وکیل رشا و ارتشا

مجازات جرم ارتشاء - وکیل رشا و ارتشا

مجازات جرم ارتشاء - وکیل رشا و ارتشا


بهترین وکیل در زمینه جرایم کیفری در این نوشتار به بررسی وکیل رشا و ارتشا پرداخته است.

 

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

با معرفی وکیل رشا و ارتشا همراهتان هستیم.

 

ارتشاء چیست؟

در حقوق جزا و کیفری، رشوه دادن را رشاء و رشوه گرفتن را ارتشاء می‌‌ نامند.

به فردی که اقدام به گرفتن رشوه می‌ کند، مرتشی و فرد رشوه‌ دهنده، راشی نام دارد.

به این ترتیب، جرم ارتشاء به معنای گرفتن مال یا وجه یا چک و… توسط ماموران دولت یا کارکنان شاغل در نهادهای عمومی برای انجام دادن وظایف سازمان محل اشتغال ‌خود می‌ باشد.

مجازات پرداخت رشوه به مامور پلیس

طبق قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری در صورتی که هر یک از مستخدمان و ماموران دولتی برای انجام دادن یا انجام ندادن امری که مربوط به سازمان‌ های دولتی است.

وجه یا مال یا سند پرداخت وجه یا تسلیم مالی (مانند چک و سفته) را مستقیما یا غیرمستقیم قبول کند، در حکم مرتشی قرار می‌ گیرد.

لازم به ذکر است که هر یک از مستخدمان و ماموران دولتی اعم از قضایی و اداری یا شورا‌ها یا شهرداری‌ ها یا نهادهای انقلابی و بطور کلی قوای سه‌ گانه.

همچنین مستخدمان و ماموران نیروهای مسلح یا شرکت‌های دولتی یا سازمان‌ های دولتی وابسته به دولت یا ماموران به خدمات عمومی خواه رسمی یا غیر رسمی مشمول این قانون می‌ شوند.

معاونت در ارتشاء و پولشویی

رفتار لازم برای تحقق جرایم رشا و ارتشاء، دادن و قبول کردن وجه یا مال یا سند پرداخت وجه یا تسلیم مال (که اولی عمل فیزیکی در جرم رشا و دومی عمل فیزیکی در جرم ارتشاء است) و نیز انجام معامله صوری‌‎ (غیرواقعی) با مبلغ غیرواقعی‌‎ است.

بر این اساس کارمندی که در مقابل انجام دادن یا انجام ندادن کاری برای ارباب رجوع، مالی را از وی قبول می‌ کند یا ملک او را به بهایی بسیار کمتر از قیمت واقعی آن می‌ خرد، مرتشی محسوب می‌ شود‎.

تامین خواسته علیه شرکت دولتی

جهت روشن‌ تر شدن زوایای جرم ارتشاء با گروه وکلای کیفری مهر پارسیان همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل رشا و ارتشا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

سوالاتی که در این نوشتار توسط وکیل رشا و ارتشا پاسخ داده می شود.

  • شرایط تحقق جرم ارتشاء چیست؟
  • وکیل رشا و ارتشا چیست؟
  • آیا میتوان مجازات جرم ارتشا را کاهش دهیم؟
  • بهترین وکیل برای پرونده ارتشاء در تهران کیست؟

رشوه از ریشه «رشو»، به چیزی گفته می‌ شود که برای کارسازی ناحق به کسی بدهند.

در اصطلاح حقوقی، به مال یا وجهی گفته می‌ شود که از طرف کارکنان و مامورین دولتی برای انجام وظیفه گرفته می‌ شود.

با توجه به معنای اصطلاحی رشوه، مفاهیم رشا و ارتشاء به ترتیب عبارتند از: رشوه دادن و رشوه گرفتن.

مجازات ارتشاء

جرم ارتشاء از جرایم عمومی غیرقابل گذشت می‌ باشد یعنی؛ حتی اگر در این جرم شاکی خصوصی هم گذشت کند باز برای مرتکب مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

البته گیرنده وجه یا مال باید با علم و اطلاع و سوء نیت اقدام به گرفتن وجه یا مال کند و به جرم بودن عمل خود آگاهی داشته باشد.

همچنین قبول رشوه باید برای انجام دادن یا انجام ندادن کاری باشد که مربوط به سازمان دولتی، قضایی و نهادها است.

در صورتی که گرفتن وجه یا مال یا سند وجه یا مال، به عنوان هبه (هدیه) یا قرض یا صلح باشد.

بعدا مشخص شود که مقصود دهنده مال، کسب امتیاز یا انجام عملی خاص از سوی گیرنده مال بوده است به لحاظ نداشتن سوء نیت و قصد، در زمان دریافت وجه و مال، جرم ارتشاء تحقق نمی‌ یابد.

واسطه بین راشی و مرتشی

هرگاه فردی با انجام رفتاری مانند مذاکره، وصول یا جلب موافقت راشی یا مرتشی یا هر عمل دیگری موجب تسهیل و تحقق جرم ارتشاء گردد، واسطه می‌ باشد و به مجازات راشی محکوم می‌ گردد.

در اصطلاح فقهی به واسطه بین راشی و مرتشی رائش گفته می‌ شود که برخی آن را معاون در جرم ارتشاء می‌ دانند.

اما در هر صورت به صراحت در قانون مجازات اسلامی به مجازات راشی محکوم می‌ گردد.

نوع و میزان مجازات ارتشاء

انواع مجازات‌ های تعیین شده برای جرم ارتشاء با توجه به مبلغ موضوع جرم، عبارتند از:

  • حبس (زندان)
  • شلاق
  • انفصال (محرومیت) دائم از مشاغل دولتی
  • ضبط (گرفتن) مال موضوع ارتشاء، به نفع دولت به عنوان تعزیر (مجازات)

مواردی که جرم مشمول ماده ۴ قانون تشدید مجازات باشد، یعنی با تشکیل یا رهبری شبکه چند نفری صورت بگیرد در صورتی که مصداق جرم افساد فی الارض باشد، مجازات مرتکبین افساد فی الارض اعمال می‌ شود.

انواع تخلفات بانکی

در غیر این‌ صورت علاوه بر جزای نقدی و ضبط اموال کسب شده از طریق رشوه، حبس از ۱۵ سال تا ابد خواهد بود.

شدت مجازات در این موارد به خاطر این است که ارتکاب جرم از طریق تشکیل یا رهبری شبکه چند نفری ممکن است باعث اخلال در نظم اقتصادی کشور شود.

نمونه رای تحصیل مال از طریق نامشروع

شروع به جرم إرتشاء از نظر حقوقی، قابل تصور و عملی است.

شروع به جرم رفتار مجرمانه‌ ای است که مجرم با قصد ارتکاب جرم، شروع به انجام جرم می‌ کند اما به دلیلی خارج از اراده خود، مثل ورود پلیس، جرم به صورت کامل انجام نمی‌ شود.

مطابق قانون تشدید مجازات شروع به جرم، حسب مورد حداقل مجازات مقرر در آن مورد خواهد بود.

در خصوص جرم رشا (رشوه دادن) نیز باید گفت که از جرایم عمومی و غیرقابل گذشت بوده و تمام نتایج مترتب بر جرم ارتشاء از نظر قصد انجام جرم در مورد رشا نیز وجود دارد.

نکته قابل توجه در جرم رشا این است که در مواردی که رشوه دهنده، از مجازات معاف می‌ شود این موارد در قانون تشدید مجازات و همچنین در قانون مجازات اسلامی پیش‌ بینی شده است.

مهمترین آن‌ ها این است که در صورتی که رشوه برای حفظ حقوق حقه راشی (رشوه دهنده) بوده باشد و نامبرده در دادن رشوه مضطر و ناچار باشد از مجازات تعیین شده برای جرم رشا معاف می‌ شود.

وکیل جرایم مالی و اقتصادی

هر یک از مستخدمین و مامورین دولتی اعم از قضایی و اداری یا شوراها یا شهرداری‌ ها یا نهادهای انقلابی و بطور کلی قوای سه‌ گانه.

همچنین نیروهای مسلح یا شرکت‌ های دولتی یا سازمان‌ های دولتی وابسته به دولت و یا مامورین به خدمات عمومی خواه رسمی یا غیر‌رسمی، برای انجام دادن یا انجام ندادن امری که مربوط به سازمان‌ های مزبور می‌ باشد وجه یا مال یا سند پرداخت وجه (مانند چک و سفته) یا تسلیم مالی را مستقیما یا غیرمستقیم قبول نماید در حکم مرتشی (رشوه گیرنده) است.

 اعم از این‌که امر مذکور مربوط به وظایف آن‌ ها بوده یا نبوده و انجام آن برطبق حقانیت و وظیفه بوده یا نبوده باشد و یا آن‌ که در انجام یا عدم انجام آن موثر بوده یا نبوده باشد به ترتیب زیر مجازات می‌ شود.

در صورتی‌ که قیمت مال یا وجه دریافت شده بیش از بیست هزار ریال نباشد به انفصال (برکناری) موقت از شش ماه تا سه سال و چنانچه مرتکب درمرتبه مدیر کل یا همتراز مدیر کل یا بالاتر باشد به انفصال دائم از مشاغل دولتی محکوم خواهد شد.

سند جعلی و استفاده از آن

چنانچه بیشتر از بیست هزار ریال باشد، مبلغ تا دویست هزار ریال از یک‌سال تا سه سال حبس (زندان) و جزای نقدی معادل قیمت مال یا وجه دریافت شده و انفصال (برکناری) موقت از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

اگر مرتکب در مرتبه مدیر کل یا همتراز مدیر کل یا بالاتر باشد به جای انفصال (برکناری) موقت به انفصال (برکناری) دائم از مشاغل دولتی محکوم خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل رشا و ارتشا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

رشوه دادن و رشوه گرفتن

در صورتی که قیمت مال یا وجه دریافت شده بیش از دویست هزار ریال تا یک میلیون ریال باشد مجازات مرتکب دو تا پنج سال حبس به علاوه جزای نقدی معادل قیمت مال یا وجه دریافتی و انفصال (برکناری) دائم از خدمات دولتی و تا ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود.

چنانچه مرتکب در مرتبه پایین‌ تر از مدیر کل یا همتراز آن باشد به جای انفصال دائم به انفصال موقت از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

در صورتی که قیمت مال یا وجه دریافت شده بیش از یک میلیون ریال باشد مجازات مرتکب پنج تا ده سال حبس به علاوه جزای نقدی معادل قیمت مال یا وجه دریافت شده و انفصال (برکناری) دائم از خدمات دولتی و تا ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود.

چنانچه مرتکب در مرتبه پایین‌ تر از مدیر کل یا همتراز آن باشد به جای انفصال دائم به انفصال موقت از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

مبالغ مذکور از حیث تعیین مجازات و یا صلاحیت محاکم اعم از این است که جرم دفعتا واحده و یا به دفعات واقع شده و جمع مبلغ ماخوذه بالغ بر نصاب مزبور باشد.

حبس مشارکت در کلاهبرداری

در تمامی موارد فوق مالی که رشوه داده شده از ارتشاء (رشوه گرفتن) به عنوان تعزیر (مجازات) رشوه دهنده به نفع دولت ضبط خواهد شد و چنانچه راشی (رشوه دهنده) به وسیله رشوه امتیازی به دست آورده باشد، این امتیاز لغو خواهد شد.

مجازات شروع به جرم ارتشاء، حداقل مجازات مقرر در آن مورد خواهد بود، در مواردی که در اصل ارتشاء انفصال دائم پیش‌ بینی شده است در شروع به ارتشاء به جای آن سه سال انفصال تعیین می‌ شود و در صورتی که نفس عمل انجام شده جرم باشد به مجازات این جرم نیز محکوم خواهد شد.

معاونت در ارتشاء و پولشویی

هرگاه میزان رشوه بیش از مبلغ دویست هزار ریال باشد، در صورت وجود دلایل کافی، صدور قرار بازداشت موقت به مدت یک ماه الزامی است و این قرار درهیچ یک از مراحل رسیدگی قابل تبدیل به مجازات دیگر نخواهد بود.

فرار پزشک از جبران خسارت

مدیر دستگاه می‌ تواند پس از پایان مدت بازداشت موقت، کارمند را تا پایان رسیدگی و تعیین تکلیف نهایی وی از خدمت تعلیق کند.

به ایام تعلیق مذکور در هیچ حالت، هیچگونه حقوق و مزایایی تعلق نخواهد گرفت.

در هر مورد از موارد ارتشاء هرگاه راشی (رشوه دهنده) قبل از کشف جرم، مأمورین را از وقوع بزه (جرم) آگاه سازد از تعزیر (مجازات) مالی معاف خواهد شد.

در مورد امتیاز طبق مقررات عمل می‌ شود و چنانچه راشی (رشوه دهنده) در ضمن تعقیب با اقرار (اعتراف) خود موجباب تسهیل تعقیب مرتشی (رشوه گیرنده) را فراهم نماید تا نصف مالی که به‌ عنوان رشوه پرداخته است به وی بازگردانده می‌ شود و امتیاز نیز لغو می‌ گردد

آنچه گفته شد، در خصوص وکیل رشا و ارتشا و شروع به جرم ارتشاء می‌ باشد و در ادامه مقاله وکیل رشا و ارتشا به بررسی این مطلب می‌ پردازیم که آیا رشوه گیرنده حتما باید کارمند دولت باشد یا خیر.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل رشا و ارتشا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

آیا مرتشی باید کارمند دولت باشد؟

یکی از موضوعات مهم در تحقق جرم ارتشاء، آن است که رشوه‌ گیرنده یا همان مرتشی، باید حتما کارمند دولت باشد و برای انجام دادن یا انجام ندادن وظیفه مربوط به سازمان مورد نظر، این اقدام را انجام داده باشد.

از سوی دیگر، لزومی ندارد که رشوه حتما وجه نقد باشد بلکه ملک، زمین یا مال هم می‌ تواند به عنوان رشوه در نظر گرفته شود.

ممکن است وعده‌ ای داده شده یا توافقی صورت گیرد یا امتیاز مالی دیگری مانند تسهیلات خارج از نوبت یا وام پیش از موعد داده شود که البته براساس قوانین کنونی، این موارد رشوه نیست اما میتوان آن را با شرایطی به عنوان رشوه نیز قلمداد کرد.

وکیل مهریه در تجریش

سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که اگر عمل رشوه دادن و رشوه گرفتن، در بخش خصوصی صورت گیرد، آن هنگام این عمل در گروه جرم ارتشاء نیز قرار می‌ گیرد یا خیر؟

پاسخ به این سوال منفی است. به عبارت دیگر، در صورتی که کارمند بخش خصوصی دریافت وجه کند، عمل مجرمانه‌ ای صورت نگرفته است.

همچنین اگر کارمند دولت پولی را بگیرد برای کاری که مربوط به یک کارمند دولت در سازمان دیگری است، رشوه دادن و رشوه گرفتن محقق نخواهد شد.

وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری

اگر به دنبال بهترین وکیل درزمینه جرم ارتشاء هستید باید به شما بگوییم که در این زمینه وکیلی می‌ تواند بهترین تأثیر را روی پرونده شما بگذارد که دارای تخصص و تجربه بالا در زمینه مورد نیاز شما باشد.

موسسه حقوقی مهر پارسیان با همکاری با وکلای متخصص می‌ تواند شما را به مقصد مورد نظرتان در پرونده‌ ها برساند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل رشا و ارتشا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

وکیل رشا و ارتشا چیست؟

بطور کلی مجازات ارتشا حبس، شلاق، انفصال (محرومیت) دائم از مشاغل دولتی، ضبط (گرفتن) مال موضوع ارتشاء، به نفع دولت به عنوان تعزیر (مجازات) می‌ باشد اما میزان این مجازات‌ ها براساس جایگاه شغلی مرتکب متفاوت است.

مجازات انفصال از خدمت چیست؟

برکناری و ممنوعیت از شغلی که در حین انجام آن مرتکب جرم شده اند و میزان آن ها در ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی تعیین شده است.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل رشا و ارتشا در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری و وکیل رشا و ارتشا

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی دکتر محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکیل رشا و ارتشا

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۵/۵ - (۴۷ امتیاز)

۳۴ دیدگاه

  • روزتون به خیر
    خواستم از جناب دکتر مهری وکیل صبور، با حوصله و با معلومات عالی تشکر کنم که مشکل ما رو با یک جلسه مشاوره واقعا حل کدند.
    هر چند مبلغ حق مشاوره ایشون در ابتدای امر بسیار به نظر میرسه و برای خود من هم در ابتدا غیر قابل باور بود که وکیل بابت مشاوره تلفنی یک میلیون تومن دریافت کنه اما به نظرم ارزش داشت که با وکیل شریف با وجدانی مثل ایشون آشنا بشم.
    ممنونم از گروه وکلای مهر و دکتر مهری عزیز

  • سلام. شکایتی کرده بودم از فردی که از حساب بانکی من که حدود ۵ سال پیش مبلغی دزدی کرده بود. الان اون شخص مورد نظر بازداشت شده. حالا من میتونم مبلغ دزدی رو به روز محاسبه کنم ؟

  • سلام.وقت بخیر یه راهنمایی میخواستم. من به جرم ارتشا محکوم به دو سال حبس تعزیری و یک ضربه شلاق و سه سال انفصال موقت از کار و رد مال شدم الان پرونده ام بعده رای قطعی رفته تجدید نظر ، باتوجه به نداشتن سابقه کیفری الان میتونم در خواست تعلیق حبس تعزیری بدهم و باید به چه شکل انجام بشه؟

    • سلام وقت به خیر
      اگه رای قطعی صادر شده باشه پرونده مجدد به تجدیدنظر نخواهد رفت.
      اما به صورت کلی دادگاه تجدیدنظر امکان تغییر در حکم رو در مقام رسیدگی به اعتراض خواهد داشت.

  • بنده کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان هستم. یکی از قضات بابت ارجاع کار از من درخواست پول (رشوه)کرد و من هم در یک مورد نقدا و در موردی دیگر به حساب شخصی که معرفی کردن در مجموع ۱۰ میلیون واریز کردم. ایشان را دستگاه قضایی بابت موضوعاتی گرفته و اخراج نمودند و به من هم اتهام راشی زدن. در بازپرسی ها همکاری کرده و اعتراف کردم که مجبور به اینکار بودم وگرنه فیشم را نیدادند و چاره ای نداشتم. پرونده تکمیل شده و به دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت ارجاع شده برای من هم وقت رسیدگی تعیین شده لطفا راهنمایی کنید ؟

    • سلام در این مورد با توجه به اینکه همکاری کردین و اگر بتونین اضطراری که مدعی هستین رو اثبات کنید شاید از مجازات معاف شوید.
      ولی در هر صورت مشاوره با وکیل تخصصی پرونده کیفری ارتشاء بهترین راه حل برای شماست.

  • آیا پس از رد مال و پرداخت جرایم دولتی حتما بایستی حبس دو سال را کشید یا می توان مجازات حبس دو سال بر اثر اختلاس را خرید؟

    • سلام
      در صورتی که حبس قابل اجرا صادر و قطعی شده باشه امکان تبدیل به جزای نقدی وجود نداره و باید به زندان معرفی بشوند.
      البته میتونین از طریق زندان درخواست مرخصی یا پابند الکترونیک هم داشته باشید.

  • برادر بنده به جرم اختلاس تحت تعقیب قرار گرفته و همزمان با این موضوع علیه ایشان دادخواست ضرر و زیان به دادگاه کیفری تقدیم ‌شده است ، اگر ایشان از جرم اختلاس تبرئه شود تکلیف دادخواست ضرر و زیان به چه صورت خواهد یود؟

    • سلام برائت از اتهام موجبی برای عدم رسیدگی به دادخواست ضرر و زیان مدعی خصوصی یا شاکی نیست.
      هر کدام از این موضوعات جداگانه مورد رسیدگی و صدور رای قرار خواهند گرفت.

  • باسلام و وقت بخیر . بنده برای انجام یک کار اداری به کارمند دارایی چکی به مبلغ ۵۰ میلیون دادم تا خارج از نوبت کار بنده را انجام دهند. اما روند کاری به نحوی شد که نیاز به انجام کاری از طرف ایشان نشد، ولی چک من از طرف ایشان برگشت خورد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که اگر من از ایشان شکایت کنم بابت گرفتن رشوه، برای بنده چه عواقبی خواهد داشت ؟ و در مورد چک چه روندی باید انجام شود تا رفع سو اثر شود ؟

    • با سلام و احترام، در مورد رشوه به محض اخذ چک از رشوه دهنده ( راشی ) جرم رشا و ارتشا محقق می گردد اگر کارمند اداره دارایی در قبال انجام کاری که از انجام آن ممنوع است چکی دریافت کرده به محض دریافت آن و قبل از نقد کردن چک جرم ارتشا محقق شده است بدیهی است با توجه به اینکه به محض گرفتن چک جرم محقق شده است و برگشت خوردن چک نیز باعث سلب مسئولیت کیفری شما نمی شود . شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکلای متخصص در امور رشا و ارتشا و همچنین وکیل متخصص در امور چک با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل نمایید .

  • سلام جناب من به یک شرکت معماری مراجعه کردم برای بستن قرارداد طراحی ساختمان من یک پروژه ۱۰۰۰ واحدی داشتم که یک شهرک مانند و میخواستم طراحی و معماری انجام بدن منتها مبلغ معامله برای من بالابود یک سری اشکال در مدارک ما وجود داشت و یک کارمند شرکت از من ۲۰ میلیون پول خواستن و گفتم مشکل رو حل میکنن و با اینکه من پرداخت انجام دادم کارم انجام ندادن  آیا من میتونم به جرم رشوه از ایشون شکایت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در شرایط اضطرار و شرایطی که حق با فرد باشد و آن فرد چاره ای جز رشوه دادن نداشته باشد. اما باید شرایط و مدارک توسط وکیل بررسی شود. میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ارتشا با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز خوش
    من میخواستم گزارش یک شبکه دریافت رشوه رو به وزارت اطلاعات بدم من میدونم یک نفر تو یک نهاد قضایی با همکاری چند نفر باهم رشوه میگیرن و پرونده ها رو حل میکنن من میخوام بدونم مجازات این افراد چه خواهد بود؟

    • سلام وقت شما بخیر
      چنانچه جرم صورت گرفته مشمول مادۀ ۴ قانون تشدید مجازات باشد، یعنی با تشکیل یا رهبری شبکه‌ی چند نفری صورت بگیرد در صورتی که مصداق جرم إفساد فی الارض باشد، مجازات مرتکبین إفساد فی الارض اعمال می‌شود.

  • سلام ما می تونیم برای اینکه اضطرار داریم بریم رشوه را بدیم بعد که کارمون انجام شد شکایت کنیم ازشون؟

  • سلام اگر قرار گذاشته بشه مراجعه کننده ی ملکی را با قیمت پایین به کارمند دولت بفروشه در ازاش کارمند کارشو راه بندازه اونوقت این معامله هم رشوه محسوب میشه ؟

  • اگر قرار مداری برای دادن وجه گذاشته ولی پولی در نهایت پرداخت نشه به کارمند دولت بازم این اعمال جرم تلقی میشه ؟

  • سلام و عرض ادب، خواهرم کارمند بانک دولتی هست، شخصی برای گرفتن وام به ایشان مراجع میکنه ولی مدارکشون کافی نبوده و یه قرار مداری با شخص میزارن که بدون تکمیل مدارک وام رو دریافت کنند و مبلغی هم به ایشان پرداخت شود اما ایشان در نهایت پشیمان میشوند و پولی هم جا به جا نمیشه . میخوام بدونم اگه گزارشی بابت این موضوع داده شود باز هم جرم تلقی میشه یا نه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      به نظر می‌رسد که شروع به جرم محقق شده باشد ولی برای اعلام اظهارنظر دقیق‌تر باید دلایل و مستندات بررسی گردد. برای دریافت مشاوره از وکیل متخصص می‌توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و وقت بخیر، من کارمند گمرک هستم مراجعه کننده ای داریم که قراره یکی از خودروهایی که در گمرک دارن رو به قیمت پایینی به من بفروشن و من چند تا امضا رو خارج از تایم براشون بگیرم . با اینکه قرارداد داریم میتونه این مورد جز رشوه محسوب بشه و برام دردسر ساز بشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      به نظر انگیزه مجرمانه وجود دارد و در صورت ارتکاب عمل؛ فعل مجرمانه نیز محقق شده است . بهتر است با وکیل متخصص مشاوره انجام دهید.

  • سلام و وقت بخیر، یه کارمندی از من رشوه میخواد که کارمو به صورت فورس انجام بده ولی من خیلی موافق پرداخت رشوه نیستم، الان من می‌تونم برای اینکه اضطرار دارم شوه رو پرداخت کنم بعد که کارم انجام شد ازش شکایت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      احراز اضطرار توسط مقام قضایی صورت می‌گیرد، و در این صورت نه تنها ازمجازات مبرا هستید بلکه وجه پرداختی نیز به شما عودت داده می‌شود.

  • سلام ما به یک مدیر دفتر پول دادیم که از پرونده بهمون کپی بده و ما سمتی در دعوا نداشتیم ولی کپیارو لازم داشتیم اینکار رشوه دادنه میگه یکی از همکارا تهدید کرده می خواد لو بده اونم پول می خواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *