طلاق توافقی در دوران بارداری

طلاق توافقی در دوران بارداری

طلاق توافقی در دوران بارداری


امروز با موضوع طلاق توافقی در دوران بارداری با شما خواهیم بود.

شروع به روند طلاق توافقی در دوران بارداری، با ایجاد اختلاف بین زوجینی که به هیچ عنوان امکان ادامه زندگی را ندارند، بهترین توصیه از نظر روانشناسان و حقوقدانان است.

برخی از عزیزانی که جهت مشاوره طلاق توافقی در دوران بارداری به دفتر وکالت گروه وکلای خانواده مهر مراجعه نموده اند، تصور می‌کردند که انجام طلاق توافقی در دوران بارداری یا دادخواست طلاق از سوی زوج یا زوجه در دوران بارداری، قابل پذیرش در دادگاه خانواده نیست.

از این رو، دپارتمان حقوق خانواده موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تصمیم به ارائه نوشته ای درباره شرایط طلاق توافقی در دوران بارداری گرفت و در ادامه این مطلب، آخرین تحولات طلاق توافقی در دوران بارداری، حقوق زوجه در پرونده طلاق توافقی در دوران بارداری و معرفی بهترین وکیل طلاق توافقی در دوران بارداری، را مطالعه خواهید فرمود.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

آیا از شرایط تنظیم توافق نامه جهت ارائه دادخواست طلاق توافقی در دوران بارداری اطلاعی دارید؟

شرایط جدید دادخواست طلاق توافقی در دوران بارداری چیست؟

مشاوره حقوقی برای رعایت حقوق زوجه در پرونده طلاق توافقی در دوران بارداری چگونه قابل دسترسی است؟

[/stextbox]

 

شرایط دادخواست طلاق توافقی در دوران بارداری

برای تنظیم دادخواست طلاق توافقی در دوران بادرای و یا هر دوره دیگری، هیچ تفاوتی با هم ندارند.

بر اساس قانون جدید حمایت خانواده، برای پذیرش دادخواست طلاق توافقی توسط دادگاه خانواده، لازم است ابتدا به مراکز معرفی شده مشاوره خانواده توسط قوه قضاییه که در مقاله ای تحت همین عنوان تغییرات طلاق توافقی در قانون، در سایت رسمی گروه وکلای مهر قابل دسترسی است، مراجعه نموده و در صورتی که پس از حداقل دو جلسه مشاوره، زوجین حاضر به بازگشت به زندگی مشترک نباشند، با گواهی عدم انصراف از طلاق، به دادگاه خانواده مراجعه نموده و درخواست صدر گواهی عدم امکان سازش برای اجرای صیغه طلاق را تقدیم خواهند نمود.

وکیل فسخ نکاح ونک

مدارک لازم جهت تقدیم دادخواست طلاق توافقی در دوران بارداری

اصل سند ازدواج دائم یا رونوشت آن در صورت مفقودی سند ازدواج.

اصل کارت ملی و شناسنامه طرفین.

گواهی ثبت نام در سامانه سراسری ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه.

کواهی عدم انصراف از طلاق که توسط مراکز مجاز مشاوره خانواده صادر می‌شود.

توافق نامه طلاق توافقی در دوران بارداری که مشخص کننده حقوق مالی زوجه در دادخواست طلاق توافقی، وضعیت حضانت فرزند و توافق بر نحوه ملاقات فرزند و پرداخت نفقه وی، تعیین تکلیف درباره جهیزیه، مهریه زوجه و نفقه معوقه و همچنین سایر حقوق مالی زوجه.

مراحل انجام طلاق توافقی در دوران بارداری

پس از دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق از یکی از مراکز مجاز مشاوره خانواده که توسط سازمان بهزیستی کشور و قوه قضاییه اعلام شده است، وکیل طلاق توافقی از سوی زوجین، در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه در تهران و مراکز استانها، دادخواست طلاق توافقی را تقدیم خواهد نمود.

پس از ارجاع پرونده طلاق توافقی در دوران بارداری به یکی از شعب دادگاه خانواده و با توجه به اینکه مرحله تعیین داور در طلاق توافقی طبق قانون جدید حمایت خانواده منتفی شده است، دادگاه خانواده اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش برای اجرای صیغه طلاق خواهد نمود.

در بعضی از پرونده های طلاق توافقی گروه وکلای خانواده مهر، صدور گزارش اصلاحی جهت اجرای صیغه طلاق توافقی نیز دیده شده است.

در شهرهای فاقد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و دادگاه های عمومی بخش، دادخواست طلاق توافقی مستقیما به دفتر کل دادگاه تقدیم می‌شود.

تفاوت طلاق توافقی در دوران بارداری با غیر آن

می‌توان گفت مراحل انجام طلاق توافقی در دوران بارداری با مواقع غیر بارداری، و یا طلاق غیر توافقی در دوران بارداری و غیر آن هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت موجود تفاوت در زمان عده طلاق است.

قرار اناطه در دیوان عالی کشور

عده طلاق توافقی زن باردار و یا به صورت کلی عده طلاق و وفات زن باردار، فقط تا زمان وضع حمل و به دنیا آمدن فرزند است.

به طور مثال اگر در زمان طلاق زن باردار و یا فوت همسر، مدت یکماه یا هشت ماه از بارداری باقی مانده باشد، زن باردار باید تا زمان زایمان فرزند عده نگه دارد و فقط مدت ادامه بادرای به عنوان زمان عده محاسبه می‌شود.

آثار حقوقی طلاق توافقی در دوران بارداری

  • مشخص شدن وضعیت حضانت و ملاقات فرزند طبق توافق طرفین.
  • مشخص شدن حقوق مالی زوجه طبق توافق طرفین.
  • امکان صلح حقوق مالی و به دست آوردن حضانت فرزند برای زوجه.
  • عدم امکان رجوع به زوجه مادام که به مهریه بذل شده رجوع نکرده باشد.

چرا بهتر است برای طلاق توافقی در دوران بارداری وکیل انتخاب کنیم؟

با انتخاب وکیل پایه یک دادگستری و متخصص حقوق خانواده برای طلاق توافقی در دوران بارداری، نیازی به حضور طرفین در جلسات دادگاه خانواده نیست و وکیل انتخابی می‌تواند بدون حضور زوجین در دادگاه حضور یافته و پس از اخذ حکم و گواهی قطعیت آن از دادگاه خانواده نسبت به اجرای صیغه طلاق توافقی و ثبت آن بدون حضور زوجه و زوج اقدام نماید.

دفتر وکیل طلاق توافقی در دوران بارداری

گروه وکلای خانواده مهر پارسیان، آماده ارائه مشاوره حقوقی درباره نحوه تنظیم توافق نامه طلاق توافقی در دوران بارداری، اخذ وقت مشاوره خانواده از طریق ثبت نام آنلاین، قبول وکالت در پرونده طلاق توافقی در دوران بارداری یا غیر آن و نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی و همچنین اجرای رای طلاق توافقی، می‌باشد. جهت مشاوره حقوقی آنلاین با برترین وکیل طلاق توافقی تهران، با موسسه حقوقی و داوری مهر پارسیان تماس بگیرید.

گواهی انحصار وراثت

در صورت نیاز به مشاوره تلفنی با وکیل، با شماره های 88663927- 88663926- 88663925 دفتر مرکزی گروه وکلای مهر در تهران تماس بگیرید.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *