حادثه اتوبوس دانشجویان کدام مدیران ارشد را راهی دادگاه میکند؟

حادثه اتوبوس دانشجویان کدام مدیران ارشد را راهی دادگاه میکند؟

حادثه اتوبوس دانشجویان کدام مدیران ارشد را راهی دادگاه میکند؟


امروز با بررسی موضوع حادثه اتوبوس دانشجویان کدام مدیران ارشد را راهی دادگاه میکند؟ با شما خواهیم بود.

پاسخ به سوالات حقوقی شما در کمتر از 24 ساعت

خبر دلخراش برخورد اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران، که منجر به فوت و جراحت حدود 40 دانشجو شده است، خبری بود که در دیماه سال 97 موجب تالم خاطر مردم ایران شد.

اما در اینگونه حوادث که عده زیادی از اقشار، درگیر تالمات روحی و جسمی شده و خانواده های بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد، معمولا قصور و تقصیری اتفاق افتاده که عدم پاسخگویی و پذیرش مسئولیت توسط مدیران ارشد دستگاه مقصر، موجب تعمیق  در در بازماندگان خواهد شد.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، ضمن عرض تسلیت به خانواده های حادثه دیده، آمادگی خود را جهت قبول رایگان پرونده های شکایت از مدیران دانشگاه مقصر در حادثه، به بررسی حقوقی موضوع حادثه اتوبوس دانشجویان کدام مدیران ارشد را راهی دادگاه میکند؟ خواهد پرداخت.

نکات مهم موضوع حادثه اتوبوس دانشجویان کدام مدیران ارشد را راهی دادگاه میکند؟

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

شعار پاسخ به سوالات حقوقی شما در کمتر از 24 ساعت از سوی گروه وکلای مهر چگونه قابل تحقق است؟

مجازات مدیران ارشد دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران در حادثه اتوبوس دانشجویان چیست؟

آیا با اخراج مدیران ارشد دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران، مسئولیت مدیران دانشگاه منتفی است؟

حادثه اتوبوس دانشجویان کدام مدیران ارشد را راهی دادگاه میکند؟

[/stextbox]

 

مواد قانونی مرتبط با تقصیر و قصور مدیران دانشگاه آزاد در تصادف اتوبوس دانشجویان

برای احراز تقصیر و قصور مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در حادثه اتوبوس دانشجویان این دانشگاه، نظریه کارشناس رسمی دادگستری در تصادفات رانندگی و همچنین نظر کارشناس جهت احراز صحت واسپاری خدمات حمل و نقل درون محوطه دانشگاه آزاد به پیمانکار واجد صلاحیت، اهمیت ویژه ای دارد.

وکیل رابطه نامشروع نیاوران

در نهایت نظر مقام قضایی رسیدگی کننده به پرونده درباره مقصران حادثه، قابلیت استناد خواهد داشت، در ادامه تعدادی از مواد قانونی که می‌تواند بیانگر مسئولیت مدیران ارشد دانشگاه باشد برای مطالعه بیشتر خواهد آمد.

ماده 505 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392– هرگاه هنگام رانندگی به سبب حوادثی مانند واژگون شدن خودرو و یا برخورد آن با موانع، سرنشینان خودرو مصدوم یا تلف شوند در صورتی که سبب حادثه، علل قهری همچون زلزله و سیل نبوده و مستند به راننده باشد، راننده ضامن دیه است.

 چنانچه وقوع حادثه مستند به شخص حقوقی یا حقیقی دیگری باشد آن شخص ضامن است.

ماده 506 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392– تسبیب در جنایت آن است که کسی سبب تلف شدن یا مصدومیت دیگری را فراهم کند و خود مستقیماً مرتکب جنایت نشود به طوری که در صورت فقدان رفتار او جنایت حاصل نمیشد مانند آنکه چاهی بکند و کسی در آن بیفتد و آسیب ببیند.

ماده 529 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392– در کلیه مواردی که تقصیر موجب ضمان مدنی یا کیفری است، دادگاه موظف است استناد نتیجه حاصله به تقصیر مرتکب را احراز نماید.

در صورت راه اندازی تله کابین واحد علوم تحقیقات تهران، امکان حادثه وجود نداشت.

بحث دیگری که بسیار در فضای مجازی، و تابع احساسات و تحریف قوانین در روزهای اخیر در گرفته است، ادعای مدیران ارشد قبلی دانشگاه آزاد است که مدعی هستند در صورتی که تله کابین واحد علوم و تحقیقات راه اندازی شده بود، امکان وقوع حادثه وجود نداشت، نیک می‌دانیم که این موضوع اصلا صحت ندارد و حتی ممکن است این حادثه برای تله کابین اتفاق می‌افتاد.

وکیل آنلاین در شیراز

نکته مهم و قابل توجه عدم ایمن سازی مسیر، عدم نصب گاردریل و حفاظ امنیتی در مسیر اتوبوس های دانشگاه علوم تحقیقات و همچنین فرسوده بودن ناوگان مسافربری پیمانکار حمل و نقل دانشگاه است که در صورت رعایت این موارد و نظارت مدیران ارشد دانشگاه آزاد، می‌توانست از شدت حادثه کاسته و تلفات کمتری به بار آورد.

آیا عذرخواهی مسئولین دانشگاه آزاد و یا استعفا و اخراج مدیران این دانشگاه موجب معافیت از مجازات خواهد شد؟

یقینا پاسخ منفی است، هر چند که عذرخواهی، استعفا و یا اخراج مدیران دانشگاه آزاد، می‌تواند مرهمی بر درد بازماندگان و کاهش اثرات جرم احتمالی باشد، اما موجب معافیت از کیفر احتمالی و پرداخت دیه قتل غیر عمد به بازماندگان نخواهد بود.

اما عذرخواهی مدیران دانشگاه آزاد و مقصرین حادثه، می‌تواند در صورت احراز جرم آنها، در تعیین مجازات و تخفیف در مجازات موثر باشد.

قبول وکالت رایگان بازماندگان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد توسط گروه وکلای مهر

در صورت نیاز به خدمات وکالتی در پرونده شکایت از مدیران دانشگاه آزاد و مقصرین حادثه تلخ دانشگاه علوم تحقیقات، گروه وکلای مهر اعلام آمادگی نموده است تا به صورت رایگان قبول وکالت نماید.

مشاوره با بهترین وکیل کیفری تهران

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره با بهترین وکیل کیفری تهران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

[stextbox id=’mehri’ direction=’ltr’]

نمونه شکواییه

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *