وکیل خوب در تویسرکان

وکیل خوب در تویسرکان

وکیل خوب در تویسرکان


با معرفی وکیل خوب در تویسرکان همراه شما هستیم.
حوزه قضایی شهرستان تویسرکان از واحدهای قضایی استان همدان محسوب می شود.
دادسرای عمومی و انقلاب تویسرکان رسیدگی به جرایم ارتکابی در این شهرستان را به عهده دارد.

مرجع تجدیدنظر از رای صادر شده دادگاه کیفری دو تویسرکان، دادگاه حقوقی تویسرکان و همچنین دادگاه خانواده تویسرکان حسب مورد، دادگاههای تجدید نظر استان همدان و یا دیوان عالی کشور هستند.

دادگاه کیفری یک استان همدان نیز به جرایم در صلاحیت دادگاه کیفری یک ارتکابی در حوزه قضایی تویسرکان رسیدگی و رای صادر می نماید.
وظیفه اجرای نیابت های قضایی (جانشینی) کیفری به عهده دادسرای عمومی و انقلاب تویسرکان گذارده شده است.
در این نوشتار به بررسی و پاسخ به سوالات حقوقی کاربران که از شهرستان تویسرکان واصل شده است می پردازیم.

اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 زمین شهری

سوالات مهم در معرفی وکیل خوب در تویسرکان
برای جستجوی بهترین وکیل خانواده در تویسرکان چه اقدامی لازم است؟
آیا امکان مشاوره آنلاین حقوقی با وکیل دادگستری در تویسرکان وجود دارد؟
لیست بهترین وکلای تویسرکان چگونه قابل دسترسی است؟
نشانی دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب تویسرکان کجاست؟
تلفن دادسرای تویسرکان چگونه قابل دسترسی است؟

با گروه وکلای رسمی مهر پارسیان همراه باشید.

مشاوره آنلاین با وکیل پولی بانکی تویسرکان و همدان

آیا بانک می تواند هر نوع توافقی با تسهیلات گیرنده در قرارداد انجام دهد؟

🌀سیاست‌های پولی و  بانکی کشور مقررات آمره (دستوری و امری و نمی‌توان برخلاف آن توافق نمود) است و قراردادهای بانکی باید با رعایت این سیاست‌ها و ضوابط و مقررات تحت یکی از عقود (قراردادهای) مصرح معین (همه شرایط آن توسط قانون‌گذار تعیین شده است) یا غیر معین منعقد شود و الا قرارداد غیر نافذ (صحیح نیست، باطل هم نیست) است.

🌀اعطای تسهیلات بانکی به منظور تسویه بدهی‌های قبلی از سوی بانک مرکزی ممنوع است و موجب بطلان قرارداد امهالی (مدت داده شده) است.
البته صرف لحاظ بدهی مشتری به عنوان سرمایه، موجب بطلان قرارداد نیست.

🌀دعوای ابطال اجراییه ثبتی غیر مالی است.

🔹شماره نظریه : 7/99/1052
🔹شماره پرونده : 99-155-1052ح
🔹تاریخ نظریه : 1399/08/06

✅استعلام :

ضمن امتنان (منت پذیری و تشکر) از امعان (دوراندیشی) نظر ویژه حضرت‌عالی در حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی و بویژه در صدور بخشنامه شماره 9000/67701/100 و نظر به آن‌که بخش عمده‌ای از مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان کشور در ارتباط با موضوعات مربوط به حوزه بانکی است و محاکم قضایی در این خصوص از مقررات مربوطه برداشت‌ها و استدلال‌های قضایی مختلف دارند که این امر سبب تشتت (پراکندگی و اختلاف) آراء شده و موجبات تضییع حقوق برخی از تولیدکنندگان و بازرگانان کشور را نیز فراهم ساخته است. اهم (مهم‌ترین) این موارد به شرح ذیل است:

نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

 1- آمره بودن (امری و دستوری که نمی‌توان برخلاف آنها توافق نمود) یا نبودن مقررات حاکم بر نظام بانکی کشور؛

2- بطلان یا عدم بطلان قراردادهای اعطای تسهیلات (وام) جهت تسویه تسهیلات سررسید شده و خلاف مقررات آمره (امری) حاکم بر نظام بانکی کشور؛

3- ماده 11 آیین‌نامه وصول مطالبات ابلاغی طی بخشنامه مورخ 1394/7/7 4- قابل تقویم بودن یا نبودن دعاوی بطلان دستور اجراء با عنایت به آن‌که صدور آراء وحدت رویه در خصوص موضوعات مورد اختلاف در حوزه بانکی موجب ارتقای سطح نظم و عدالت در کشور خواهد شد، لذا با توجه به صدور آراء مختلف و متعارض در خصوص موضوعات گوناگون حوزه بانکی و ثبتی که به نوعی با حقوق بانکی اشخاص در ارتباط است، ضمن تقدیم مجموعه مطالعات گردآوری شده در این خصوص خواهشمند است به منظور تحکیم سنگ بنای حقوق بانکی در کشور و جلوگیری از صدور آراء متفاوت بذل محبت فرموده و دستورات شایسته در خصوص بررسی آراء یاد شده در هیأت عمومی دیوان عالی کشور و صدور آراء وحدت رویه در این موارد را با قید فوریت امر به ابلاغ فرمایید.
وکیل خوب در تویسرکان

📗پاسخ بهترین وکیل دعاوی بانکی ایران

☑️1- با عنایت به آمره (امری، نمیتوان برخلاف آنخا توافق نمود) بودن سیاست‌های پولی و بانکی کشور، قراردادهای بانکی باید با رعایت این سیاست‌ها و ضوابط و مقررات مصوب از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای پول و اعتبار و در قالب یکی از عقود (قراردادها) معین یا غیرمعین قانونی و شرعی منعقد شود.

◀️ لذا عدم رعایت مقررات و مصوبات یادشده در قرارداد‌های بانکی بر خلاف مقررات آمره بوده و نافذ (درست) نیست؛

وکیل متخصص در جرایم پزشکی

◀️تشخیص صحت یا بطلان هر قرارداد بانکی مصداقی و واجد جنبه قضایی بوده و بر عهده قاضی رسیدگی‌کننده است و مستلزم بررسی قرارداد منعقده و احراز انطباق یا عدم انطباق آن با سیاست‌های آمره (امری) پولی و بانکی کشور است.

☑️2- با فرض آن‌که اعطای تسهیلات بانکی به منظور تسویه بدهی‌های قبلی از سوی بانک مرکزی ممنوع باشد، با توجه به آمره (امری) بودن مقررات مذکور، قرارداد اعطای تسهیلات مذکور باطل است؛

◀️وگرنه صرف لحاظ بدهی مشتری به عنوان سرمایه، موجب بطلان قرارداد نیست.

☑️3- با عنایت به این‌که از ماده 11 آیین‌‌نامه وصول مطالبات غیرجاری مؤسسات اعتباری (ریالی و ارزی) مصوب 10/6/1394 شورای پول و اعتبار، برداشت‌های متفاوت شده است، لذا پیشنهاد می‌شود ماده اصلاحی پیشنهادی از طریق بانک مرکزی به این شورا جهت اصلاح ارسال می‌شود.

☑️4- برای تشخیص مالی یا غیرمالی بودن خواسته باید نتیجه آن را مورد توجه قرار داد. بر این اساس، خواسته صدور حکم بر ابطال اجراییه ثبتی جنبه مالی ندارد؛ زیرا به معنای نفی مالکیت (از بین بردن مالکیت) یا منتفی شدن تعهد نیست. در حقیقت در این دعوا، خواهان یا صحت عملیات اجرایی را زیر سؤال برده یا مدعی است که سند در شرایط قانونی نبوده که دستور اجرا را ایجاب کند. بنابراین، جنبه مالی ندارد.

◀️ راجع به سؤالات به شرح فوق اداره کل حقوقی نظریه‌های خود را صادر کرده است. با این وجود از آن‌جا که محاکم در خصوص سؤالات فوق برداشت‌های متفاوت دارند، پیشنهاد می‌شود جهت حل اختلاف و ایجاد رویه واحد مراتب به رئیس محترم دیوان عالی کشور جهت طرح در هیأت عمومی اعلام شود.

مشاوره حقوقی آنلاین با بهترین وکیل ملکی تویسرکان
در این مطلب به بررسی قانون زمین شهری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
وکیل خوب در تویسرکان

🔹انواع زمین از نظر قانون زمین شهری چیست؟ چه نتیجه‌ای بر این تفکیک بار می‌شود؟

قانون زمین شهری مطابق ماده ۲ این قانون در مورد اراضی شهری یعنی زمین‌هایی که در محدوده قانونی و حریم استحفاظی شهرها و شهرک­‌ها هستند صحبت می­‌کند. سپس از سه نوع زمین نام برده و آنها را تعریف می‌کند: اراضی موات،بایر و دایر.

اراضی موات شهری زمین­‌هایی است که سابقه عمران و احیاء نداشته باشد.
اراضی بایر شهری زمین­‌هایی است که سابقه عمران و احیاء (آبادانی) داشته و به تدریج به حالت موات برگشته؛ اعم از آنکه صاحب مشخصی داشته و‌ یا نداشته باشد.

بهترین وکلای اعاده دادرسی

مشاوره حقوقی قوانین شهرداری

اراضی دایر زمین‌هایی است که آن را احیاء و آباد نموده‌اند و در حال حاضر دایر و مورد بهره‌برداری مالک است.به جز اراضی دایر که مالکیت آن متعلق به دارنده سند است، این قانون برای مالکیت زمین‌های بایر و موات شهری تعیین تکلیف کرده است.

مطابق ماده ۶ این قانون، کلیه زمین‌های موات در اختیار دولت‌ جمهوری اسلامی است و اسناد و مدارک مالکیت گذشته ارزش قانونی ندارد مگر آنکه این زمین‌ها توسط دولت واگذار شده باشند. هم‌چنین در ماده ۸ این‌گونه مقرر شده است: کلیه اراضی بایر شهری که صاحب مشخصی نداشته باشد در اختیار ولی فقیه می‌باشد. در نتیجه تعیین نوع زمین می­‌تواند سرنوشت مالکیت آن را مشخص کند.

🔹چه زمانی نیازمند تعیین نوع زمین می‌شویم؟ مرجعی که نوع زمین را مشخص می‌کند، چیست؟

تعیین نوع زمین زمانی موضوعیت پیدا می‌کند که شخصی یا سازمانی بخواهد اقداماتی از قبیل نقل و انتقال و صدور مجوزهای قانونی و پروانه‌های حفر چاه یا ساختمانی و غیره انجام دهد.

مطابق ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی این قانون، کلیه مراجع موظفند قبل از این‌گونه اقدامات مرتبط با زمین‌های شهری، نظر وزارت مسکن و شهرسازی را درباره نوع زمین استعلام کنند.

این استعلام الزامی است، مگر در مواردی که مطابق قوانین و مقررات، نوع زمین مشخص باشد. در همین رابطه، ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی زمین شهری، مواردی را که زمین، موات محسوب نمی‌شود، برشمرده است.

وکیل متخصص زمین شهری

بر اساس ماده ۱۲ قانون زمین شهری تشخیص عمران و احیاء و تأسیسات متناسب و تعیین نوع زمین دایر و تمیز (تشخیص) زمین بایر از موات به عهده وزارت مسکن و شهرسازی است. این‌تشخیص قابل اعتراض در دادگاه صالحه می‌باشد.

با هدف اجرای این ماده کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری مرکب از ۳ نفر از نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی تشکیل می‌شود. محل تشکیل این کمیسیون در اداره مسکن و شهرسازی هر محل و زیر نظر مدیرکل سازمان و شهرسازی استان مربوطه است.
وکیل خوب در تویسرکان

5 راز اتاق خواب که سیاستمداران بزرگ را به دادگاه کشاند.

🔹مدارک لازم جهت ارائه به کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری چیست؟

مدارک لازم جهت ارائه به کمیسیون ماده ۱۲ شهرداری بدین شرح است:

۱. فتوکپی سند مالکیت و در صورت عدم دسترسی به مدارک مالکیت، آخرین استعلام ثبتی
۲. دو نسخه رونوشت یا فتوکپی نقشه ثبتی و در صورت نبود، کروکی دقیق ملک
۳. انعکاس موقعیت ملک بر روی نقشه هوایی با مقیاس متناسب

دادخواست مطالبه قیمت زمین از شهرداری

دبیرخانه کمیسیون پس از وصول درخواست در صورتی که مدارک لازم پیوست باشد تحقیق خواهد نمود که پلاک دولتی نباشد زیرا طرح پلاک دولتی در کمیسیون ممنوع است. هم‌چنین قبلاً اظهارنظری از ناحیه کمیسیون ماده ۱۲ در مورد آن ملک، صادر نشده باشد. در مرحله بعد، کمیسیون حداکثر ظرف مدت یک ماه تعیین وقت می‌کند، در صورت نیاز از محل بازدید می‌کند، سپس به درخواست رسیدگی می‌کند و اقدام به صدور رای می‌نماید. نظر این کمیسیون صرفاً می‌تواند نوع زمین را تعیین کند.

چنانچه این کمیسیون ظرف مدت یک ماه از تاریخ استعلام، پاسخ مراجع مذکور را ندهد مطابق ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی زمین شهری، مراجع مذکور می‌توانند رأساً اقدام نمایند. برای مثال در صورتی که کمیسیون ظرف مدت یک ماه پاسخ استعلام دفترخانه ثبت اسناد را ندهد، دفترخانه حق دارد بدون اخذ پاسخ استعلام نسبت به انجام نقل و انتقال یا صدور پروانه ساختمان مبادرت نماید و این اقدام، قانونی و صحیح خواهد بود.

🔹آیا نظر این کمیسیون ماده 12 زمین شهری قابل اعتراض است؟

مطابق ماده ۱۲ قانون زمین شهری:

نظر این کمیسیون قابل اعتراض در دادگاه‌های عمومی محل ملک می‌باشد. دارندگان اسناد عادی قبل از اعتراض به رأی کمیسیون ابتدا باید دادخواستی به طرفیت وزارت مسکن و شهرسازی برای تأیید تاریخ تنظیم سند عادی و نیز صحت معامله تقدیم دادگاه عمومی کرده و در این مورد حکم اخذ نمایند و سپس حق اعتراض به رای صادره از کمیسیون ماده ۱۲ را در دادگاه عمومی دارند. برخلاف دارندگان اسناد عادی، دارندگان اسناد رسمی به لحاظ رسمیت داشتن مالکیت آنها، مستقیماً می‌توانند به رأی کمیسیون در دادگاه عمومی محل وقوع ملک اعتراض نمایند.

نمونه دادخواست ابطال سند شهرداری

بنابراین ذی‌نفع ( هر شخصی که از طرح دعوا، سود و تفعی ببرد) می‌تواند ظرف مدت سه ماه از صدور حکم کمیسیون، تقاضای نقض آن را به دادگاه عمومی محل بنماید. دادگاه عمومی موظف است نسبت به این اعتراض، خارج از نوبت و بدون رعایت تشریفات آیین دادرسی رسیدگی نماید و حکم مناسب را صادر کند.

مرجع حل اختلاف دعاوی مالیاتی

نشانی دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب تویسرکان

استان همدان – شهرستان تويسركان- ميدان شهيد فرشيد هرمزي – جنب فرمانداري تويسركان – ساختمان دادسراي تويسركان – كدپستي: 6581719718
شماره تماس دادگستری و دادسرای تویسرکان
08134948984-08134926162

تلفن های تماس ثابت جهت معرفی وکیل در تویسرکان

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه 
جهت معرفی وکیل خوب در تویسرکان

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص دادسرای تویسرکان

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین ایران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.
امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تویسرکان.
بهترین وکیل کیفری تویسرکان
بهترین وکیل ملکی تویسرکان
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی استان همدان
بهترین وکیل خانواده تویسرکان
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر استان همدان
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور در تویسرکان
بهترین وکیل فرجام خواهی تویسرکان

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین ایران
میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

5/5 - (29 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *