نمیداند و یا مدعی اشتباه در تقسیم ترکه است و یا به هر علّت دیگری میتواند از دادگاه بخواهند تا نسبت به تقسیم ترکه مورث ایشان اقدام نماید.
      برای رزرو وقت مشاوره با شماره تماس ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      این شرط و شروطی که در ضمن عقد ازدواج لحاظ میشود در قانون مدنی درست و صحیح است. همین که مخالف اصل و ذات عقد ازدواج نیست کفایت میکند و قابلیت استناد و اجرا دارد. برای اطلاعات و مشاوره نسبت به حقوق قانونی خود میتوانید با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وعرض ادب، پدر بزرگ من سال ۸۸ صلح عمری نوشت که تمام اموالش که ۳ خانه در شمال تهران در محدوده نیاوران و چند املاک دیگه در شهریار تهران دارد، که بعد از فوت بین فرزندان تقسیم شود و فسخ صلح نامه هم باید در حضور تمامی فرزندان باشد، یکی از فرزندان سال ۹۲ به نحوی، تمام اموال را با دو عدد مبایعه نامه بنام خودش زده آیا با صلح نامه ای که داریم میتونیم اون مبایعه نامه را باطل کنیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      تا زمانی که مصالح در قید حیات است حق استفاده از منافع با مصالح میباشد، و متصالح مالکیت غیر مستقر خواهد داشت. لذا میتوان مبایعه نامهها را به استناد صلح نامه باطل نمود. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۶ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام ما در پرونده ای تقاضا کرده بودیم اصالت سند بررسی بشه و تو دادگاه قاضی با نظر کارشناسی اصالت سند تایید کردن. ما باید منتظر اجرائیه باشیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در مواردی که حکم دادگاه جنبه اعلامی دارد، یعنی یک وضعیت را اعلام میکند، انجام عملی از طرف محکومعلیه لازم نیست، از قبیل اعلام اصالت یا بطلان سند یا اعلام حکم ورشکستگی، اجراییه صادر نمیشود.

  • سلام روز بخیر بابت مهریه از همسرم شکایت کردم الان دستور پرداخت مهریه دادن و ایشون پرداخت نکردن من چه اقدامی قانونی میتونم برای عدم پرداختشون انجام بدم

    • سلام وقت شما بخیر
      محکوم له (خواهان) یا نماینده قانونی وی باید کتباً درخواست صدور اجراییه را از دادگاه تقاضا بنماید. بعد از درخواست محکوم له در صورت قطعیت حکم صادره، دادگاه اجراییه را صادر می نماید. برای مشاواره با تیم وکلای مهرپارسیان با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز بخیر آیا من میتونم با همسرم شرط کنم اگر ایشون اعتیاد پیدا کردن من بتونم از طرف ایشون خودم طلاق بدم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شرط و شروطی که در ضمن عقد ازدواج توافق میشود، در قالب قانون مدنی درست و صحیح است. همین که مخالف اصل و ذات عقد ازدواج نیست کفایت میکند و قابلیت استناد و اجرا دارد.

  • سلام جناب
    من مهریه ام ۷۰۰ تا سکه است به اجرا گذاشتم و الان تو اداره پنجم دستور توقیف اموال صادر کردن من با همسرم توافق کردیم به خاطر بچه هامون یک فرصت دیگه به زندگیمون بدیم آیا من باید مهریه ام ببخشم؟

  • سلام آقای وکیل من میخواستم بدونم من در زمان عقد میتونم مهریه ام رو مطالبه کنم؟ یا حتما باید به خونه همسرم رفت باشم

    • سلام وقت شما بخیر
      زن به محض ازدواج با همسر خود، مالک مهریه میشود و هر زمان که بخواهد میتواند آن را مطالبه کند. مطابق قانون تا قبل از برقراری رابطه زوجیت نیمی از مهریه به خانم تعلق خواهد گرفت و بعد از برقراری رابطه زن مالک تمام مهریه میباشد.

  • سلام میخواستم بدونم آیا من میتونم در ضمن عقد ازدواجم شرط کنم اگر آقا به مدت ۱ سال به من نفقه پرداخت نکردن و اعتیاد پیدا کردن من میتونم از طرف ایشون خودم رو طلاق بدم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شرط و شروطی که در ضمن ازدواج و در سند ازدواج درج میشود و در قالب قانون مدنی باشد، درست و صحیح است. همین که مخالف اصل و ذات عقد ازدواج نیست کفایت میکند و قابلیت استناد و اجرا دارد.

  • با سلام و احترام، من یه ملکی در خیابان فرشته تهران دارم که به دلیل سفر خارج از کشور کیلید آن را به شخص قابل اعتمادی سپرده بودم جهت اجاره و به ایشان وکالت داده بودم که ملک من رو اجاره بده، متوجه شدم که این شخص با وکالتی که از من داشته بدون اذن و اجاره من ملک من رو به دیگری فروخته است، من چه کاری باید انجام بدم؟ با توجه به اینکه من تا چند سال نمیتونم به ایران برگردم.

    • سلام وقت شما بخیر
      شما می‌توانید با طرح شکایت تحت عنوان فروش مال غیر یا انتقال مال غیر فرد خاطی را محکوم نمایید و همچنین با توسل به حکم کیفری می توانید، ابطال سند ملک و برگرداندن آن را به نام خود درخواست نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در شمال تهران با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز شما بخیر من میخواستم از دندون پزشکی شکایت کنم من کامپوزیت گذاشتم و الان لثه هام تحلیل رفت آیا شما وکیل دارید راهنمایی کنن من مطمئن بشم این اتفاق افتاده

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. شما می‌توانید با تهیه یک عکس opg متوجه یک سری موارد شوید. و جهت هماهنگی زمان مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام . من یه ملکی دارم توی خیابان دربند و نسبت به اون ملک فردی مدعی بود که علیه ایشان هم حکم خلع ید صادر شد. در حال حاضر فرد مدعی هست که، پیش از اجرای حکم قفل در توسط من شکسته شده و من ورود غیر قانونی به ملک داشتم، حالا میخوام بدونم برای من مشکلی پیش میاد یا نه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما برای ما شفاف سازی نکردهاید که واقعا چنین عملی را مرتکب شدهاید یا نه، اگر این عمل رخ داده باشد ورود غیر قانونی شما میتواند جرم تلقی شود و شکستن درب هم میتواند تحت عنوان تخریب تلقی گردد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای وکیل من میخواستم بدونم من دستور فروش ملک مشاع ارثی رو گرفتم که با خواهر و برادرهام شریک هستیم آیا این دستور قابل تجدید نظر؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به اینکه فروش ملک مشاع یک نوع دستور است و رای به حساب نمی‌آید، به همین دلیل امکان اعتراض به دستور فروش ملک مشاع وجود نخواهد داشت، چرا که بر اساس قوانین حقوقی، امکان اعتراض به دستور دادگاه وجود ندارد.
      البته دستور فروش ملک مشاع زمانی صادر می¬شود که امکان افراز آن وجود نداشته باشد و دادخواست فروش به طرفیت تمام شرکا باشد.

  • سلام وقتتون بخیر، من و دوستم یه ملکی به صورت سه دانگ سه دانگ به صورت شراکتی خریدیم. ایشان با اجازه من شروع به بازسازی کرد و من در هزینه بازسازی شریک نشدم ولی با هماهنگی من انجام شد.حالا اگر بخواهیم بفروشیم ملک رو چگونه باید تقسیم کنیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به اجازه‌ای که داده‌اید به میزان هزینه‌های صورت گرفته جهت بازسازی بنا از سهم الشرکه شما کم می‌شود مگر به نحو دیگری توافق نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در زمینه ملکی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب وکیل من درخواست مهر المثل دارم ولی نمیدونم روند کارم به چه نحوه ای هست میشه راهنمایی بفرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      پس از اینکه زن، با ثبت دادخواست از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از دادگاه، تقاضای رسیدگی و صدور رای در خصوص تعیین میزان مهر المثل خود را داشت، قاضی شخصا یا به درخواست اصحاب دعوا، پرونده را به کارشناس دادگستری، ارجاع می‌دهد و کارشناس، با توجه به وضعیت زن، شان خانوادگی او، همچنین، با در نظر گرفتن وضعیت زن، نسبت به نزدیکان و عرف، میزان مهریه اشخاص فامیل و افراد هم کفو او، اقدام به تعیین مهر المثل، خواهد نمود.

  • سلام آقای وکیل
    من برادرم چند سال جدا شده از خانومش و رفت خارج اینا یک دختر داشتن و برادرم بچه رو به زنش داد و نخواست حضانت الانم المان پناهنده است و همسر سابق برادرم اعتیاد شدید داره و این بچه داره اسیب میخوره ایا من میتونم حضانتش به عهده بگیرم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، مطابق قانون هرگاه در اثر عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی پدر و مادری که طفل تحت حضانت او است، صحت جسمی یا تربیت اخلاقی طفل در معرض خطر باشد، دادگاه می‌تواند با تقاضای بستگان، قیم و یا رئیس حوزه قضائی، ترتیب مقتضی دیگری را برای حضانت فرزند اتخاذ نماید.

  • سلام جناب وکیل من تو پاسداران یک عمل زیبایی تو مطب خانم دکتری که متخصص زنان هستن انجام دادم منتها اسیب شدیدی به من وارد شده من شکایتم انجام دادم میخوام بتونم درنتیجه من به چی میرسم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      این مورد نیازمند بررسی مدارک و مستندات شما می‌باشد ولیکن شما می‌توانید تقاضای دیه و ارش نمایید و در صورت اثبات قصور و خطای عمدی پزشک، امکان تعلیق پروانه ایشان نیز وجود دارد.

  • سلام پدر شوهرم ضمانت مهریمو کرده الان که مهریه رو میخوام شوهرم مهریه ام رو نمیده آیا میتونم مهریمو از پدرشوهرم بگیرم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که همسرتان از پرداخت مهریه خودداری نمایند می‌توانید برای مطالبه مهریه به ایشان مراجعه کنید. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور خانواده با وکلای موسسه مهر پارسیان مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای دکتر من سال ۹۸ ازدواج کردم و همسرم در عقد نامه متعهد شدم یک خونه ۷۰ متری واقع در سعادت آباد به عنوان مهریه برای معین بشه ولی الان بهم میگن این مورد قانونی نیست و من نمیتونم تقاضای مهریه ام رو بدم

    • سلام وقت شما بخیر
      شرطی که در عقدنامه به صورت رسمی قید گردیده است، قابلیت اجرا از طریق مراجع ثبتی و مراجع قضایی را دارد و طرح ادعای معین نبودن چندان نمی‌تواند موثر باشد، پیشنهاد می‌کنیم با توجه به وضعیت خاص پیش آمده با وکیل متخصص موسسه ما که در این زمینه تجربه کافی دارند وقت مشاوره دریافت نمایید تا سایر جنبه‌های موضوع مورد سنجش و بررسی قرار گیرد.

  • سلام وقت بخیر، سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید . بنده یک فرزند ۵ ساله دارم،. میخواستم بدونم به نام زدن ملک و زمین برای فرزندانی که به سن قانونی نرسیده اند امکان پذیر است ؟؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله امکان پذیر میباشد، شما می‌توانید نسبت به انتقال سند محضری به صورت قانونی از طریق دفاتر اسناد رسمی و یا صلح به نام فرزند خود اقدام نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب من به خانمم وکالت در طلاق دادم میخوام بدونم ایا میتونم این وکالت رو فسخ کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر وکالت در طلاق به صورت بلاعزل باشد امکان غزل وجود ندارد، اگر وکالت مقید به زمان باشد می‌توانید همسر خود را عزل نمایید و چنانچه وکالت در طلاق در سند نکاحیه بدون قید و شرط درج شده باشد این وکالت نیز مانند وکالت بلاعزل محسوب می‌شود.

  • سلام من یک خانم هستم که ۱۷ سال ازدواج کردم و الان همسرم ۳ ماه فوت شده ایا من بهم مهریه میرسه ؟

  • سلام جناب وکیل از شما سوالی دارم میخوام بدونم اگر من یک ملکی در مهریه ام عنوان شده باشه ولی این ملک در شهرستان باشه تو مشهد باشه من برای اقدام از دادگاه باید مشهد برم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر مهریه ملک دارای سند رسمی باشد، به محض وقوع عقد مالکیت آن به شما منتقل شده است و اقدام ثانویه نیاز ندارد اما چنانچه مهریه ملک فاقد سند عادی باشد باید موضوع در دادگاه محلی که ملک در آنجا واقع شده است مطرح گردد.

  • همسر بنده چند ماهی هست که داره تهدیدم می کنه که دیگه نفقه بهم نمیده من شاغل نیستم و درامدی ندارم هزینه های بچه ها مثل شهریه مدرسه رو همش میزنه به کارت من من اگه بخوام برم دادخواست نفقه بدم چطوری اثبات کنم که اینا هزینه های بچه هاست و نه نفقه من؟

    • سلام وقت بخیر
      شما باید مدارک لازم را برای اثبات ادعای خود پیوست دادخواست خود قرار دهید. در صورت نیاز از مشاوره تخصصی یک وکیل متخصص امور خانواده بهره‌مند شوید.

  • سلام من همسرم فوت کرده و الان بعد از فوتش متوجه شدم املاکی که داشته رو وکالت زده به نام کسی، الان من می تونم شکایت کنم؟ سهم الارث خودم و بچه هام رو چطوری می تونم بگیرم؟ مهریه ام رو می‌تونم اجرا بگذارم؟

    • سلام وقت بخیر
      در زمانی‌که همسر شما زنده بودند اموال خود را وکالتی به نام شخص دیگری منتقل کردند. اگر این شخص یا اشخاص در زمان حیات همسر شما اقدام به تنظیم سند رسمی کرده باشند قانونا مالک آن اموال محسوب می‌شوند ولی اگر تا زمان فوت همسر شما اقدامی انجام نداده باشند وکالت بعد از فوت وکیل باطل می‌شود و شما می‌توانید درخواست انحصار وراثت ارایه بدهید.

  • سلام من تو شمال تهران زندگی می‌کنم می‌خوام از شهرداری شکایت مطرح کنم، طبق این نوشته شما حتما باید فقط تو همین منطقه طرح شکایت کنم؟ یعنی نمی تونم تو منطقه‌ای دیگه ای از تهران کارم رو انجام بدم؟

  • من تو سند ازدواجم شرط تنصیف رو امضا کردم؛ الان زنم میگه اگه طلاقش بدم کل اموالم رو باید باهاش نصف کنم؛ میشه یعنی؟ میتونن اصلا همچین کاری کنند؟ من فکر می‌کنم این شروط الکی باشه؛ درسته؟

    • سلام وقت بخیر
      شروطی که در سند ازدواج درج می‌شود، در قالب قانون مدنی درست و صحیح است. بر اساس قاعده کلی شروط قراردادی، همین که شروط سند ازدواج مخالف اصل و ذات عقد ازدواج نباشند، کفایت می‌کند و قابلیت استناد و اجرا دارد. شروطی که در ضمن سند ازدواج آورده می‌شود لازم الاجرا است.

  • سلام من می‌خوام زنم رو طلاق بدم و حضانت بچه‌هام رو هم بگیرم ولی نمی‌خوام مهریه‌اش رو بدم؛ هیچی نمی‌خوام بهش بدم؛ چجوری می‌تونید کمکم کنید؟

    • سلام وقت بخیر
      طبق قانون زن به محض ازدواج مالک مهریه می‌شود و این دینی است که تا پایان عمر بر گردن مرد است مگر در یکسری شرایط خاص، حضانت فرزندان پسر تا ۷ و دختر تا ۹ سالگی با مادر است. در صورت نیاز با یک وکیل متخصص خانواده مشاوره انجام بدهید.

  • سلام شرکت یه قرارداد بانکی منعقد کرده که چندین بار تجدید شده با توجه به اینکه قرارداد سال ۹۰ تنظیم شده است؛ بانک الان براس همون قرارداد اولیه سال نود بدهی ما رو محاسبه کرده و کلی سود مرکب و بدهی و.. برامون اعمال کرده، شما می تونید کار کنید که این جریمه ها و سود های اضافی حذف شه؟

    • سلام وقت بخیر
      قرارداد ما بین شما و بانک باید توسط یک وکیل متخصص بانکی بررسی شود؛ تا نظر تخصصی ارایه دهند که امکان ابطال و استرداد سودهای مازاد وجود دارد یا خیر.

    • سلام وقت شما بخیر
      در کلیه مناطق شهر و استان تهران پذیرش پرونده داریم و شما می توانید ابتدا موضوع خود را مطرح نمایید و جهت قبول وکالت وقت مشاوره دریافت نمایید.

  • سلام ببخشید چه وکیلایی می تونن شمال تهران کار کنن ؟باید حتما مجوز شمال تهران را داشته باشه اون وکیل؟

    • سلام وقت شما بخیر کانون وکلای دادگستری مرکز به وکلایی که حایز شرایط اخذ پروانه وکالت شهر تهران می باشند اجازه فعالیت در کلیه مناطق شهر تهران را بدون محدودیت می دهد.

  • سلام چرا دفتر وکیل شمال تهران می خوای بری باید وقت بگیری ولی دفتر وکیل جنوب شهر تهران که کنار دادگاه هست همینجوری همیشه درش باز هست؟کدوم بهتره

    • سلام وقت شما بخیر
      کیفیت وکیل به دانش و تجربه او بستگی دارد اما در کل در جایی که برای شما وقت مجزا در نظر می گیرند یعنی به موضوع شما و وقت شما و خیلی مسائل دیگر اهمیت بیشتری می دهند.

  • مجازات و عنوان مجرمانه بانک در صورتی که بدون اجازه دارنده حساب اقدام به انسداد حساب شخص نموده و از برداشت حساب جلوگیری نماید چیست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در این صورت عمل بانک اگر ناشی از سهو و یا خطای مسئول مربوطه نباشد می تواند علاوه بر بحث تخلفات بانکی آثار جزایی همچون تحصیل مال از طریق نامشروع و .. در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *