شکایت از بنگاه های معاملات ملکی

شکایت از بنگاه های معاملات ملکی

شکایت از بنگاه های معاملات ملکی


با موضوع شکایت از بنگاه های معاملات ملکی و شکایت کیفری از مشاور املاک همراه شما عزیزان هستیم.

معاملات افراد با توجه به شناخت آن‌ها از نیاز و هدف خود تعیین می‌شود و به همین جهت برای تامین رغبت و انگیزه خود از معاملات با دقت تمام و مشورت اقدام به معامله با یکدیگر می‌نمایند.

طبیعی است در بازار معامله، همیشه طرفی به عنوان شخص دیگر قرارداد وجود دارد که می‌تواند با طرف دیگر وارد معامله گردد و به همین خاطر نسبت به شرایط معامله و موضوعات مورد نظر خود در قراردادها با یکدیگر توافق و تراضی می‌کنند.

یکی از معاملات مطرح و مهم در جوامع، معاملات ملکی است که با توجه به ارزش بالای خود طرفین در خرید و فروش آن وقت، اهمیت و دقت به سزایی را خرج می‌دهند.

اشخاص برای تشخیص موقعیت جغرافیایی و اقتصادی ملک به بنگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و تخصص دارند، رجوع می‌نمایند.

گرفتن جواز کسب بنگاه املاک

بنگاه‌های معاملات ملکی، به عنوان واسطه در این زمینه فعالیت و با توجه به تقاضای طرفین در مورد معاملات ملکی در هر زمینه، اعم از رهن، فروش، خرید و اجاره، اقدام و مشخصات املاک مورد نظر طرفین را به آن‌ها ابلاغ می‌کنند تا در صورت رضایت و تمایل نسبت به ملک، واسطه انجام معاملات ملکی گردند.

بنگاه‌های معاملات ملکی به عنوان شخص بی‌طرف در معاملات حضور دارند که طرف معامله برای املاک طرفین پیدا می‌کنند و باید در این زمینه قوانین مربوط به صنف بنگاه‌های معاملات ملکی را رعایت نمایند.

تخلفات بنگاه‌های معاملات ملکی در بعضی موارد دارای مسئولیت کیفری و حقوقی خواهد بود و شکایت کیفری از مشاور املاک را در پی خواهد داشت.

در این مقاله به بررسی شکایت از تخلفات بنگاه‌های معاملات ملکی، شکایت کیفری از مشاور املاک و مسئولیت‌های ناشی از تخلفات معاملات ملکی که توسط موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مشاوره دکتر محمدرضا مهری، بهترین وکیل ملک تهران منتشر می‌گردد، پرداخته می‌شود.

سوالات مرتبط با تخلفات بنگاه‌های معاملات ملکی

  •  زمینه اصلی فعالیت بنگاه های معاملات ملکی چیست؟
  • تعهدات و وظایف بنگاه‌های معاملات ملکی در رابطه با اتحادیه معاملات ملکی چیست؟
  • تعهدات و وظایف بنگاه‌های معاملات ملکی در رابطه با مشتریان چیست؟
  • مسئولیت حقوقی ناشی از تخلفات بنگاه‌های معاملات ملکی چیست؟
  • مسئولیت کیفری ناشی از تخلفات بنگاه های معاملات ملکی چیست؟
  • شکایت از بنگاه های معاملات ملکی به چه نحوی است؟
  • شکایت کیفری از مشاور املاک چگونه است؟
  • بهترین وکیل امور ملکی تهران کیست؟
نمونه درخواست تجویز اعاده دادرسی

فعالیت بنگاه های معاملات ملکی

بنگاه های معاملات ملکی به عنوان یکی از واحدهای صنفی قانونی در زمینه خرید و فروش و اجاره و رهن املاکی که مالکین آن، به بنگاه می‌سپارند و برای متقاضیان املاک با توجه به شرایط مالک، طرف معامله پیدا می‌کنند و نقش آن‌ها به صورت واسطه می‌باشد و در عوض این فعالیت، درصدی را به عنوان حق الزحمه یا کمیسیون از طرفین دریافت می‌کنند.

بنگاه های معاملات ملکی با توجه به تقاضای مشتریان خود در زمینه پیدا کردن طرف معامله و تنظیم قراردادهای دارای کد رهگیری با موضوع اجاره، حق انتفاع، صلح منافع املاک به صورت صلح عمری، خرید و فروش املاک و همچنین رهن و ودیعه املاک فعالیت دارند.

فعالیت بنگاه های معاملات ملکی به عنوان یک فعالیت تجاری و از مصادیق دلالی محسوب می‌گردد که تابع قوانین دلالی می‌باشد؛ بنابراین اشخاص مذکور تاجر شناخته می‌شوند.

تعهدات و وظایف بنگاه های معاملات ملکی

بنگاه های معاملات ملکی به عنوان یکی از واحدهای صنفی، تعهدات و وظایف مختلفی را در رابطه با شغل خود و همچنین طبق قانون اصناف دارا خواهند بود که به شرح ذیل است:

واحد صنفی بنگاه های معاملات ملکی، برای اقدام و اشتغال به فعالیت خود، باید دارای پروانه کسب و مجوز لازم باشند و در صورت انقضای مدت پروانه کسب، نسبت به تمدید آن اقدام نمایند، در غیر این صورت در حکم بدون کسب خواهند بود.

در صورت عدم فعالیت واحد صنفی بنگاه های معاملات املاک یا تغییر محل کسب بنگاه معاملات ملکی و یا واگذاری آن، باید مراتب آن به اتحادیه ابلاغ گردد؛ در غیر این صورت منجر به ابطال پروانه می‌گردد.

وکیل ملکی در صادقیه | وکیل در صادقیه

هر واحد صنفی مربوط به بنگاه های معاملات ملکی باید حق عضویت در اتحادیه و بنگاه های معاملات ملکی را پرداخت نماید.
هر واحد صنفی بنگاه معاملات ملکی باید صورت حسابی از خدمات و رسید به مشتریان خود تسلیم کند.
بنگاه های معاملات ملکی، ملزم به داشتن دفتر تجارتی و ثبت معاملات خود هستند و در صورتی که اقدام نکنند از تخلفات بنگاه های معاملات ملکی خواهد بود.

وکیل ملک دماوند

همه این موارد تعهدات بنگاه های معاملات ملکی در رابطه با تعهد خود با اتحادیه بنگاه های املاک می‌باشد و در صورت تخطی، از موارد تخلفات بنگاه های معاملات ملکی خواهد بود و ممکن است شکایت کیفری از مشاور املاک در پی خواهد داشت.

تعهدات و وظایف بنگاه های معاملات ملکی در رابطه با مشتریان

با توجه به اینکه فعالیت بنگاه های معاملات ملکی، پیدا کردن طرف معامله برای متقاضی در زمینه ی ملکی در مقابل دریافت اجرت معین می‌باشد، نوعی از مصادیق دلالی است که با توجه به قانون دلالی شغلی تجاری محسوب می‌شود در نتیجه احکام دلالی هم حاکم می‌باشد.

بنگاه‌های معاملات ملکی در رابطه با مشتریان خود، دارای وظایف و تعهداتی است که به شرح ذیل می‌باشد:

بنگاه های معاملات ملکی به منزله وکیل هستند و باید مصلحت طرفین را رعایت نمایند؛ به همین منظور هم باید از صحت کامل مدارک و اسناد و موضوع ملک و تعلق ملک به مالک آن آگاه شوند و در این زمینه اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

با توجه به اینکه بنگاه های معاملات ملکی از وضعیت موضوع ملکی مالک مطلع هستند، باید در کمال صداقت اطلاعات لازم در مورد ملک را در اختیار طرف معامله قرار دهند و اگر ملک مورد نظر دارای ایرادی از جهت ادارای، شهرداری و تعمیراتی باشد، ذکر نماید.

وکیل فروش ملک تهران

بنگاه معاملات ملکی حق دریافت مبلغ معامله از طرفین و یا اجرای تعهد ناشی از قرارداد طرفین را ندارد، مگر اینکه در این زمینه اجازه مخصوص از طرف قرارداد داشته باشد.

در صورت انعقاد قرارداد بین طرفین معامله ملکی، هرگاه سند مالکیت ملک و یا سند قرارداد، به متصدی بنگاه های معاملات ملکی تسلیم گردد، متعهد به حفظ سند مربوطه می‌باشد و در صورتی که سند مربوطه از بین رود، تخلف بنگاه معاملات ملکی محسوب می‌گردد و متعهد به جبران آن خواهد بود.

هرگاه بنگاه معامله ملکی، از ملکی که به او برای تنظیم معامله سپرده شده است، سو استفاده نماید، تخلف بنگاه معامله ملکی محرز می‌گردد و مسئولیت حقوقی خواهد داشت.

وکیل متخصص ملکی

هرگاه بنگاه معامله ملکی، ضامن اجرای تعهد یکی از طرفین معامله باشد، در صورت عدم ایفای تعهد، ملزم به اجرای آن و جبران خسارت خواهد بود.

وکیل شکایت از مشاورین املاک

در صورتی که بنگاه ملکی، از ارزش ملک مورد معامله مطلع بوده؛ ولی اعلام نکرده باشد و به همین خاطر موجب ضرر طرف معامله شده باشد، تخلف بنگاه معامله ملکی محرز بوده است و باید از عهده ی جبران خسارت برآید.

هرگاه بنگاه معامله ملکی، در قرارداد ملکی منتفع یا سهیم باشد، موظف به اطلاع به طرف دیگر خواهد بود، در صورت عدم اطلاع به طرف دیگر، اگر خسارتی به طرفی که اطلاع نداشته است، وارد آید، متعهد خواهد بود.

در صورتی که بنگاه معامله ملکی، در معامله سهیم باشد، به صورت تضامنی با طرف قرارداد مکلف به اجرای تعهد خواهد بود.

 مسولیت حقوقی ناشی از تخلفات بنگاه های معاملات ملکی

در صورتی که بنگاه معامله ملکی، از انجام وظایفی که به عنوان دلال ملکی در مقابل طرفین دارد، خودداری نماید و به نوعی مقصر شناخته شود و از این باب خسارتی به یک یا دو طرفین وارد گردد، می‌توان از باب مسولیت مدنی و در صورت احراز تسبیب و خسارت توسط بنگاه ملکی ملزم به جبران خسارت باشد.

همچنین در صورتی که میزان حق کمیسیون مربوطه، بیشتر از تعرفه تعیین شده توسط اتحادیه باشد، ملزم به رد اضافه هستند، در صورت عدم رد امکان شکایت از بنگاه های ملکی وجود دارد.

 مسولیت کیفری ناشی از تخلفات بنگاه های معاملات ملکی

بنگاه های معاملات ملکی در رابطه با وظایف کاری خود در بعضی موارد اگر دارای سونیت باشند، ممکن است که اقدام آن‌ها، مستوجب مجازات کیفری با توجه به عمل انجام گرفته باشد که اجرای این مجازات با شکایت کیفری از مشاور املاک شروع می‌شود و به صورت ذیل می‌باشد:

هرگاه بنگاه معامله ملکی، در سند مالی تعهدآور و یا ملکی که توسط طرفین قرارداد به عنوان امین به او سپرده شده است، سو استفاده نماید، از باب خیانت در امانت، مشمول تخلفات بنگاه های معاملات ملکی می‌شود.

وکیل معاضدتی کیست و چگونه درخواست و تعیین می شود؟

هرگاه بنگاه معامله ملکی، با استفاده از وسایل متقلبانه، ملک دیگری را به عنوان ملک قرارداد معرفی نماید و بدون اینکه قصد معامله‌ای باشد و وجهی اخذ نماید، محکوم به مجازات انتقال مال غیر خواهد بود.

در صورتی که معاملات مربوط به قراردادهای پیش فروش ساختمان که طرفین ملزم به تنظیم آن در دفاتر اسناد رسمی هستند، توسط بنگاه های معاملات ملکی، تنظیم گردد، مشمول تخلفات بنگاه های معاملات ملکی خواهد بود که مجازات آن برای بار اول تا یک سال و برای بار دوم تا دو سال تعليق پروانه كسب و برای بار سوم به ابطال پروانه كسب محكوم می‌شود.

شکایت از تخلفات بنگاه های معاملات ملکی

با توجه به دامنه تعریف شده در باب مسولیت های حقوقی و کیفری ناشی از تخلفات بنگاه های معاملات ملکی، طرفین معامله می‌توانند، در صورت احراز تقصیر و یا سونیت بنگاه معامله ملکی، به مراجع حقوقی شکایت نمایند.

یکی از مراجع شکایت از تخلفات بنگاه های معاملات ملکی، سازمان تعزیرات حکومتی است. در صورتی که بنگاه معاملات ملکی دارای پروانه کسب نباشد و یا باطل شده باشد و یا در مواردی اقدام به گران فروشی خدمات (دریافت مازاد حق کمیسیون) نماید، منجر به اخطار، تعطیلی و نصب پارچه و یا ابطال پروانه کسب می‌شود.

معاملات املاک در اتریش

در مواردی هم که اقدامات بنگاه معامله ملکی، از جهت تقصیر و سهل انگاری، موجب مسولیت مدنی و حقوقی گردد، بر حسب میزان مطالبه خسارت، رسیدگی به شکایت از بنگاه های معاملات ملکی، شورای حل اختلاف یا دادگاه حقوقی می‌باشد.

در صورت احراز سونیت و قصد مجرمانه بنگاه معامله ملکی، به جهت ارتکاب جرایم خاص و مالی، مرجع رسیدگی دادسرا و دادگاه‌های کیفری خواهد بود.

بنابراین برای طرح شکایت کیفری از مشاور املاک باید ابتدا به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و پس از ثبت شکایت، پرونده جهت انجام تحقیقات به دادسرا محل ارجاع می‌شود و پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا جهت صدور رای نهایی در خصوص شکایت کیفری از مشاور املاک، پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.

وکیل متخصص شکایت از بنگاه های معاملات ملکی

موسسه حقوقی بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری قاضی سابق دادگستری به همراه تیم تخصصی وکلای مهر پارسیان در زمینه شکایت از بنگاه های معاملات ملکی و قبول پرونده‌های ملکی اقدام به مشاوره و قبول وکالت می‌نماید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”می‌توان برای جبران خسارت معامله به مشاور املاک مراجعه نمود؟” answer-0=”تنها در صورتی که بنگاه معامله ملکی، ضامن اجرای تعهد یکی از طرفین معامله باشد، در صورت عدم انجام تعهد، ملزم به اجرای آن و جبران خسارت خواهد بود.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”جرم خیانت در امانت مشاور املاک چگونه است؟” answer-1=”هرگاه بنگاه معامله ملکی، در سند مالی تعهدآور و یا ملکی که توسط طرفین قرارداد به عنوان امین به او سپرده شده است، سو استفاده نماید، مرتکب جرم خیانت در امانت، شده است.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

3/5 - (1 امتیاز)

30 دیدگاه

  • با سلام ،ما یه خونه خریدیم که بنگاهی با هزار حیله و فریب خونه رو به ما نشون داد و با بازار داغی سریع خونه رو به ما چسبوند بعد از این که سند زدیم فهمیدیم خونه به نام زن خودش بوده و در واقع فروشنده ای که اومده بود و خونه رو فروخت زنش بوده و خونه مال خود بنگاهی بوده،خونه مستاجر داشت و بعد چهار ماه بدون این که به ما اجازه بدن دوباره خونه رو ببینیم ،خونه رو تحویل گرفتیم ولی یه خونه داغون .حالا تکلیف چیه ؟آیا میشه از بنگاهی شکایت کرد؟

    • سلام بله امکان طرح شکایت هست
      شمارتون رو بفرمایید مشاورین مهر پارسیان باهاتون تماس میگیرن

  • با سلام، یک ملک ما فروختیم به ارزش یک میلیارد و نود میلیون تومن، بنگاه طوری صحبت کرد با ما که حدود قیمت ملک شما بیشتر از یک میلیارد و پنجاه نیست و بیشتر از این مبلغ مشتری پیدا نمیشه، بعد به ما گفت من هرچقدر از یک و پنجاه بیشتر فروختم بعنوان سهم ما لحاظ شود، ماهم بصورت مکالمه ای پذیرفتیم، (به تصور اینکه پنج میلیون تا ده میلیون نهایتا بیشتر بتواند بفروش برساند), حالا ک معامله یک و نود انجام شده، چهل میلیون از پول خونه رو بعنوان کمیسیون نزد خودش نگه داشته، ایا میتوان این موضوع را پیگیری کرد و شکایت نمود؟

    • سلام به محض شکایت از بنگاه ایشون مکلف هستند که وجه معامله رو به شما پرداخت کنن. تعرفه معملات املاک مشخصه و تو موضوع شما کمتر از پنج میلیون به عنوان حق الزحمه بنگاه لحاظ میشه

  • سلام بنده ملکی را در پرند خریدم و فروشنده پسر املاکی هستش و ۲۵ اردیبهشت قرار محضر داریم و همچنین داخل قولنامه قید شده مدارک داخل املاک به امانت است املاک متعهد شده جهت اخد وام بانکی با بنده همکاری کند ولی الان اسناد را نمیدهد و همکاری نمیکند. البته شماره صنفی هم ندارد.
    چه کار باید کرد؟
    09126836740

    • سلام تا زمان انجام معامله میتونین ازشون بابت عدم تحویل مدارک به دادسرا شکایت کنید.

  • سلام
    بنگاه دار قولنامه را به بنده نمی داد و بعداز چند ماه از طریق تعزیرات گرفتم .شروط بنده را ثبت نکرده و موارد مهم حقوقی در رابطه با ساقط کردن خیارات غبن را روشن و نخوانده است حتی قولنامه را در لحظه خود نداده تا بنده در روز اول یا تا 72 ساعت متوجه ان نشوم و فسخ کنم
    و از انجام تعهدات خریدار برای پرداخت ثمن خودداری و مانع و به نوعی میترساند
    ایا راهی هست تا مبایعنامه را باطل کنم ناگفته نماند بنده حدود 9 درصد از ثمن را گرفته ام

    • سلام برای مشاوره دقیق و پاسخ به سوالتون حتما باید قرارداد و قولنامه توسط وکلای ما مطالعه بشه

  • با سلام و احترام ،
    احتراما به استحضار می رساند که فردی به اسم آقای رضا طاهری با شماره موبایل ‭0912 120 7442‬ و با همدستی خانمی به نام فاطمه آقایی علی آبادی به شماره موبایل 09126044601 با عناوین مختلف مثل ارتباط با مسئولین امنیتی و رییس اتحادیه املاک اقدام به ثبت آگهی اجاره آپارتمان در سایت دیوار و شیپور می کنند و جهی را دریافت می کنند و برای عقد قرار داد به بنگاه دیگری می فرستند و بعدا متوجه می شویم که متراژ واحد حداقل ۲۰ متر کوچکتر بوده و هیچ امکانات گرمایشی و سرمایشی ندارد و هر وقت اعتراض کنیم با تهدید و ارعاب جواب می کنند و اظهار می کنند که مبلغ ودیعه را بعد از تخلیه و تحویل کلید می دهند و حداقل دو ماه زمان می برد و بنده دومین مشتری هستم که به ای شکل رفتار می کنند و مشتری اول هم استاد دانشگاه تهران می باشد که به همین شیوه کلاه برداری کردند و بنده هم فرهنگی هستم ، به هر جایی اعتراض می کنم توجهی نمی کنند لطفا اقدام عاجل بفرمایید تا از شر این افراد خلاص شویم
    با احترام

  • باسلام
    یک واحد آپارتمان که به نام من و دوستم بود هرکدام ۳دانگ درداملاکی فروختیم و معامله رو روز اول باشرایط اینکه نصف پول پرداخت و بقیه دوروز دیگر بصورت دوستانه صحبت شده اما از قرار در قولنامه نوشته نقدا پرواخت گردید درحالی که نصف پول مانده و در مراجعه به املاکی از دادن قولنامه به ما بهانه میاره و نمیده درحالی که خریدار تمام پول را به بنگاهی داده و ماهم سند رو دادیم تا فرداش بریم وکالت فروش بزنیم و ما هم چون پول نگرفتیم وکالت نزدیم .حالا راچاره چیه؟؟ممنونم

  • سلام
    من از پرند ی واحد آپارتمان خریدم .بنگاهی باسرگرم کردن من اجازه رو در رو شدن با صاحب خانه رو نداد ..و برای خودشان قولنامه درست کردن و انگار اون صاحب خانه قول نامه ای فروخته به بنگاهی…بعد سند خوردن سند۵برگی مهر از دادن قول نامه خودداری میکنه چکار کنم .چون قولنامه نباشه طرف فوت کنه یعنی من صاحب اون خانه نیستم ..لطفا راهنمای کنید

    • سلام باید مدارکتون توسط وکیل بررسی بشه و حتما نیاز به مشاوره با وکیل تخصصی ملک و قرارداد هست.
      در صورت تمایل وقت مشاوره رزرو کنید

  • سلام . در اجاره مغازه تعهدات بنگاهی چیست ؟ ایا نباید در حضور دو طرف مغازه رو تحویل دهد . آیا نباید بابت انشعابات تسویه را بگیرد به مستاجر بدهد . یا فقط وظیفه اش نوشتن اجاره نامه هست

    • سلام وظیفه بنگاه معاملات املاک نگارش قرارداد و توافقات طرفین هست.
      تحویل گرفتن و یا تسویه حساب به عهده موجر هست که در صورت خودداری باید به دادگاه مراجعه کنید و بنگاه تکلیفی نداره

  • سلام من یه واحدمسکن مهرمشاوراملاک بهم معرفی کردوخریدم ومبلع۲۰ میلیون انراتوسط کارتخوان بنگاه پرداخت کردم ومابقی رایه چک یکماه دادم وکمیسیون بنگاه راهم پرداختم که متصدی املاک گفتن چک دومتون که پاس شدمبایعه راتحویلتون میدم که تواین مدت قیمتابالارفتن وفروشنده باتبانی بنگاه یکطرفه معامله رافسخ کردن وبافروشنده به اصناف رفتن وباسیاه نمایی وحیله گری که خریداربه دلیل اینکه وجه چکشون بحساب نیست معامله فسخ شدبنده نمیدونم چیکارکنم مبایعه نامه راهم بهم نمیدن که شکایت کنم اصنافم اهمیتی نمیده چون تاحدودی بابنگاهیه اشناس من اظهارنامه هم به بنگاه براتحویل مبایعه وبه فروشنده هم اظهارنامه انجام تعهدات فروشنده ارسال کردم ولی حریفشوت نمیشم اگه میشه خواهشاراهنمایییم کنیدچیکارکنم

    • سلام تنها راه چاره شما شکایت از بنگاه بابت عدم تحویل قرارداد هست.
      بدون امضای شما نمیتونن معامله را اقاله کنن و فسخ نیاز به تایید دادگاه داره
      برای مشاوره میتونین از طریق آنلاین و یا تلفنی وقت رزرو کنید

  • سلام بنده برا خرید خانه به بنگاه مراجعه کردم قولنامه نوشتند ولی هیچ مدرکی به بنده ندادن سر تاریخ مقرر مابقی پولم را نتونستم جور کنم بنگاه دار از طرف خودش 50 میلیون آخر پشیمونی گذاشته و میگه چون پولت جور نشده 50 میلیون رو نمیده چطوری باید اقدام کنم

  • سلام من ملکی رو اجاره کردم مشاور املاک از قضا پسر صاحب ملک بود بهشون گفتم من کف خونه رو لمینت نکنم نمیام اینجا ایشون با حیله و دروغ گفتن اجازه رو از پدرشون گرفتن و مشکلی نیست، چون پدرشون 90 ساله و سرطانی بودن من اعتماد کردم به حرف مشاور املاک حالا صاحب ملک بعد تمام شدن مدت اجاره ادعای خسارت داره آیا میشه از مشاور املاک شکایت کرد به جرم غش در معامله و دادن اطلاعات نادرست؟

  • آیا الان صاحب ملک میتونن هر خسارتی رو که خودشون میگن مطالبه کنند؟الان پول پیش منو نمیدن و خودشون خسارت تعیین کردند چه کار میشه کرد؟

  • سلام. بنده خونه ای خریدم وبنگاه دار مدارک خونه رو نشون ما داد وحالا وکالت نامه وچکی که در قولنامه نوشته شده رو به ما نمیده ومیگه این خونه اصلا وکالت نامه نداشته درصورتی که درقولنانه نوشته با وکالت نامه شماره فلان ومبلغ فلان چک بابت خسارت درصورت داشتن مشکل قانونی خونه. آیا ما میتونیم از بنگاه دار شکایت کنیم. وکجا باید شکایت کنیم. تا چک و وکالت نامه رو بگیریم. ممنون

  • باسلام وقت بخیر ممنون میشم اگر راهنماییم کنین،یکسال پیش یک واحد آپارتمان کلید نخورده به متراژ تقریبی ۹۷ متری معامله کردیم اولا مسئول املاک کدرهگیری رو به عهده خریدار درج کرده ثانیا زمان برای تنظیم سند درج نکرده برای تنظیم سند هم فروشنده هم مسئول املاک امروز وفردا میکنند .همسایگان به وضع موجود شک کرده یک مساح قانونی آوردند .متراژمفید آپارتمان ۱۲ متر کمتر از متراژ درج شده روی قولنامه هست.واحدهای دیگر فروشنده ۱۷ و ۱۰ متر کمتراز متراژ درج شده در قولنامه میباشد. آیا امکان سوء استفاده یا احتمال کلاهبردای هست ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید با احترام

  • باسلام وممنون ازپاسخ شما.آیا قانون یا عرفی هست که به ازای هر صد متر فروشنده یا بنگاه املاک بتواند متراژرا اضافه ویا کم بنویسد.و از نا آگاهی خریداران سوء استفاده کند؟ افزایش وکاهش متراژ هم بایستی منطقی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *