وکیل تخصصی ملک شمال کشور

وکیل تخصصی ملک شمال کشور

وکیل تخصصی ملک شمال کشور


با معرفی وکیل تخصصی ملک شمال کشور همراهتان هستیم.

دعوای استرداد ودیعه به چه معناست؟

در قرارداد اجاره مبلغی از طرف مستأجر به موجر به‌عنوان امانت پرداخت می‌شود. به این مبلغ در عرف و از نظر حقوقی و قانونی ودیعه، رهن و یا پول­ پیش ‌گفته می‌شود.

پس از پایان قرارداد اجاره نیز موجر موظف است که مبلغی را که به‌عنوان قرض‌الحسنه یا پول پیش و یا ودیعه دریافت کرده است به مستأجر بازگرداند. اگر موجر از بازگرداندن ودیعه مستأجر خودداری کند و مبلغ را به مستاجر بازنگرداند، مستأجر می تواند برای دریافت ودیعه خود به دادگاه مراجعه کند.
به چنین دعوایی در قانون دعوای استرداد ودیعه گفته می شود.

آیا می توان منافع ملک و حق سر قفلی را در جهت استیفای دین توقیف کرد؟

سرقفلی و منافع ملک از جمله حقوقی هستند که ممکن است متعلق به مالک ملک باشند و یا افراد دیگر. این قبیل منافع که مالک آنها را به موجب سند رسمی به دیگری واگذار می نماید معمولا به املاکی تعلق دارد که حالت تجاری را دارا می باشند لذا این قبیل حقوق نیز حسب درخواست مراجع صلاحیت دار قابل بازداشت هستند.
وکیل تخصصی ملک شمال کشور

وکیل ملک و وکیل دعاوی ملکی

در پروانه ساختمانی چه اطلاعاتی قید می‌شود؟

  • تعداد طبقات
  • نوع اسکلت ساختمان
  • مشخصات متقاضی صدور پروانه
  • مساحت
  • کروکی زمین ملک
  • شماره پلاک ثبتی
  • نام و نام خانوادگی مهندس ناظر
  • شماره پروانه نظام مهندسی مهندس ناظر
  • تاریخ صدور پروانه
  • نام و نام خانوادگی مالک یا وکیل قانونی او
  • نوع مالکیت ملک اعم از بخش دولتی، بخش خصوصی، بخش تعاونی

آیا مستاجر می‌تواند ملک مورد اجاره را، اجاره دهد؟

براساس ماده ۴۷۴ قانون مدنی مستاجر که مالک منافع است می‌تواند در صورتی که در قرارداد اجاره این حق از او سلب نشده باشد مجددا مالی که اجاره کرده را به فرد دیگری اجاره دهد. بنابراین موجران در هنگام تنظیم قرارداد باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

کلاهبرداری مشارکت در ساخت

موجر اگر قصد تفویض چنین اجازه‌ای به مستاجر را ندارند باید در قرارداد اجاره بنویسد که مستاجر حق اجاره به غیر را به صورت کلی یا جزئی ندارد. چرا که ماده ۴۷۴ قانون مدنی می گوید : مستاجر میتواند عین مستاجره را به دیگری اجاره بدهد مگر اینکه در عقد اجاره خلاف آن شرط شده باشد.
وکیل تخصصی ملک شمال کشور

لیست بهترین وکلای ملکی شمال کشور

همکاران ما در گروه وکلای مهر، و موسسه حقوقی مهر پارسیان، همگی از بهترین وکلای تخصصی ملکی کشور هستند.

جهت رعایت شرط عدالت و انصاف در معرفی وکیل، پس از مشاوره با مدیر محترم موسسه حقوقی مهر پارسیان جناب وکیل محمدرضا مهری در صورت امکان پذیرش پرونده، بهترین وکیل در شهرهای شمالی کشور، گرگان، بهشهر، ساری، سوادکوه، بابل، آمل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور. ایزدشهر، سیسنگان و نوشهر، پالوس و کلاردشت، متل قو و عباس آباد، رامسر، لاهیجان و رشت حسب مورد معرفی خواهد شد.

مهمترین دعاوی ملکی کیفری کدامند؟

  • دعوی جعل اسناد ملکی به نیت فریب و کلاهبرداری دیگران
  • ارتکاب جرم کلاهبرداری در خرید و فروش و معاملات املاک و مسکن
  • خیانت در امانت
  • فروش غیرقانونی اموال فردی به یک یا چندین فرد دیگر
  • انتقال منافع ملک غیر به فرد یا افراد دیگر
  • تبانی و فساد در خرید و فروش‌ و معاملات دولتی
  • استفاده از سند جعلی در معاملات ملکی
  • تغییر کاربری زمین کشاورزی بدون داشتن مجوزرسمی از مراجع مرتبط
  • خرید و فروش و معامله معارض
  • خرد کردن املاک و ورود غیرمجاز به ملک دیگران

از مهمترین دعاوی ملکی ثبتی کدامند؟

  • دعوی ابطال سند رسمی (باطل شدن سند به دلیل های مختلف )
  • اجرائیه‌‌ ثبتی املاک مرتبط
  • سند مالکیت معارض
  • مراحل ثبتی (باطل شدن سازوکار کمسیون‌های مختلف ثبتی)
  • نظریه هیات حل اختلاف اداره ثبت و اسناد کشور
  • افراز ملک
  • اجرای ثبت
  • توقیف عملیات اجرایی ( توقف عملیات اجرایی در مراحل مختلف کار)

مهمترین دعاوی ملکی حقوقی کدامند؟

  • دعوی الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی
  • الزام تنظیم سند رسمی ‌برای املاک
  • به اخذ صورت مجلس تفکیکی ( مختص به ساختمان‌های دارای واحد‌های متعدد مستقل)
  • به دریافت پایان کار ( مختص ساختمان‌های تکمیل شده و مورد تایید کارشناس ساخت و ساز)
  • دعوی ابطال قرارداد (مختص به مشکلات موجود در مفاد قرارداد )
  • درخواست دریافت مطالبه‌‌ اجرت المثل
  • فسخ قراردادها ( مختص قرارداد های دارای نقص قانونی )
  • تعدیل میزان اجاره بها بر اساس عرف جامعه ( درخواست افزایش یا کاهش اجاره)
  • درخواست مطالبه سرقفلی (گرفتن حق کسب و پیشه)
  • تخلیه‌‌ اماکن تجاری (مختص املاک مشمول قوانین مختص به خود )
  • تجویز انتقال منافع از فرد به فردی دیگر

شرایط حقوقی ملک مشاع چگونه است؟

مال مشاع مالی است که در آن حالت اشاعه وجود داشته باشد یعنی از حیث قانونی سهم شرکاء معلوم و معین است اما از حیث جغرافیا خیر، و ایشان با یکدیگر شریکند این تعریف دارای آثار حقوقی است به‌طور مثال بحث شفعه یا دعوی افراز و … از جمله شرایط حقوقی ملک مشاع این هست که در خصوص تصرفات حقوقی، نیازی به اذن و اجازه شریک دیگر نیست؛ و ماده ۵۸۳ قانون مدنی در همین خصوص مقرر داشته‌است: «هر یک از شرکا می‌تواند بدون رضایت شرکای دیگر سهم خود را جزئاً یا کلاً به شخص ثالثی منتقل کند». زیرا اگر حق مالکیت برای کسی شناخته شد، حق بهره‌برداری از آن را نیز خواهد داشت.

مشاوره حقوقی تمکن مالی یونان

ماده ۴۷۵ قانون مدنی نیز صحت اجاره مال مشاع را تأیید کرده و مقرر داشته که اجاره مال مشاع جایز است. این حکم مورد قبول اجماعیِ فقهای شیعه است و در این مورد فرقی بین اجاره به شریک و غیرِشریک قائل نشده‌اند و درهر دو حال حکم به صحت داده‌اند؛ و بدین ترتیب شریک می‌تواند سهم خود را به غیر بفروشد و بنابراین حتی می‌تواند این حق را در قالب اجاره به دیگری نیز واگذار کند و در حقیقت مستأجر را جانشین وضعیت خویش می‌کند.
وکیل تخصصی ملک شمال کشور

شیوه های تقسیم مال مشاع

براساس ماده ۵۸۹ قانون مدنی ایران «هر شریک المال می تواند هروقت بخواهد تقاضای تقسیم مال مشترک را بنماید…» بنابراین مال مشاع به درخواست یک یا چند شریک قابل تقسیم است اما شیوه های تقسیم متفاوت است که براساس نوع مال از حیث قابلیت تقسیم و یا عدم تقسیم چهار نوع خواهد بود:

وکیل ملک در رامسر

تقسیم به افراز، به تعدیل، به رد، به وسیله فروش

نگاهی به انفساخ در قراردادها

در قراردادها ممکن است واژه انفساخ به چشمتان خورده باشد. اگر در حال بستن یک قرارداد هستید باید نسبت به واژه های حساسیت بالایی داشته باشید. گاهی یک بند و یک واژه می تواند سرنوشت یک قرارداد را به طور کل تغییر دهد. یکی از این واژه ها انفساخ است.

انفساخ انحلال غیرارادی قرارداد است. به بیان دیگر بعد از وقوع قراردادی که به طور صحیح واقع شده به دلایل قراردادی یا قانونی و بدون دخالت اراده طرفین معامله عقد منحل شده و از بین می رود.

اتهام انتسابی به چه معناست؟

شرط فاسخ یا شرط ضمن عقد طرفین مبنی بر این که در صورتی که فلان واقعه ی خارجی رخ می دهد ماهیتاً نوعی انفساخ محسوب می شود.

گذشته از این قانون گذار موارد و دلایلی برای انفساخ قرارداد ذکر نموده است مثل اینکه عقد وکالت به موجب فوت یا جنون یا سفاهت یکی از طرفین عقد خود به خود منحل شده و از بین می رود.

در فسخ قرارداد ضرورتاً باید اراده و خواست یکی از طرفین قرارداد موجود باشد تا قرارداد بهم بخورد اما در انفساخ به آن هم نیاز نیست و قرارداد بدون اراده طرفین باطل می شود.
وکیل تخصصی ملک شمال کشور

هزینه تعمیرات ملک بر عهده مستاجر است یا مالک؟

در صورتی که در ملک اجاره داده شده عیبی به وجود آید قانون مدنی پرداخت هزینه های تعمیرات را به دو قسمت تقسیم کرده است که شامل تعمیرات جزیی یا فرعی و تعمیرات کلی یا اساسی می شود.

بنابراین و براساس قانون هزینه تعمیرات جزیی یا فرعی به عهده مستاجر خواهد بود و هزینه تعمیرات کلی و اساسی به عهده موجر می باشد. تشخیص هزینه های جزیی یا فرعی از هزینه های کلی و اساسی، تابع عرف است؛ بنابراین با در نظر گرفتن مکان و زمان قابل تشخیص است.

به عنوان مثال هزینه های مرتبط با سرویس سالیانه شوفاژ و تعمیرات جزیی آن به عهده مستاجر است و هزینه های مرتبط با مشکلات جدی در موتورخانه قطعا بر عهده مالک قرار خواهد داشت.

الزام به تنظیم سند رسمی اجاره

در چه مواردی مستاجر می تواند قرارداد اجاره را فسخ کند؟

براساس قانون مستاجر در مواردی می تواند قرارداد اجاره را فسخ کند. اگر ملک مورد اجاره شرایط بیان شده را نداشته باشد در این صورت مستاجر می تواند با استناد به خیار تخلف وصف ملک را فسخ نماید: مثلا گفته شده که ملک آشپزخانه مجزا دارد و نداشته باشد.
همچنین اگر خیار شرط در قرارداد گنجانده شده باشد با مشخص کردن مدت آن طرفین می توانند قرارداد را فسخ نمایند.

وکیل دادگاه تجدید نظر مازندران

در مورد دیگری اگر ملک دچار نقص وایرادی باشد که قابل تعمیر نباشد یا اساسا قابل تعمیر است اما موجر که قبلا تعهد تعمیر کرده بوده؛ حاضر به این کار نشود مستاجر می تواند قرارداد را فسخ نماید.
وکیل تخصصی ملک شمال کشور

در چه شرایطی مالک می تواند قرارداد اجاره را فسخ کند؟

براساس قانون در مواردی مالک می تواند قرارداد اجاره خود با مستاجر را فسخ کند. برهمین اساس زمانی که مالک شرایط خاصی را در قرارداد ذکر کرده و پس از آن مشخص می‌شود که مستأجر آن ویژگی را نداشته است مالک می تواند قرارداد را فسخ کند. همچنین اگر براساس قانون مستأجر ۳ ماه اجاره بها را نپردازد، مالک می‌تواند قرارداد اجاره را فسخ نماید.

اگر مستاجر به تعهدات خود عمل نکند و یا اگر مستاجر اجازه ورود به خانه را برای تعمیرات یه مالک ندهد از جمله موارد دیگری است که به مالک حق فسخ قرارداد اجاره را می دهد.

دعوای رفع مزاحمت و ممانعت از حق به چه معناست؟

دعاوی ملکی انواع مختلفی دارند که بخشی از آنها مربوط به تصرف است. در پرونده های تصرف بخشی از آنها نیز مربوط به دعاوی تصرف مزاحمت و ممانعت از حق برای دیگری است.

در ماده ۱۵۹ قانون آیین دادرسی مدنی آمده است : دعوای ممانعت از حق عبارت است از تقاضای کسی که رفع ممانعت از حق ارتفاق یا انتفاع خود را در ملک دیگری بخواهد.

چنانچه کسی مانع استفاده از حقوق قانونی‌تان در ملک شما شده است و به عبارت دیگر به شما اجازه نمی‌دهد که به عنوان مثال از زمین کشاورزی یا ملک مسکونی خود استفاده کنید، اما آن را در تصرف خود نگرفته باشد، ممانعت از حق کرده است و شما حق دارید نسبت به طرح این دعوی در محاکم اقدام کنید.

اصل عدم تبرع به چه معناست؟

مطابق قانون هیچ کس نمی‌تواند استفاده از حق خود را وسیله مزاحمت دیگران قرار دهد یا از محل مسکونی به عنوان محل اشتغال استفاده کند و یا استفاده از حق خود را عامل مزاحمت و تجاوز به حقوق دیگران قرار دهد.

بنابراین در دعوای رفع مزاحمت و ممانعت از حق ممکن است فردی بدون اینکه ملک شما را تصرف کند مانع استفاده شما از آن شود.

در این حالت برای اقامه دعوای رفع مزاحمت و ممانعت از حق، باید سندی وجود داشته باشد که نشان دهنده مالکیت و سابقه تصرف تان باشد. در این نوع از دعاوی ممکن است قاضی با صدور دستور موقت از ورود ضرر و زیان بیشتر جلوگیری کند.

دعوی صدور حکم تخلیه یا دستور تخلیه به چه معناست؟

اگر پس از اتمام مدت اجاره و عدم تمدید آن، مستأجر از تخلیه ملک خودداری کند، بسته به شرایط و الزامات قرارداد، دو راه حل قانونی پیش روی مالک خواهد بود.

مالک در صورتی که در قرارداد، شرایط قانون مالک و مستأجر مصوب ۱۳۷۶ رعایت شده باشد با درخواست صدور دستور تخلیه فوری، و در غیر این صورت با دادخواست صدور حکم تخلیه، می تواند به صورت قانونی نسبت به تخلیه ملک اقدام کند. این شرایط عبارتند از اینکه اجارۀ غیررسمی بین موجر (مالک) و مستأجر دارای مدت باشد و به امضای دو شاهد رسیده باشد.
وکیل تخصصی ملک شمال کشور

بهترین وکیل ملک در تهران

خیار شرط به چه معناست؟

هر گاه در معامله شرط شود که یکی از طرفین یا هر دو یا شخص ثالثی حق فسخ معامله را در مدت معین داشته باشد، این معامله خیاری و حق فسخی که در آن پیشبینی شده است خیار شرط نامیده می‌شود.

وکیل ملکی در کلاردشت

اگر ابتدای مدت خیار ذکر نشده باشد، ابتدای آن از تاریخ عقد محسوب است در غیراینصورت تابع قرارداد طرفین است. اگر برای خیار شرط مدت تعیین نشده باشد، هم شرط خیار و هم بیع باطل خواهد بود.

ملک بازداشتی به چه معناست؟

در پرونده های حقوقی و ملکی گاهی با اصطلاح ملک بازداشتی روبرو می شویم. اما ملک بازداشتی به چه معناست و به چه ملکی بازداشتی می گویند؟ به ملکی که به دستور مراجع و محاکم قضایی و بنا بر دلایلی مانند بدهی توقیف شده است ملک بازداشتی می گویند.

ملک بازداشتی را تا زمان رفع بازداشت نمی‌توان مورد خرید و فروش یا انتقال به غیر قرار داد.

ماده ۱۴۹ الحاقی قانون ثبت چیست؟

بسیار اتفاق افتاده املاکی در گذشته با مساحت معینی مورد معامله واقع شده ولی بعدا معلوم گردیده که دارای اضافه مساحت است، در صورتیکه اضافه مساحت ناشی از تغییر طول و ابعاد نباشد مالک از اداره ثبت درخواست اصلاح مساحت نموده وپس از پرداخت بهای اضافه مساحت (به نرخ روز معامله ) در وجه مالک اولیه با تودیع مبلغ در صندوق ثبت، سند مالکیت اصلاح می گردد.ماده ۱۴۹ الحاقی قانون ثبت اشاره به همین مورد دارد.

اراضی بایر به چه معناست؟

اراضی بایر به چه معناست و به چه اراضی بایر می گویند؟اراضی بایر باید شرایطی داشته باشد که عبارتند از : اراضی بایر باید مالک بالفعل داشته باشند هر چند مالک فعلی آن مشخص نباشد.

همچنین مشغول به کشت و زرع آبادی از هر قبیل اعم از بنا و قنات و اشجار و غیره نباشد و مالک برای مدتی نا معلوم و نامحدود از آبادی آن چشم پوشیده باشد. همچنین از اراضی بستر رودخانه و انهار عمومی و حریم آنها نباشد. غالبا زمین بایر را به حساب زمین موات می گذارند.

بیع، بایع و مبیع به چه معناست؟

بیع در لغت به معنای خرید و فروش و داد و ستد است و در حقوق و قراردادها به مورد معامله گفته می شود. منظور از بایع نیز مالک یا همان فروشنده و منظور از مبیع خریدار است.

بر همین اساس عقد بیع نیز قرارداد یا عقدی است که به موجب آن شخصی، مالی را در ازای مال دیگر به شخص دیگری واگذار کند به نحوی که مالک مال (فروشنده)، مالکیت کالای خود را در مقابل پول یا مالی که دریافت می‌کند به طرف مقابل (خریدار) انتقال دهد و طرف نیز در مقابل دریافت کالا، پول یا مال خود را به فروشنده بدهد.عقد بیع به محض انشای اراده طرفین تشکیل‌دهندهٔ آن، یعنی بایع و مشتری، تحقق می‌یابد و دارای اثر حقوقی می‌شود.
وکیل تخصصی ملک شمال کشور

اعراض از مالکیت به چه معناست؟

اعراض از نظر واژگانی به معنای روی گردانیدن است. از نظر حقوقی به شرایطی اطلاق می شود که مالک از ملک خود چشم پوشی می کند. در چنین حالتی مالک قصد انتقال مالکیت ملک خود را به دیگری ندارد و تنها می خواهد که پس از اعراض، دیگر مالکیتی نسبت به ملک خود نداشته باشد.

سند مالکیت المثنی چیست؟

سند مالکیت المثنی مروبط به زمانی است که سند مالکیت ملکی به دلایلی از بین برود و اثری از آن باقی نباشد. در این مواقع طبیعتا مالک نیز به آن دسترسی ندارد. پس براساس قانون مالک می تواند در چنین مواقعی از اداره ثبت محل وقوع ملک تقاضای صدور سند مالکیت المثنی داشته باشد.

وکیل ملک بابلسر

اجرت المثل ایام تصرف به چه معناست؟

در پرونده های حقوقی ملکی اگر تصرف ملک و یا استفاده از اموال دیگری بدون رضایت مالک بوقوع بپیوندد، می توان اجرت المثل ایام تصرف را مطالبه کرد. میزان اجرت المثل بسته به شرایط روز و شدت استفاده و نوع مال تعیین می گردد.

در صورتی که استفاده کننده از پرداخت اجرت المثل ایام تصرف مال خودداری کند، مالک می تواند اقدام به ارائه دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف نماید.

وکیل سرقفلی شمال تهران

برهمین اساس در صورت وجود قرارداد و تعیین میزان بها یا ارزش کالا یا خدمات و پیش بینی آن در قرارداد طبق همان قرارداد میزان آن تعیین می گردد که در اصطلاح حقوقی به آن اجرت المسمی می گویند.

اما اگر در قرارداد نرخ تعیین نشده یا اساسا قراردادی وجود نداشته باشد نرخ بدهی بر اساس نرخی است که کارشناس یا قاضی بر اساس مثل آن در عرف تعیین میکند که در اصطلاح حقوقی اجرت المثل می گویند.

بهترین وکیل تخصصی ملک شمال کشور

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل ملک کیست؟

‌وکیل ملک تمامی قوانین و مقررات حاکم بر دعاوی ملک را به خوبی میداند، لذا از آرای وحدت رویه و رویه قضایی حاکم آگاهی کامل دارد

آیا امکان ضمانت نتیجه پرونده ملک توسط وکیل وجود دارد؟

ادعای وکالت تضمینی و تضمین نتیجه پرونده علاوه بر قابلیت تعقیب کیفری قابل تعقیب انتظامی وکیل هم هست

آیا خسارت تأخیر یا عدم انجام تعهد مجاز است؟

خسارت عدم انجام تعهد و خسارت تاخیر در انجام تعهد هر یک جداگانه قابل مطالبه می‌باشند و طبق اصول ۴۳ و ۴۹ قانون اساسی دریافت خسارت تأخیر تأدیه (قرض ربوی) مغایر با موازین شرعی شناخته می‌شود

۵/۵ - (۳۱ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *