تحقیقات اخیر نشان داده که بین آب و هوا، نزاع و مهاجرت رابطه علی و معلولی وجود دارد.

تحقیقات اخیر نشان داده که بین آب و هوا، نزاع و مهاجرت رابطه علی و معلولی وجود دارد.

تحقیقات اخیر نشان داده که بین آب و هوا، نزاع و مهاجرت رابطه علی و معلولی وجود دارد.


امروز با ترجمه و بررسی تحقیقات اخیر نشان داده که بین آب و هوا، نزاع و مهاجرت رابطه علی و معلولی وجود دارد. با شما هستیم.

موسسه حقوقی بین المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با هدف نشر آثار تحقیقات حقوقی در دنیا، اقدام به ترجمه تحقیقات تاثیر آب و هوا در وقوع جنگ و ناآرامی در مناطق مختلف دنیا پرداخته است.

نکات مهم در بررسی تحقیقات اخیر نشان داده که بین آب و هوا، نزاع و مهاجرت رابطه علی و معلولی وجود دارد.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا آب و هوا و محیط زندگی در ارتکاب جرم موثر است؟

شرایط قرار گرفتن ساختمانهای شهری چه اثرای در پیشگیری از وقوع جرم دارد؟

مشاوره حقوقی با وکیل متخصص پیشگیری از جرم چه تاثیری بر مراودات ما دارد؟

[/stextbox]

 

تاثیر آب و هوا در وقوع جرم

تحقیقات اخیر موسسه IIASA برای اولین بار میان آب و هوا، نزاع و مهاجرت یک ارتباطی نشان می‌دهد؛ این امر به طور گسترده‌ای در رسانه‌ها مطرح شده ولی شواهد علمی کمی در این خصوص در دسترس است.

نمونه‌های متعددی وجود دارد که شرایط آب و هوایی سبب بروز ناآرامی‌های سیاسی، جنگ‌های داخلی و در پی آن، شکل‌گیری موج گسترده‌ی مهاجرت شده است.

یکی از نمونه‌های بارز در این رابطه، نزاع‌ها و درگیری‌های در حال وقوع در سوریه، که از سال 2011 آغاز شده می‌باشد. همچنین بسیاری از کشورهای ساحلی دریای مدیترانه در اروپا، با جمعیت زیادی از پناهجویان آفریقایی که در پی نزاع‌ها در آفریقا از این کشور فرار کردند، مواجه شدند.

گای ابل (وابسته به دانشگاه شانگهای) جیزز کرسپو کورسما (وابسته به دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین) ریا موتاراک (وابسته به دانشگاه ایست انگلیا) و مایکل براتراگر (وابسته به دانشگاه یوهانس کپلر لینز) در تلاش برای یافتن رابطه علت و معلولی تغییرات اقلیمی و مهاجرت و نیز ماهیت آن هستند. آنها دریافتند که در اوضاع احوالات خاص تغییرات اقلیمی سبب افزایش مهاجرت، البته به طور غیرمستقیم و از طریق افزایش نزاع، می‌گردد.

وکیل تحصیل مال نامشروع

موتاراک می‌گوید: «این تحقیق به طور گسترده‌ای در رسانه‌ها پوشش داده شده و ما به بحث مهاجرت به دلیل تغییرات اقلیمی، با ارایه شواهد جدید علمی، کمک می‌کنیم».

تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر مهاجرت از راه پناهندگی

ممکن است پناهجویان بیشتر از مهاجران معمولی تحت تاثیر نزاع و درگیری‌ها قرار گیرند؛ لذا محققین مذکور تصمیم به بررسی درخواست‌های پناهندگی، در 157 کشور در سال‌های 2006 الی 2015 برای یافتن و مطالعه این الگو گرفتند.

اطلاعات این درخواست‌ها از کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ( UNHCR) به دست آمده است

. تیم تحقیقاتی به عنوان شاخص اندازه‌گیری تغییرات اقلیمی در کشورهای متبوع پناهجویان، از شاخص استانداردسازی تبخیر بارش (SPEI)، که میزان خشکسالی را نسبت به شرایط عادی، از طریق شناسایی شروع و پایان خشکسالی و شدت آن بر اساس بارش، تبخیر، تعریق و شرایط آب و هوایی مانند دما نشان می‌دهد، استفاده کرده‌اند.

برای ارزیابی شدت درگیری‌ها، تیم تحقیقاتی از داده‌های مرگ و میر مربوط به درگیری در برنامه داده‌های درگیری اوپسالا (UCDP) استفاده نمود.

داده‌های مذکور به همراه داده‌های اقتصادی-اجتماعی و جغرافیایی، ورودی‌های چارچوب مدل‌سازی تیم تحقیقاتی را تشکیل داده‌اند. این داده‌ها شامل فاصله بین کشور مبدا و مقصد، میزان جمعیت، شبکه مهاجران، وضعیت سیاسی کشورها وگروه‌های قومی و مذهبی هستند.

محققان متوجه شدند که تغییرات اقلیمی نقش مهمی را در خصوص موضوع مهاجرت ایفا می‌نماید، همچنین خشکسالی بیشتر سبب تشدید درگیری‌ها می‌گردد.

تغییرات اقلیمی و انقلاب در کشورهای عربی

تاثیر تغییرات اقلیمی در درگیری‌ها، به طور ویژه‌ای با کشورهای آسیای غربی از سال 2010 تا سال 2012 مرتبط است؛ برای مثال اصطلاحا بهار عربی که شامل جنبش‌های سیاسی در کشورهایی چون تونس، لیبی، یمن و سوریه بود، در نهایت منجر به جنگ داخلی شد.

وکیل با تجربه دادسرای امنیت اخلاقی

به ویژه در سوریه، خشکسالی طولانی‌مدت وکمبود آب که ناشی از تغییرات اقلیمی بود، سبب ناکامی‌های متعدد در تولیدمحصول کشاورزی شد و در پی آن مهاجرت خانواده‌های روستایی به شهرها. این خود سبب افزایش جمعیت شهرها، افزایش بیکاری و در نهایت ناآرامی‌های سیاسی و جنگ داخلی شد. الگوهای مشابه در همان بازه زمانی در آفریقای سیاه (مناطق جنوبی صحرای آفریقا) یافت شده است.

تغییرات آب و هوایی مشخصا، سبب ایجاد نزاع و درگیری و در نتیجه بروز پدیده‌ی پناهجویی در سراسر جهان نمی‌گردد؛ اما کرسپو می‌گوید: «در شرایط حکومت‌داری ضعیف و سطح متوسط دموکراسی، تغییرات شدید اقلیمی سبب بروز درگیری بر سر منابع کمیاب می‌شود.».

محققان می‌گویند نگرانی‌ها در خصوص مناقشات ناشی از تغییرات اقلیمی که منجر به مهاجرت می‌شود، باید در چارچوب اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) مورد توجه قرار گیرد.

منابع این تحقیق

در حال حاضر ارتباط میان تغییرات اقلیمی و مهاجرت صراحتا مشخص نیست؛ لذا به صورت وابسته به هم در نظر گرفته نمی‌شوند و تحقیقات بیشتری برای درک جریان‌های مهاجرت لازم است.

مباحث مطروحه ترجمه مطلبی از موسسه IIASA بود که در وب‌سایت خبری فیز دات ارگ، در تاریخ 23 ژانویه 2019 به آدرس زیر منتشر شده است:

https://phys.org/news/2019-01-causal-link-climate-conflict-migration.html

وکیل متخصص کیفری

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در امور کیفری و معرفی بهترین وکیل کیفری در تهران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر وکیل کیفری در تهران

021-88799562

مرجع مطالبه خسارت از قاضی

021-88795408

021-88796143

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

5/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *