وکیل طلاق در صادقیه

وکیل طلاق در صادقیه

وکیل طلاق در صادقیه


امروز با موضوع معرفی وکیل طلاق در صادقیه و غرب تهران و همچنین بررسی حق حبس زوجه با شما خواهیم بود.

دانستنیهای حقوقی خانواده، به موارد دانستن حقوق و تکالیف زوجین بعد از ازدواج محدود نمی‌شود.

بسیاری از حقوق برای زوجین وجود دارند که در صورت رعایت آنها و اطلاع از شرایط اعمال این حقوق، می‌تواند تضمین کننده زندگی مشترک باشد.

یکی از حقوقی که زوجه دارد و وکیل طلاق در صادقیه در این نوشتار که در سایت موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، منتشر خواهد شد، حق حبس زوجه در نکاح دائم است.

گاهی اعمال حق حبس زوجه و عدم تمکین وی از همسر، می‌توند منجر به بروز اختلافات عمیقی شود که در آسیب شناسی پرونده های وکیل طلاق در صادقیه به آن خواهیم پرداخت.

نکات مهم در معرفی وکیل طلاق در صادقیه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای جستجوی وکیل طلاق در صادقیه و غرب تهران چه باید کرد؟

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان جهت معرفی وکیل طلاق در صادقیه  و غرب تهران چیست؟

آیا می‌توان برای پرونده های غرب تهران وکیل منتخب موسسه حقوقی مهر پارسیان اقدام نماید؟

[/stextbox]

 

شرایط اعمال حق حبس در نکاح

مهریه حال باشد. برابر ماده 1083 قانون مدنی مهر می تواند كلا یا جزئاً حال یا به وعده باشد.

اگر مهر مدت دار باشد زمانی زوجه حق مطالبه آنرا دارد كه مدت سپری گردد و چون از زمان عقد نكاح، زوج مجاز است كه ایفای وظایف زناشویی را از زوجه طلب كند، زوجه نمی تواند از حق حبس خود استفاده كند. اما در فرضی كه زوج از زوجه طلب ایفای وظایف زناشویی را ننماید و زمان پرداخت مهریه فرا رسد زوجه خواهد توانست از حق حبس خود تا استیفای مهرش استفاده كند. در صورتی كه مهر وعده دار نباشد چون به موجب ماده 1082 قانون مدنی به محض وقوع عقد نكاح، زوجه مالك مهر می شود، و اگر مهر وجه نقد باشد می تواند آنرا مطالبه كند و تا زمانی كه زوج آن را تادیه ننماید می تواند از حق حبس خود استفاده كند.

وکیل خانواده در صاحبقرانیه

زوجه قبل از گرفتن مهریه به ایفای وظایف زناشویی اقدام نكرده باشد.

برابر ماده 1086 قانون مدنی، چنانچه زوجه قبل از گرفتن مهریه به اختیار و اراده خود از زوج، تمكین خاص نماید، حق حبس وی ساقط گردیده و دیگر مجاز به امتناع از تمكین و سایر وظایف زناشویی نیست.

اعسار شوهر و حق حبس

اعسار شوهر حق حبس زن را از بین نمی برد زیرا درست است كه در چنین حالتی مطالبه مهر از او امكان ندارد ولی باید دانست كه امكان گرفتن مهر با استفاده از حق حبس ملازمه ای ندارد. همچنین در موردی كه دادگاه یا اجرای ثبت به درخواست شوهر و به دلیل اعسار او مهلت عادله می دهد یا قرار اقساط می گذارد، نباید مهر را موجل پنداشت زیرا، اجلی كه بدین گونه بر زن تحمیل می شود، حاكی از اراده او بر سقوط حق حبس نیست.

نتایج اعمال حق حبس

استحقاق زوجه به دریافت نفقه: برابر ماده 1085 قانون مدنی درصورت استفاده زوجه ازحق حبس، وی استحقاق دریافت نفقه را ازدست نمیدهد وبدیهی است که چنانچه زوج ازاین کار امتناع کند زوجه میتواند ازضمانت اجراهای حقوقی وکیفری آن ازطریق دادگاه استفاده کند.

زوجه را نمیتوان ملزم به تمکین خاص از زوج و سکونت در منزل وی نمود.

تقسیط مهریه توسط دادگاه مسقط حق حبس زوجه نخواهد بود.

مطابق رای وحدت رویه شماره 708 مورخه 11/5/87 هیات عمومی دیوان عالی کشور تقسیط مهریه توسط دادگاه مسقط حق حبس زوجه نخواهد و وی میتواند تا دریافت آخرین قسط از تمکین خودداری نماید ولی تقسیط آن با توافق زوجین حق حبس را ساقط میکند.

وکیل جرایم پولی و بانکی

البته موارد فوق نتایج قانونی حق حبس را بیان میکند ولی عرفا نتیجه طلاق را هم باید به موارد فوق افزود چون کمتر مردی حاضر به تن دادن به چنین کاری میشود.

قانونگذار ما با معوض دانستن عقد نکاح درماده 1085قانون مدنی و با پیروی از نظریات مشهور فقهای شیعه این حق را برای زوجه نیز قایل شده و اذعان داشته:«زن میتواند تا مهر به او تسلیم نشده از ایفای وظایفی که درمقابل شوهر دارد امتناع کند مشروط بر اینکه مهر او حال باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نخواهد بود.

موارد سقوط حق حبس

حق حبس، اصلی اولیه در عقود معاوضی است و مقتضای اطلاق این عقود به ‌شمار می‌رود (مقتضای اطلاق بدین معناست که در صورت سکوت طرفینِ قرارداد و عدم‌ درج شرط مخالف، حق حبس جاری خواهد بود). اما این حق در شرایطی ساقط می‌شود؛ از جمله:

درج شرط سقوطِ حق حبس در ضمن عقد قرارداد توسط طرفین، این حق را ساقط می‌کند. حق حبس قابل ‌اسقاط است؛ چرا که یک حق مالی است و حقوق مالی قابل اسقاط‌ند.

در مواردی که به‌ موجب حکم قانون یا عرف، انجام یکی از تعهدات باید زودتر از دیگری انجام گیرد، حق حبس ساقط می‌شود؛ مانند پرداخت اجرت در عقود جعاله و حق العمل کاری پس از پایان کار یا پرداخت دستمزد کارگر یا متصدی حمل و نقل یا نقاش پس از پایان کار.

تسلیم مالی که شخص، متعهد به تسلیم آن است یا انجام تعهدی که برعهده دارد، ممکن است چنانچه از روی میل و اراده‌ی شخص باشد و ناشی از اشتباه واکراه نباشد، موجب سقوط حق حبس شود.

نرخ دیه سال 1400 تعیین شد

همچنین بنابر ماده‌ی ۷۲۴ قانون مدنی ایران، حواله‌ی ثمن یا مبیع کلی، در حکم تسلیم ثمن و مبیع است و در‌نتیجه موجب سقوط حق حبس می‌شود.

حق حبس در حالت فسخ یا اقاله‌ قرارداد

حق حبس، به‌ واسطه‌ی فسخ یا اقاله‌ی قرارداد، شرایط زیر را خواهد یافت؛

اگر عقدِ منعقدشده میان طرفین فسخ شود، در بازگرداندن هر یک از عوضین به‌واسطه‌ی فسخ قرارداد، حق حبس ایجاد نمی‌شود؛ اما در بازگرداندن هر یک از عوضین به‌ واسطه‌ی اقاله (بر هم‌ خوردن عقد به‌واسطه‌ی اراده و خواستِ هر دو طرف قراردادی) حق حبس ایجاد می‌شود.

دلیل این موضوع این است که اقاله نیز خود نوعی عقد به‌شمار می‌رود و عوضین باید در آن جابه‌جا شود. پیش‌تر گفتیم که حق حبس در عقود معاوضی راه دارد؛ درنتیجه، در اقاله نیز این حق جاری است، ولی فسخ از آنجا که عقد نبوده بلکه برهم‌خوردن عقد است، در آن حق حبس راه ندارد.

دفتر وکیل طلاق در صادقیه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل طلاق در صادقیه، مشاوره آنلاین با وکیل طلاق در صادقیه، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و استرالیا در صادقیه، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره تماس وکیل طلاق در صادقیه

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

5/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *