تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری


امروز با موضوع بررسی تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری با شما هستیم.

با تولد اشخاص، قانونا آن‌ها اهلیت حقوقی پیدا می کنند و می‌توانند بعد از رسیدن به سن رشد، هر اقدام حقوقی، در زمینه ی امور مالی و غیر مالی که لازم باشد، انجام دهند.

بنابراین اهلیت و قصد اشخاص، در انشای عمل قراردادی طرفین کفایت می کند و آثار توافق حقوقی آن‌ها، متوجه خود آن‌ها خواهد بود.

با این وجود برای بعضی از اموری که برای انجام آن‌ها، نیاز به شور و مشورت دارد، احتیاط امر، اقتضا می‌نماید که در ان امور از اشخاص خبره و آشنا به موضوع، کمک دریافت کرد تا به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

برخی از اشخاص که به تشکیل قرارداد حقوقی مبادرت می ورزند، چون به بعضی از امور حقوقی مسلط نمی‌باشند.

برای راهنمایی در امور حقوقی، از مشاوره مشاوران حقوقی استفاده می کنند که در این زمینه و سایر امور حقوقی به صورت تخصصی مشاوره می دهند.

اشخاصی که اقدام به مشاوره حقوقی می‌نمایند، فارغ التحصیلان رشته های حقوق، حقوق قضایی و فقه و حقوق هستند که با گذارندن امتحانات، مراحل و دوره کارآموزی، موفق به اخذ پروانه وکالت دادگستری می‌شوند.

عناوینی که در رابطه با پروانه وکالت دادگستری وجود دارد، وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری هستند که در ظاهر با یکدیگر، از لحلظ عملی تفاوتی ندارند و در برخی موارد دارای ویژگی هایی هستند که به آن‌ها پرداخته می‌شود.

سوالات مرتبط با تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری

  • وکالت دادگستری در چه مواردی اخذ می‌شود؟
  • کارگشایان دادگستری چه کسانی هستند و پروانه وکالت اتفاقی به چه کسانی داده می‌شود؟
  • تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری چیست؟
  • موسسه حقوقی معتبر در تهران چگونه قابل شناسایی است؟
  • موسسه حقوقی مهر پارسیان در امور مربوط به وکالت دادگستری چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟
  • آیا شرایط دریافت پروانه داوری مانند شرایط دریافت پروانه وکالت دادگستری می باشد؟
  • شرایط تشکیل موسسه داوری و تشکیل موسسه حقوقی چه تفاوت هایی با هم دارند؟
موسسه حقوقی بین المللی

وکالت دادگستری و موارد اخذ پروانه وکالت

وکالت در لغت به معنی به عهده گرفتن و انجام کاری برای شخصی است که به نیابت از طرف، کاری را که او انجام دادن ان را به وکیل محول کرده است، انجام می‌دهد و اقدام می کند.

وکالت دادگستری هم از معنای اصلی ان دور نمانده است و دارای همان معنی می باشد؛ ولی با این تفسیر که وکالت دادگستری در زمینه ی امور حقوقی و مشاوره، تنظیم دادخواست، ارسال لایحه و دفاعیه در رابطه با موضوع حقوقی موکل خود به مرجع قضایی اقدام می کند.

بر اساس قانون وکالت مصوب ۱۳۱۵، لایحه استقلال کانون وکلای مصوب ۱۳۳۳ و قانون کیفیت اخذ پروانه دادگستری مصوب ۱۳۷۶، وکلای دادگستری برای اینکه بتوانند در کلیه امور حقوقی، به جهت مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست و لایحه برای موکل خود اعلام وکالت نمایند، باید دارای پروانه وکالت دادگستری از مراجع ذی صلاح و قانونی باشند.

این پروانه با دو عنوان، به متقاضی پروانه وکالت، اعطا می‌شود و ان هم، پروانه وکالت دادگستری پایه یک و پایه دو می باشد؛ بنابراین دو پروانه مربوطه، موجب اجازه قانونی به جهت انجام امور حقوقی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری می گردد.

هر ساله، فارغ التحصیلان رشته ی حقوق و فقه حقوق، می‌توانند با شرکت در آزمون وکالت که توسط کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه‌ی قضاییه به صورت جداگانه، برگزار می‌شود، برای انجام وکالت دادگستری، اقدام کنند.

در صورت قبولی در آزمون تستی، اتمام دوره ی کارآموزی و قبولی در آزمون اختبار، به متقاضیان آزمون وکالت، بر حسب شرکت و قبولی در هر یک از مراجع مذکور، پروانه ی وکالت پایه ی یک و پایه ی دو دادگستری اعطا می‌شود.

شکایت از موسسه حقوقی کلاهبردار

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری، هر کدام این اجازه را دارند که در زمینه انجام وکالت در امور حقوقی، اعلان وکالت کنند.

ولی در بعضی از شرایط و ویژگی ها با یکدیگر متفاوت هستند که در ذیل، به شرح آن‌ها پرداخته می‌شود:

متقاضیان وکالت دادگستری، در صورت قبولی در آزمون تحت نظارت کانون وکلای دادگستری، در دوره ی کارآموزی خود می‌توانند تحت نظر وکیل سرپرست خود، اعلان و قبول وکالت در زمینه پرونده‌های قضایی نمایند.

در حالی که کارآموزان پذیرفته شده در آزمون حقوقی مرکز مشاوران قوه‌ی قضاییه، در طول و مدت کارآموزی خود، حق اعلان و قبول وکالت در دعاوی را ندارند.

مرجع اعطای پروانه وکالت پایه یک دادگستری، کانون وکلای دادگستری و مرجع پروانه وکالت پایه دو دادگستری یا وکلای 187 مرکز مشاوران قوه‌ی قضاییه می‌باشد.

وکلای دارای پروانه پایه یک دادگستری، تحت نظر کانون وکلای دادگستری و وکلای دارای پایه دو دادگستری یا 187 تحت نظر مرکز مشاوران قوه‌ی قضاییه می‌باشد.

میزان تعرفه حق الوکاله مشاورین پایه دو به عنوان وکیل دادگستری پایه دو یا وکیل 187، حداکثر تا ۴۰ درصد تعرفه وکلای پایه یک دادگستری و حق الوکاله مشاورین پایه یک به عنوان وکیل پایه یک دادگستری، حداکثر تا ۶۰ درصد ان تعرفه خواهد بود.

مشاوران حقوقی مرکز مشاوران قوه‌ی قضاییه، به عنوان وکیل پایه دو دادگستری، پس از اخذ پروانه وکالت دادگستری، به مدت دو سال مشاور حقوقی و وكيل پايه دو محسوب می‌شوند.

تنها حق شركت در محاكم كيفری كه به جرايم تعزيری مستوجب حبس كمتر از 10 سال و شلاق و جزای نقدی و اقدامات تامينی و بازدارنده رسيدگی می كنند و نيز در محاكم حقوقی كه به دعاوی با خواسته كمتر از پانصد ميليون ريال يا خواسته غير مالی مگر در دعاوی مربوط به اختلاف در اصل نكاح اصل طلاق، اثبات و نفی نسب رسيدگی می‌كنند را دارند.

وکیل تصرف عدوانی مشهد

در حالی که وکلای پایه یک دادگستری بدون هیچ محدودیتی، حق اعلان و قبول وکالت در همه ی مسائل و زمینه های حقوقی وکیفری را دارا خواهند بود.

موسسه حقوقی معتبر در تهران

ثبت موسسه حقوقی و تشکیل موسسه داوری، مجوزی جهت قبول پرونده به صاحبان این گونه موسسات اعطا نمی کند، پروانه وکالت دادگستری منحصرا از سوی کانون های وکلای دادگستری صادر می‌شود و تظاهر به وکالت و مداخله در امر وکالت و جعل عنوان وکیل پایه یک دادگستری جرم و قابل تعقیب است.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره های تماس

  • 021-88663925
  • 021-88663926
  • 021-88663927
  • 021-88663628
  • 021-88799562
  • 021-88795408
  • 021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • 09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[stextbox id=’info’]

مشاوره حقوقی امور کاری و استخدامی

مشاوره حقوقی امور پولی و بانکی

مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی

مشاوره حقوقی بورس و اوراق بهادار

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری خارجی

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی حضوری

[/stextbox]

 

 

امتیاز دهی به مقاله

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *