کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان

کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان

کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان


امروز با موضوع کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان با شما هستیم.

کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان و ساختمان، از رایج ترین دعاوی کیفری ملکی می باشد که حجم وسیعی از مراجعات مردم به دادسراها، جهت قرارداد پیش فروش مسکن، بابت کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان می‌باشد. اما در این بین، فقط شخص کلاهبردار، یا پیش فروشنده، مقصر نیست.

با حضور بیش از 12 هزار وکیل پایه یک دادگستری و وکیل ملک در ایران، هنوز مرجع مشاوره حقوقی املاک، مشاورین املاکی هستند که عموما یا تحصیلات حقوقی ندارند، و یا اینکه بدون قصد، و فقط جهت عقد قرارداد پیش فروش مسکن و اخذ درصد دلالی، از اجرا و رعایت قوانین سرباز می زنند.

مروری کوتاه بر قانون پیش فروش آپارتمان و آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش آپارتمان، و همچنین مقررات و قوانین  شهرداری و قانون نظام مهندسی ایران، روشنگر وظایف طرفین، در هنگام تنظیم و امضاء قرارداد پیش فروش مسکن می‌باشد.

از مصادیق کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان، فروش واحدهای بیش از سهم یکی از شرکاست. عدم رعایت شرایط قانون پیش فروش ساختمان، نیز جرم خاصی است که در ماده 23 قانون مذکور به ان پرداخته شده است.

گروه وکلای مهر، با مشاوره وکیل پایه یک دادگستری و وکیل ملک، اقدام به ارائه مشاوره حقوقی املاک برای هم وطنان عزیز نموده است.

جهت تنظیم قرارداد پیش فروش مسکن با بهترین وکیل کیفری و وکیل حقوقی موسسه مهر پارسیان همراه باشید.

سوالات متداول

 

  • کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان، چه انواعی دارد؟
  • آیا پیش فروش مسکن و ساختمان، قبل از آغاز عملیات اجرایی بنا، جرم است و مشمول کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان می‌شود؟
  • مشاوره حقوقی املاک و وکیل ملک، چه ویژگیهایی دارد؟
  • جهت پیشگیری از کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش املاک، و مطمئن بودن از رعایت موارد قانونی تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، به وکیل حقوقی و یا وکیل کیفری مراجعه کنیم؟
وکیل کلاهبرداری در تجریش

پاسخ سوالات شما  و مختصری درباره قرارداد پیش فروش آپارتمان و ساختمان توسط همکاران محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری، تقدیم می‌شود.

راههای کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان

موضوع رایج در کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان، تنظیم قرارداد پیش فروش، اضافه بر سهم، سازنده یا مالک می‌باشد.

در قانون پیش فروش ساختمان، کسری بنای احداثی در صورت صدور صورت مجلس تفکیکی، تا 5 درصد مبنا، مورد پذیرش قرار گرفته و بیش از 5 درصد موجب اختیار فسخ خریدار می‌شود.

اما اگر پیش فروشنده طبق سند رسمی، مالک 4 واحد خواهد شد و بیش از 4 واحد را به اشخاص واگذار نماید، مرتکب فروش و انتقال مال غیر شده و کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان محقق شده است.

موضوع بعدی واگذاری آپارتمان یا مسکن، بدون داشتن مالکیت و یا اذن از سسوی مالک می باشد که باز هم در صورت اثبات جرم فروش و انتقال مال غیر محقق شده است و مستوجب محکومیت به مجازات کلاهبرداری می‌باشد.

پیشگیری از کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان

بر اساس قانون پیش فروش آپارتمان و ساختمان، تنظیم کلیه قراردادهای پیش فروش ساختمان، پس از توافق اولیه طرفین در دفتر وکیل پایه یک دادگستری، یا  هر مکانی که طرفین تعیین نموده اند، در دفاتر اسناد رسمی و پس از تقدیم مدارک رسمی جهت عقد قرارداد رسمی پیش فروش مسکن، انجام می‌شود.

شرایطی که در قانون پیش فروش ساختمان مقرر شده است، اعم از اخذ مجوزهای لازم، انتشار آگهی رسمی پیش فروش آپارتمان و ساختمان، لزوم مالکیت یا دارا بودن قرارداد رسمی، مانع از به دام افتادن وگرفتار کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان خواهد شد.

مجازات تمرد نسبت به مامورین دولتی

چرا که دفاتر اسناد رسمی بدون شرایط مقرر در قانون ، حق انتقال سند و یا تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان و ساختمان را ندارند.

جرم تنظیم قرارداد پیش فروش مسکن بدون مجوز

در قانون پیش فروش ساختمان، به عنوان قانون خاص، سه نوع جرم، درباره قرارداد پیش فروش ساختمان پیش‌بینی شده است که به تشریح آن‌ها می‌پردازیم:

پیش فروش آپارتمان یا ساختمان بدون تنظیم قرارداد رسمی

هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی که بدون تنظیم قرارداد رسمی در دفتر اسناد رسمی، اقدام به تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان یا ساختمان نماید به حبس از91روز تا یکسال یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه دریافتی محکوم می‌شود.

پیش فروش ساختمان یا آپارتمان بدون مجوز

هر کس بدون اخذ مجوزهای لازم، اقدام به تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان یا ساختمان نماید به مجازات مقرر در فوق محکوم می‌شود.

درج یا انتشار آگهی پیش فروش آپارتمان یا ساختمان بدون مجوز

درج یا انتشار آگهی پیش فروش آپارتمان یا ساختمان توسط رسانه های جمعی، در صورت عدم مطالبه مجوزهای لازم و اخذ استعلام، موجب محکومیت به مجازات های فوق می‌شود.

مجازات مشاورین املاک که اقدام به تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان یا ساختمان می‌نمایند

مشاورین املاک که بدون اخذ مجوز و یا بدون هدایت طرفین به دفاتر اسناد رسمی اقدام به تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان نمایند علاوه بر محکومیت به مجازات های فوق به عنوان معاون یا مباشر جرم، برای بار اول تا یکسال تعلیق پروانه کسب، بار دوم تا دو سال و در صورت تکرار به ابطال پروانه کسب، محکوم می‌شوند

درخواست تخفیف مجازات

دادسرای صالح برای جرم کلاهبرداری قرارداد پیش فروش آپارتمان

محل وقوع جرم کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان و یا جرم تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، به صورت غیر رسمی، دادسرای محل تنظیم قرارداد می‌باشد. جهت طرح شکایت کیفری، به همراه داشتن مدارک شناسایی و مدارک و مستندات مورد ادعا، الزامی است.

مشاوره حقوقی پیش فروش آپارتمان

تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، مسکن و ساختمان، بر اساس قانون پیش فروش ساختمان، بدون اخذ مجوز لازم جهت درج و انتشار آگهی، و عقد قرارداد غیر رسمی پیش فروش آپارتمان، جرم است.

گروه وکلای مهر، با مشاوره حقوقی محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری، آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی درباره تنظیم قراردادهای پیش فروش ساختمان، جهت جلوگیری از کلاهبرداری با قرارداد پیش فروش آپارتمان و ساختمان به هم وطنان عزیز می‌باشد.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

021-88796143

021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (28 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام وقت به خیر
    دولت که مسکن مهر رو به صورت قرارداد پیش فروش آپارتمان به مردم فروخته و حالا تحویل نمیده کلاهبردار محسوب نمیشه؟
    بابت مسکن مهر معیوب که با کوچکترین صدای واحد بغلی ما از خواب میپریم باید چیکار کنیم؟
    از دولت احمدی نژاد مسکن مهر رو شروع کردن ولی هنوز به ما تحویلش ندادن و تحویل ناقص دادن
    تو مسکن مهر پردیس یه واحد به چندین نفر وکالتی فروخته شده و واقعا نمیدونیم چه جوری باید حقمون بگیریم.تو رو خدا پیگیری کنید که ما به حقمون برسیم

    • سلام روز به خیر
      بابت انبوه سازی و فروش امتیاز تعاونی منسکن مهر نمیتونین به دلیل پیش فروش آپارتمان از دولت شکایت کنید.
      اما اگر به تعهدات قراردادی عمل نشده باشه میتونین از طریق دادگاه حقوقی مطالبه خسارت بفرمایید.
      موسسه حقوقی مهر پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *