مشاوره حقوقی تلفنی فوری

مشاوره حقوقی تلفنی فوری

مشاوره حقوقی تلفنی فوری


برای مشاوره حقوقی تلفنی فوری با ما تماس بگیرید.
قبل از شیوع ویروس کرونا، سبک زندگی افراد در جامعه به صورت آنلاین شدن شدت گرفته بود. با کشف این ویروس و سرایت آن به همه کشورهای دنیا، تقریبا تمامی کسب و کارها به صورت آنلاین شدن به پیش رفت، در این راستا ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی به صورت فوری نیز میسر شد.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی دکتر محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری تهران، از سال 1390 امکان ارائه خدمات مشاوره آنلاین را برای متقاضیان مهیا نموده است.
جالب اینکه طرح اخذ وکالت به صورت آنلاین نیز که توسط موسسه حقوقی مهر پارسیان در سال 1394 پیشنهاد شده بود، در سال 1399 توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به عمل رسیده است.

بنابراین برای اخذ مشاوره حقوقی تلفنی فوری دیگر نیازی به حضور در دفتر وکیل نیست.
در ادامه به بعضی از موضوعات که در مشاوره تلفنی با وکیل آنلاین و همکاران موسسه حقوقی مهر پارسیان انجام شده است اشاره خواهیم کرد.

آیا افرادی که بی گناه بازداشت می‌شوند می‌توانند خسارت دریافت کنند؟

در برخی از موقع ممکن است افرادی بازداشت شوند که بعدا مشخص شود بی‌گناه بوده‌اند.

براساس ماده ۲۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری جدید

اگر افرادی در هنگام رسیدگی کیفری به هر دلیل بازداشت شوند و بعدا مشخص شود بی‌گناه هستند و حکم بر برائتشان (بی‌گناهی) صادر شود، می‌توانند خساراتی را که براساس اشتباه در بازداشت به ایشان وارد شده مطالبه کنند.
چنین افرادی می توانند ضمن مراجعه به کمیسیونهای استانی، و در صورت لزوم به کمیسیون ملی، خسارت خود را از دولت مطالبه کنند.

مجازات جرم قمار آنلاین و جمع آوری اعانه (کمک) چیست؟

پنج نکته حقوقی درباره قمار و تکدی گری (گدایی) که بهتر است بدانید هركس قمارخانه دایر كند یا مردم را برای قمار به آنجا دعوت نماید به حبس و یا جزای نقدی محكوم می‌شود.
تمام اسباب و نقود متعلق به قمار حسب مورد معدوم (نابود) یا به عنوان جریمه ضبط (توقیف) می‌شود.

دعاوی بیمه تامین اجتماعی

اشخاصی كه در قمارخانه‌ها یا اماكن معد (آماده) برای صرف مشروبات الكلی قبول خدمت كنند یا به سیوه‌ای به دایركننده این قبیل اماكن كمک نمایند معاون محسوب می‌شوند و مجازات مباشر (انجام دهنده جرم) در جرم را دارند.

وکیل آنلاین

هركس تكدی (گدایی) یا كلاشیگی (پول در آوردن با سماجت از کسان) را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش نماید یا ولگردی نماید به حبس محكوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتكب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذكور كلیه اموالی كه از طریق تكدی و كلاشی به دست آورده است مصادره خواهد شد.

هركس طفل صغیر یا غیررشیدی (مجنون (دیوانه) و سفیه (شخصی است که توانایی حفظ اموالش را ندارد)) را وسیله تكدی (گدا) قرار دهد یا افرادی را به این امر بگمارد به حبس و استرداد كلیه اموالی كه از طریق مذكور به دست آورده است محكوم خواهد شد.

در مشاوره حقوقی تلفنی فوری با وکیل مهر پارسیان مطرح شد:

ضبط (توقیف) مخفیانه صدای افراد چه مجازاتی دارد؟

حریم خصوصی اشخاص، مانند مکالمات و تماس‌های تلفنی، حریم منزل و محل کار، نامه‌نگاری‌های سنتی و ارسال نامه الکترونیک و محتوای قرار و ملاقات‌های خصوصی، به حکم قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی، غیر قابل تعرض است.
ضبط صدا به تنهایی برای افراد عادی جرم انگاری نشده است

اگر از صدای ضبط شده، علیه شخصی استفاده شود به گونه‌ای که آبرو و حیثیت وی را خدشه‌دار نماید یا موجبات ضرر به وی را فراهم سازد جرم اتفاق افتاده است.
براساس اصل ۲۵ قانون اساسی، بازرسی نامه‌ها و محصولات ارسال‌شده، ضبط و افشای مکالمات تلفنی اشخاص، مخفیانه گوش کردن به صحبت‌های دیگران و هرگونه تجسس در مکالمات، جز به حکم قانون، جرم دانسته شده است.

وقت سفارت فوری تهران

همچنین براساس ماده ۲ قانون جرایم رایانه‌ای ایران «شنود غیرمجاز سایبری» را از مصادیق جرایم رایانه‌ای و شنود محتوای در حال انتقال ارتباطات غیر عمومی را در زمره جرم شنود غیرمجاز دانسته است.
ضبط صدای اشخاص بدون اطلاع، تجاوز به حریم خصوصی اشخاص محسوب شده و قابل تعقیب کیفری است.

وکیل در فرمانیه

بنابراین براساس ماده582 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و همچنین ماده 3 قانون جرایم رایانهای، شنود پنهانی و کنترل مکالمات تلفنی اشخاص در غیر مواردی که قانون اجازه داده است، جرم بوده و مرتکب به حبس یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

شرب خمر چیست و مجازات آن چیست؟

مصرف مشروبات الکلی را شرب خمر می‌گویند که در لغت به معنای نوشیدن مایع مستی آور است.
شرب خمر یا نوشیدن مشروبات الکی در قانون مجازات اسلامی جرم بوده و دارای مجازات است.
مجازات شرب خمر از مجازات‌های است که در شرع آمده و از مجازات‌های حدی به حساب می‌آید.

براساس ماده 264 قانون مجازات اسلامی مصرف مسکر (مست کننده) از قبیل خوردن، تزریق و تدخین (دودکردن) چه کم و چه زیاد، خالص باشد یا مخلوط به گونه‌ای که آنرا از مسکر بودن خارج نکند موجب حد است.
همچنین در تبصره خوردن آبجو (فقاع) را نیز اگر مستی هم نیاورد موجب حد می‌داند و در ماده 265 حد مصرف مسکرات را 80 ضربه تازیانه تعیین می‌نماید.

مشاوره حقوقی خانواده تلفنی

اگر استعمال مشروبات در اماکن و معابر با تجاهر (تظاهر) و علنی باشد علاوه بر اجرای حد شرعی شرب خمر فرد خاطی به 2 تا 6 ماه حبس تعزیری نیز محکوم خواهد شد.
ایجاد مکان هایی برای مصرف مشروبات الکلی و دعوت مردم به آن مکان 3 ماه تا 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق یا از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا 12 میلیون ریال جزای نقدی یا هر دو مجازات را در پی خواهد داشت.
اگر فردی مرتکب هر دو مورد جرم شود به حداکثر مجازات محکوم خواهد شد.

در مشاوره حقوقی تلفنی فوری با وکیل تخصصی خانواده مطرح شد:

لیست وکلای ملکی تهران

مجازات توهین به همسر چیست؟

اگر توهین” قذف” (نسبت زنا (رابطه نامشروع) به کسی دادن) نباشد و هتک حرمت (بی احترامی) اشخاص محسوب شود در این صورت مجازات هتاک (توهین کننده) شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.
اگر کسی نسبت به همسر خود فحاشی کند یا از الفاظ رکیک به قصد تحقیر همسرش استفاده کند بر حسب معنای لفظ تحت شرایطی مرتکب جرم” قذف” گشته است.

در ماده 243 لایحه جدید قانون مجازات اسلامی اگر کسی عمل زنا را به دیگری (مثلا همسر شرعی و قانونی خویش یا محرماتش) نسبت دهد به معنای لفظ آگاه باشد و به صورت مستقیم بدون ابهام آن را بگوید یا بنویسد حتی اگر به شیوه الکترونیکی انجام شده باشد مستحق حد است.

وکیل تلفنی

مجازات این جرم در صورت اثبات تا 80 ضربه شلاق است. حد قذف (نسبت زنا (رابطه نامشروع) به کسی دادن) حق الناس است و با شهادت یا علم قاضی اثبات می شود . اگر توهین” قذف” محسوب نشود و هتک حرمت (بی‌احترامی) اشخاص محسوب شود در این صورت مجازات آن شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی نیست.
بنابراین توهین به همسر مستحق شلاق و جرم است.

شرط محل سکونت زن در عقد ازدواج

براساس قانون زن باید در منزلی که شوهر تعیین می‌کند ساکن شود مگر آنکه اختیار تعیین منزل به زن داده شده باشد
بر همین اساس زن می‌تواند در شروط ضمن عقد تعیین محل زندگی و سکونت را شرط کند تا بتواند در جایی غیر از محل اقامت شوهر نیز زندگی کند.

زن در چند حالت می‌تواند محل سکونت را در شروط ضمن عقد نکاح (ازدواج) شرط کند:

  1. شرط می‌کند که پس از ازدواج در محل یا شهر یا منزل خاصی زندگی کند.
  2. زن شرط می‌کند که مرد وی را از منزل ، محل یا شهر خاصی خارج نکرده و به جای دیگر نرود.
  3. شرط می‌کند که در همه حال حق تعیین محل سکونت را پس از ازدواج داشته باشد.
وکیل ملکی در زرگنده | وکیل در زرگنده

اگر زن در همه حال حق تعیین محل سکونت را داشته باشد مرد باید با توجه به شرط زن، محل زندگی مشترک را انتخاب کند و اگر زن راضی به زندگی با مرد در محل مشخصی نشد، نمی‌تواند دعوای الزام به تمکین زن اقامه کند.

قانون جدید چک که از 22 آذرماه اجرا می‌شود چه ویژگی‌هایی دارد؟

وکیل تخصصی اسناد تجاری در مشاوره حقوقی تلفنی پاسخ داد:
براساس این قانون افرادی که می‌خواهند چک خود را صادر یا منتقل کنند، علاوه بر فیزیک و کاغذ چک حتماً باید مشخصات مبدا، گیرنده و تاریخ آن را در سامانه طراحی شده از سوی بانک مرکزی درج کنند و حتی بعد از صدور نیز، اگر بخواهند چک را منتقل کنند، عیناً باید این موارد را در سامانه صیاد بانک مرکزی به ثبت برسانند.

در مورد چک‌های قدیمی که در دست مردم بوده و یا صادر شده و موعد آن بعد از تاریخ ۲۲ آذر ۹۹ است، متن قانون می‌گوید چک‌هایی که قبل از این تاریخ صادر می‌شوند، تابع قانون زمان صدور هستند و قانون جدید چک در مورد آن‌ها اجرایی نمی‌شود.

چک‌های قدیمی که در دست مردم هستند و قبل از ۲۲ آذر ۹۹ از بانک دریافت شده‌اند، تا زمانی که در دست مردم باشند، تابع قوانین سابق هستند و برای صدور و انتقال آنها نیازی نیست مشخصات چک در صیاد ثبت شود.

افرادی که چک آنها برگشت بخورد، با محرومیت‌هایی در نظام بانکی مواجه خواهند شد که شامل محرومیت از حق افتتاح حساب، دریافت کارت بانکی، حق دریافت تسهیلات، دریافت ضمانت نامه و ال سی و نیز خدمات ارزی است؛ ضمن اینکه تمامی حساب‌های آنها به میزان مبلغ چک، در آن بانک مسدود خواهد شد.

چک الکترونیکی مبتنی بر کاغذ نیست و البته استفاده از آن الزامی نیست؛ اما اگر افرادی تمایل داشته باشند از این مزیت که چک دیجیتال به شمار می‌رود، بهره‌مند شوند، باید امضای دیجیتال در درون سیستم داشته باشند و از مزیت آن استفاده کنند.

وکیل دادگستری در تهران

به چک معمولی چک سیستمی هم می‌گویند که علاوه بر کاغذ باید در سیستم هم ثبت بشوند؛ اما استفاده از چک‌های الکترونیکی یا همان چک‌های دیجیتال الزامی نیست و صرفاً برای افرادی که تمایل داشته باشند، عملیاتی خواهد شد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (58 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *