بهترین وکیل ملک در تهران

بهترین وکیل ملک در تهران

بهترین وکیل ملک در تهران


در مقاله بهترین وکیل ملک در تهران با بررسی ارائه خدمات وکالت در حوزه معاملات ملکی همراهتان هستیم.

با مراجعه به بهترین وکیل ملک در تهران میتوان در خصوص مواردی همچون؛ کلاهبرداری ملکی، خرید فروش ملک غیر، تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک، تخلفات ملکی مرتبط با شهرداری، مشارکت در ساخت، سرقفلی املاک، خلع ید و… مشاوره شد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل ملک تهران در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

برخی از افراد به اشتباه گمان می‌ کنند که پس از صدور رای در خصوص املاک در مرحله بدوی (نخستین) و تجدیدنظر دیگر رای قطعی شده و امکان اعتراض به آن وجود ندارد. اما باید گفت که تجدیدنظر خواهی آخرین مرحله نیست و امکان اعاده دادرسی و فرجام‌ خواهی در دعاوی ملکی وجود دارد.

انواع دعاوی ملکی

وکیل ملک چالوسدعاوی مرتبط به حوزه املاک که حضور وکیل ملکی در آن ها برای نتیجه گرفتن در مرحله بدوی، تجدیدنظر یا فرجام‌ خواهی الزامی است غالبا به سه دسته تقسیم می‌ شوند.

  • دعاوی کیفری مرتبط با ملک مانند: فروش مال غیر، کلاهبرداری ملکی و…
  • دعاوی حقوقی مرتبط با ملک مانند: الزام به تخلیه ملک و دعاوی وقفی ملکی، خلع ید و…
  • در خصوص دعاوی ثبتی مرتبط با ملک می‌ توان به دعوای الزام به تنظیم سندرسمی ملک اشاره نمود.

در این مقاله بهترین وکیل ملک در تهران ضمن ارائه راهکار در برخی از دعاوی ملکی به بررسی برخی از موضوعات ملکی مانند: تصرف عدوانی، کلاهبرداری ملکی، مزایده ملکی، تغییر کاربری املاک و… پرداخته است.

در صورت وجود هرگونه سوال در خصوص دعاوی ملکی، پس از مطالعه این مقاله می‌ توانید با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید تا با بهترین وکیل ملکی تهران در خصوص مشکل ملکی خود مشاوره دریافت نمایید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل ملک تهران در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

ابطال مزایده ملک

وکیل ابطال مزایده ملک از ثبتبطور کلی میتوان گفت مزایده ملک اغلب در مواردی اتفاق می‌ افتد که بدهکار نمی‌ تواند بدهی خود را بپردازد و برای پرداخت طلب طلبکاران، دادگاه ملک را به مزایده می‌ گذارد.

یکی دیگر از مواردی که ملک مزایده می‌ شود موردی است که ملک بین چند نفر مشاع (مشترک) است.
چنانچه چند نفر در ملکی شریک باشند و برای تقسیم آن به توافق نرسند دادگاه آن ملک را از طریق مزایده می‌ فروشد.

وکیل دادسرای جرائم اقتصادی کرج

برای مثال: اگر فردی با حکم دادگاه به پرداخت مبلغی به فرد دیگر محکوم شود و فرد محکوم نتواند مالی را برای پرداخت بدهی خود معرفی کند دادگاه ملک او را به مزایده خواهد گذاشت.

  • هرگاه فردی ملک خود را برای دریافت تسهیلات (وام) در رهن (وثیقه و ضمانت) بانک قرار دهد اما نتواند اقساط وام خود را به صورت کامل پرداخت کند. بانک از طریق مزایده ملکی که در رهن دارد طلب خود را وصول می‌ نماید.

* برگزاری مزایده که یک عمل تشریفاتی است بر اساس قانون اجرای احکام مدنی صورت می‌ گیرد. چنانچه هر یک از تشریفات قانونی برای اجرای مزایده رعایت نشود امکان ابطال مزایده و در پی آن باطل نمودن کلیه اقدامات پس از مزایده مانند سند صادر شده امکان‌ پذیر خواهد بود.

برای ابطال مزایده باید کلیه اوراقی که منجر به مزایده ملک شده‌ اند حتی ابلاغ‌ های صورت گرفته را مورد بررسی قرار داد. پس از بررسی اوراق پرونده توسط وکیل متخصص دعاوی ملکی دلایل و جهاتی را که منجر به باطل شدن مزایده می‌ شوند را به عنوان دلیل جهت باطل نمودن مزایده به دادگاه ارائه می‌ دهد.

تغییر کاربری املاک

کاربری هر ملک در پروانه ساخت ملک قید می‌ شود بطور مثال در پروانه ساخت ملک تجاری نوع کاربری را تجاری قید نموده است. بنابراین نمیتوان برخلاف پروانه ساخت اقدام به ساخت و ساز نمود و برای اینکه بخواهیم ملک را تغییر کاربری دهیم باید ابتدا مجوز های لازم جهت تغییر کاربری ملک را انجام دهیم.

افراد می‌ توانند برای تغییر کاربری خود راسا اقدام کنند یا این امر را به وکیل متخصص بانکی بسپارند.
در هر صورت مرجع تصمیم‌ گیری در خصوص تغییر کاربری املاک از اختیارات کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی معماری و شهرسازی است.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل ملک تهران در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل ملک تهران در دعوی تصرف عدوانی

تصرف عدوانی املاک به معنای به زور گرفتن زمین یا ملک از مالک آن یا از کسی است که بر اساس قرارداد یا توافق دو جانبه تصرف ملک به او تعلق دارد. (مانند: مستأجر) در واقع تصرف زمانی عدوانی است که بدون اجازه قانونی یا بدون رضایت مالک باشد. اگر فردی ادعا کند که فرد دیگری تصرف غیرقانونی نموده است، باید با توسل به قانون و با اقامه دعوی، متصرف غیر قانونی را از اقدام خود باز دارد.

دعاوی ملکی تصرف عدوانی که مشهور به دعاوی سه‌ گانه تصرف می‌ باشند، به سه دسته دعاوی؛ رفع ممانعت از حق، خلع ید و رفع مزاحمت تقسیم می‌ شوند و هر یک دارای قوانین و شرایط مختص به خود می‌ باشند.

  • رفع ممانعت از حق: مطابق قانون آئین دادرسی مدنی، دعوای ممانعت از حق عبارت است از؛ تقاضای کسی که رفع ممانعت از حق ارتفاق یا انتفاع خود را در ملک دیگری بخواهد.
  • خلع ید: مطابق قانون مدنی خلع ید عبارت است از؛ شخص به صورت غیر قانونی ملکی را تصرف کرده و مالک خواستار رفع تصرف و اخراج دیگری از ملک خود است.
  • رفع مزاحمت: هر گاه شخصی مالک را از تصرف در مال خود منع کند بدون آن که خود او تسلط بر آن مال پیدا کند غاصب محسوب نمی شود مگر ‌در صورت اتلاف یا تسبیب ضامن خواهد بود.
مصادیق خیانت در امانت

لازم به ذکر است دعوای تخلیه ید از دعاوی سه گانه فوق نمی باشد.

دعوای تخلیه ید: بطور معمول و رایج دعوی تخلیه [ید] در مورد دعاوی مالک و مستاجر مطرح می شود‌. دعوای تخلیه زمانی به کار می رود که متصرف با انعقاد عقد اجاره ملکی را متصرف شده و در پی انقضای مدت عقد اجاره یا انحلال آن، مالک بخواهد عین مستاجره را از ید مستاجر خارج کند. بدین ترتیب دعوای تخلیه برای رفع ید مستاجر از مورد اجاره اقامه می شود. باید توجه داشت تا مادامی که، پس از پایان رابطه قراردادی، مدت زمان نا متعارفی برای تسلیم مال نگذشته و یا متصرف قصد سوئی برای تسلیم مال ندارد، مالک فقط می تواند دادخواست تخلیه [ید] نسبت به ملک را تنظیم و تقدیم دادگاه نماید.

نکته: گاهی پیش می‌ آید که هیچ قراردادی میان مالک و فرد متصرف منعقد نشده است ولی با اذن مالک در ملک مستقر است، که در این فرض هم به دلیل نبود سوءنیت و قصد سوء از جانب متصرف مالک برای تسلط بر ملک خود باید دادخواست تخلیه [ید] نسبت به ملک را تنظیم و تقدیم دادگاه نماید.

به موجب تقدیم دادخواست تنظیمی دعوای خلع را نزد دادگاه مطرح کند.

تفاوت خلع ید و تخلیه ید

بنا بر نظر برخی افراد میبایست میان دعوای خلع ید و دعوای تخلیه ید قائل به تفکیک شد. بنای استدلال ایشان این است که؛ خواهان خلع ید زمانی می تواند اقدام به طرح دعوا کند که متصرف در ملک دیگری بدون اذن و رابطه قراردادی استیلاء دارد و در مقابل در دعوای تخلیه ید شروع طرح دعوا با پایان یک رابطه قراردادی مبتنی بر اذن مالک، برای استرداد ملک می باشد.

در تکمیل این نظر بایستی نکته ای را افزود؛ در صورتی که ملکی به سبب رابطه قراردادی به دیگری تسلیم شده و فرد متصرف با پایان رابطه قراردادی حاضر به تسلیم ملک نیست یعنی عامدانه و قاصدانه با سوءنیت امتناع از تسلیم ملک می کند، که در اینجا مالک میبایست دادخواست خلع ید را تنظیم و تقدیم دادگاه کند. مستند این نظر ماده ۳۱۰ قانون مدنی و ۱۵۸ قانون آئین دادرسی مدنی است.

تفاوت خلع ید و تصرف عدوانی در چیست؟

  • یکی از بارزترین تفاوت‌ های این دو دعوی این است که دعوای تصرف عدوانی به دو صورت حقوقی و کیفری قابل طرح در محاکم قضایی است. اما بر خلاف دعوای خلع ید فقط به صورت حقوقی قابل طرح و رسیدگی است.
  • در دعوای تصرف عدوانی بر خلاف خلع ید، خواهان رفع تصرف (شاکی) لازم نیست مالک باشد بلکه هر شخصی که به نمایندگی یا به صورت امانت، مال را در تصرف دارد می تواند به نمایندگی یا قائم مقامی مالک طرح دعوی نماید.
  • در دعوای تصرف عدوانی تشریفات دادرسی که برای سایر دعاوی الزامی است رعایت نمی‌ شود.
بورس اوراق بهادار

بطور مثال: رسیدگی نخستین در دادگاه با تعیین وقت و ابلاغ آن به طرفین دعوا انجام می‌ گیرد. اما در برخی موضوعات مانند تصرف عدوانی رسیدگی خارج از نوبت و بدون تعیین وقت انجام می‌ شود.

  • همچنین حکم صادر شده در دادگاه پس از اینکه قطعی شود یعنی یا مهلت ۲۰ روز اعتراض به آن تمام شود یا حکم از دادگاه تجدیدنظر صادر گردد اجرا می‌ شود. دعوی تصرف عدوانی در این خصوص نیز استثنا است. در واقع اجرای رای در مراجع قضایی ملزم به قطعی شدن رای می‌ باشد اما دعوای تصرف عدوانی در این مورد استثنا است. بنابراین دادگاه در بسیاری از موارد بنا به تصمیم قاضی یا مستندات قانونی خارج از نوبت به این نوع دعاوی رسیدگی می‎ کند.
  • برای اجرای حکم رفع تصرف عدوانی، الزامی برای قطعی شدن رای در مرحله تجدیدنظر نیست و بلافاصله با صدور حکم در مرحله بدوی (نخستین) اجرا می ‎شود. اما در دعوای خلع ید حکم رفع تصرف بعد از قطعی شدن آن در مرحله تجدیدنظر قابل اجرا خواهد بود.
  • در مواردی که دعوای خلع ید در دادگاه مطرح می‎ شود و قاضی حکم رد یا قبول خواسته در مورد آن صادر می‎ کند از اعتبار امر مختومه (رسیدگی شده) یا قضاوت شده برخوردار می ‎شود. بنابراین دیگر در خصوص آن موضوع نمیتوان دعوای تصرف عدوانی مطرح کرد. اما تصرف عدوانی اینگونه نیست به این معنی که اگر درباره خواسته تصرف عدوانی، حکمی صادر شد هر یک از دو طرف دعوی می‌ توانند مجدد دادخواست خلع ید راجع به آن ملک را ارائه کنند.
  • دعوای تصرف عدوانی اعم از دعوای مزاحمت از حق یا ممانعت از حق، جزء دعاوی غیرمالی هستند.
    اما دعوای خلع ید همانطور که ذکر شد دعوای مالی است و هزینه دادرسی آن بر مبنای ارزش منطقه‌ ای ملک محاسبه خواهد شد.

دعاوی ملکی کیفری

دعاوی کیفری در نتیجه انجام یک عمل مجرمانه و وقوع جرم ایجاد می‌ شوند. بنابراین هرگاه در خصوص موضوعات ملکی جرمی واقع شود باید دعوای ملکی از نوع کیفری توسط بهترین وکیل ملک تهران مطرح گردد.

برخی از دعاوی ملکی کیفری عبارتند از:

پس گرفتن پولی به اشتباه واریز شده

دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی که در آن ها جرمی واقع نشده بلکه ناشی از عدم انجام تعهدات قراردادی یا تخلف از قانون می‌ باشند دعاوی حقوقی ملکی می‌ باشند.

مشکلات حقوقی ملکی به موجب تنظیم دادخواست توسط بهترین وکیل ملک تهران مطرح می‌ گردند و مهمترین آن ها عبارتند از:

  • دادخواست الزام به تنظیم سندرسمی ملک.
  • دادخواست الزام به انجام تعهدات قراردادی ملک.
  • دادخواست الزام به پرداخت ثمن ملک. (مبلغ قراردادی)
  • دادخواست الزام به تحویل مبیع ملک. (ملک خریداری شده)
  • دادخواست الزام به فک رهن ملک. (آزاد سازی ملک)
  • دستور فروش ملک مشاع. (مشترک)
  • دعاوی مرتبط با اجاره املاک مانند: مطالبه حق سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت.
  • دعاوی مربوط به املاک وقفی.

الزام به تنظیم سندرسمی ملک

هرگاه ملکی به صورت غیررسمی و با اسناد عادی یا وکالتنامه خرید و فروش شود و فروشنده از تنظیم سندرسمی به نام خریدار خودداری کند میتوان دادخواست الزام به تنظیم سندرسمی ملک را مطرح نمود.

تشخیص اینکه چه اقدام قانونی صحیحی را در این مرحله انجام دهیم با بهترین وکیل ملک در تهران خواهد بود.
چرا که میتوان از طریق دیگر، مانند ارسال اظهارنامه نیز الزام فرد را به تنظیم سند خواستار شد.
از طرفی تاریخ ارسال اظهارنامه مبنای محاسبه خسارت می‌ باشد و ممکن است خریدار ضرر کند.
در هر صورت برای رفع ابهام بهترین اقدام مشورت گرفتن از بهترین وکیل ملک تهران می‌ باشد.

دعاوی ثبتی ملکی

دعاوی که مرجع رسیدگی به آن ها مراجع ثبتی مانند ادارات ثبت اسناد و املاک می‌ باشند و نیازمند حضور بهترین وکیل ملکی تهران در مراجع قضایی و دادگاه نمی‌ باشند.

بارزترین آن ها عبارتند از:
افراز ملک: تقسیم ملکی که جریان ثبتی آن‌ ها خاتمه یافته است با اداره ثبت اسناد و املاک محلی است که ملک در حوزه قضایی آن است.
خواسته ابطال سند: در مواردی که به هر دلیلی سند صادر شده باطل باشد.
مطالبه مهریه ملک: در مواردی که مهریه زن ملک باشد اجرای ثبت و یا توقیف عملیات اجرایی ثبت.

در کلیه دعاوی گفته شده در خصوص املاک، موسسه حقوقی مهر آماده ارائه هرگونه خدمات حقوقی می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل ملک تهران در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط با دعاوی ملکی

باطل كردن وكالت بلاعزل

مرجع صالح رسیدگی به دعاوی ملکی غیرمنقول کجاست؟

به اینگونه دعاوی در دادگاه محل وقوع مال غیرمنقول رسیدگی می شود، مثلا اگر ملک در شهر تهران است و طرف دعوای شما ساکن شهر رشت نباید در آدرس خوانده طرح دعوا کرد بلکه محل وقوع ملک ملاک تعیین دادگاه صالح است.

خواندگان دعوی خلع ید چه کسانی هستند؟

طبق ارکان دعوی خلع ید اگر ملکی به وسیله یکی از ورثه ها تصرف شده باشد، همه‌ ورثه های مالک می توانند متقاضی باشند. اما اگر شخصی جزو وراث محسوب نمی‌ شود به صورت غاصبانه ملک را تصرف کند بدین گونه آن ها هم می توانند متقاضی شوند.

قوی ترین وکیل ملک در تهران | بهترین وکیل ملک در تهران

_

نشانی دفتر وکالت بهترین وکیل ملک تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکیل تخلیه ملک
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی در تهران
وکیل تضمینی ملک
بهترین وکیل ملکی ایران
شماره وکیل ملکی
وکیل ملکی غرب تهران
وکیل ملکی در جنوب تهران
بهترین وکیل خانواده در تهران
نمونه دادخواست خلع ید
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی
۱۰ تا از بهترین وکیل ملکی در تهران
۱۰تا از بهترین وکیل ملکی تهران
وکیل ملکی در تهران (وکیل ملکی حرفه ای در تهران)
وکیل ملکی کیست و هزینه وکیل ملک در تهران چقدر است؟
وکیل ملکی بهترین وکیل ملکی تهران
وکیل ملکی (بهترین وکیل متخصص ملکی در تهران)

۵/۵ - (۱۰۳۴ امتیاز)

۱۳۰ دیدگاه

  • وقت به خیر
    ما یه ملک مشارکتی تو فرمانیه ساختیم سازنده فوت کرد و حالا ورثه اش نمیان تعیین تکلیف کنن.
    تکلیف چیه؟
    کجا باید ازشون شکایت کنیم؟

    • سلام وقت به خیر

      امکان طرح شکایت از ورثه وجود نداره و موضوع فاقد وصف کیفری هست.
      اگر در قرارداد مشارکت در ساخت شرط داوری قید شده با وصف قوت متعهد و سازنده شرط داوری از بین خواهد رفت و شما میتونین به مراجع قضایی مراجعه بفرمایید.
      در صورت عدم همکاری ورثه ابتدا درخواست صدور گواهی انحصار وراثت مطرح کنید و بعد هم الزام به انجام تعهدات رو از مراجع قضایی بخواهید.

      در ابتدا بهتون توصیه میکنم اظهارنامه رسمی برای ورثه ارسال کنید شاید موفق بشین.
      در صورت تمایل با دفتر وکالت دکتر محمد رضا مهری یکی از بهترین وکلای ملکی تهران تماس بگیرید تا اظهارنامه بدون هزینه اضافه بر مشاوره براتون تهیه بشه و خودتون ثبتش کنید.

      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
      دفتر وکالت محمد رضا مهری

  • سلام
    ببخشید من‌با جستجوی عنوان وکیل ملک در تهران به یه موسسه حقوقی مراجعه کردم و پولمو خوردن
    ملکی که بازداشت بود رو میخواستم که الزام به تنظیم سند رسمی دادخواست بدن و رد شد
    اما از اول بهشون گفته بودم که ملک بازداشته و معارض داره
    حالا چه جوری پولمو پس بگیرم؟

    • سلام روز به خیر مشابه این پرونده قبلا در شعبه دادگاه تجدید نظر منجر به صدور رای شده است.

      تا زمانی که ملکی در بازداشت باشد، دعوای الزام به تنظیم سند رسمی در مورد آن پذیرفته نمی شود.

      💠شماره دادنامه قطعی :
      ۹۱۰۹۹۷۰۲۷۰۱۰۱۳۴۰
      💠تاریخ دادنامه قطعی :
      ۱۳۹۱/۱۱/۱۵

      💠رأی دادگاه بدوی

      ✅درخصوص دعوی آقای م.ط. فرزند م.ح. با وکالت اولیه خانم م.م. و وکالت بعدی آقای ی.م. به طرفیت  آقای الف.الف. فرزند ذ. به خواسته الزام خوانده به تنظیم سند رسمی انتقال پلاک ثبتی شماره ۱۲۸۹۱/۶۹۳۳ بخش دو تهران و تسلیم مورد معامله به انضمام خسارت دادرسی و حق الوکاله. بدین توضیح [که] وکیل خواهان مدعی شده خوانده طبق قرارداد مورخ ۱۵/۲/۸۹ سوابق ثبتی، مالک رسمی چهار دانگ مشاع پلاک ثبتی شماره ۱۲۸۹۱/۶۹۳۳ واقع در بخش ۲ تهران می باشد. که دو دانگ از چهار دانگ ملک موصوف را به موکل منتقل نموده است. خوانده دعوی متعهد گردیده که ضمن تحویل ملک مذکور نسبت به انتقال سند رسمی مورد معامله اقدام نماید که تاکنون به تعهدات خود عمل ننموده، ضمن تقاضای استعلام ثبتی و احراز مالکیت خوانده رسیدگی و صدور حکم مبنی بر الزام خوانده به تنظیم سندرسمی انتقال ملک مذکور، و تحویل مورد معامله به موکل با احتساب خسارت دادرسی مورد استدعاست. دادگاه پس از جری تشریفات قانونی با تعیین وقت و دعوت از طرفین در جلسه مورخ ۱/۹/۹۰ وکیل خواهان خانم م. و خوانده حاضر که هر یک مطالبی را بیان نمودند که ضم پرونده نمودند در جلسه فوق خوانده برای اثبات ادعایش مبنی بر رد ادعای، خواهان تقاضای گواهی گواهان نموده و دادگاه نیز وقت رسیدگی جهت استماع گواهی گواهان صادر و به خوانده تذکر داده که در روز رسیدگی گواهان خود را حاضر نمایند. در جلسه مورخ ۲۷/۱۰/۹۰ اصحاب دعوی و گواهان حاضر که دادگاه با اتیان سوگند از گواهان تحقیق نموده، هر چند از مؤدای گواهی گواهان، مطلب خاصی که ادعای خواهان را به اثبات برساند برداشت نمی شود؛ لیکن از توجه به محتویات پرونده و دلایل ابزاری طرفین و مداقه در اوراق پرونده دعوی مطروحه به کیفیت فعلی قابلیت استماع را نداشته، زیرا مستند ادعای خواهان یک فقره قرارداد ادعای مورخ ۱۵/۲/۸۹ بوده که می بایست بدواً صحت آن در دادخواست علی حده محرز، ثابت و سپس خواهان مبادرت به طرح دعوی به کیفیت فعلی نماید. بنابراین دعوی به کیفیت فعلی با طور قانونی مطرح نگردیده و دادگاه به استناد ماده ۲ قانون آیین دادرسی مدنی قرار عدم استماع خواهان را صادر و اعلام می نماید. رأی صادره حضوری محسوب و از تاریخ ابلاغ ظرف مدت بیست روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران می باشد.
      💠رئیس شعبه ۴۷ دادگاه عمومی حقوقی تهران – شهمرادی

      💠رأی دادگاه تجدیدنظر استان

      ✅تجدیدنظرخواهی آقای م.ط. با وکالت آقای م.ح. (آقای ی.م. و خانم م.الف. وکلای اولیه عزل شده اند) به طرفیت آقای الف.الف. از دادنامه شماره ۰۱۲۱۴ مورخ ۲۷/۱۰/۹۰ شعبه ۴۷ دادگاه عمومی حقوقی تهران (که به اشتباه خود را دادگاه عمومی معرفی کرده است) می باشد. به موجب دادنامه موصوف، دعوای تجدیدنظرخواه مبنی بر الزام خوانده به انتقال سند رسمی پلاک ثبتی مورد ترافع و تحویل مبیع به میزان ۲ دانگ از ۴ دانگ با این استدلال که مستند ادعای خواهان یک فقره قرارداد عادی مورخ ۱۵/۲/۸۹ بوده که بدواً می بایست صحت آن در دادخواست جداگانه ثابت و سپس طرح دعوا به کیفیت فعلی گردد، قرار رد دعوا صادر گردیده است. دادگاه با بررسی اوراق پرونده و لوایح تجدیدنظر ابرازی هرچند استدلال دادگاه نخستین مخدوش می باشد، زیرا در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی دادگاه با بررسی مستند ادعایی خواهان راجع به موضوع اتخاذ تصمیم می نماید و نیازی به طرح دعوای جداگانه تحت عنوان اثبات بیع و یا تنفیذ قرارداد نمی باشد؛ لیکن صرف نظر از ماهیت دعوا نظر به اینکه حسب پاسخ استعلام ثبتی (برگ ۱۲ پرونده) مالکیت خوانده دعوا در بازداشت می باشد، تا زمانی که رفع بازداشت نگردیده امکان رسیدگی به دعوا مقدور نمی باشد. لذا ضمن رد اعتراض به استناد ماده ۳۵۵ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی دادنامه تجدیدنظرخواسته در نتیجه تأیید می گردد. این رأی قطعی است.
      💠رئیس شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار دادگاه/اهوارکی – رمضانی

      دفتر وکالت محمدرضا مهری

  • وکیل ملک با تجربه قضایی.
    وکیل ملک منطقه یک تهران.
    وکیل ملک نیاوران.
    وکیل ملک تجریش.
    وکیل ملک متل قو و چالوس.
    وکیل ملک کلارآباد.
    وکیل ملک مرزن آباد.
    وکیل ملک کلاردشت.
    وکیل ملک هچیرود
    وکیل ملک شهسوار و تنکابن.
    وکیل ملک شیرود
    وکیل ملک اسبچین.
    وکیل ملک نوشهر، نور، سیسنگان و رویان.
    وکیل ملک محمود آباد.
    وکیل ملک تهرانی شمال کشور

  • سلام و ارادت خدمت دکتر مهری عزیز
    جناب وکیل
    من سال ۹۲ ملک پدری خودمو برای مشارکت در ساخت با یه سازنده تو نیاوران مشارکت کردم.
    برادر بزرگترم سال ۹۴ فوت شد و وکالت سازنده نسبت به سهم برادرم باطل شد.
    ورثه برادرم حاضر نشدند وکالت بدن و همینجوری از اون سالها تو دادگاه عدالت فناخسرو گرفتار مشکلات زیادی شدیم.
    سازنده نمیاد کار رو تموم کنه ورثه برادرم هم برای اذیت کردن ما کوتاه نمیان.
    با توجه به اینکه قرارداد داور داشته میتونم رای داوری بگیرم که مشکل حل بشه؟

    • سلام قربان رو شما هم به خیر
      از سوالتون متوجه شدم که پرونده مطرح فرمودین و بدون دانستن اطلاعات پرونده امکان مشاوره و پاسخگویی نیست.
      اما درباره رای داوری خاطر نشان میکنم که ارجاع به داوری با فوت یکی از طرفین قرارداد در واقع از بین رفته و امکان ارجاع به داوری وجود نداره و بر همین مبنا مجتمع قضایی عدالت رسیدگی به پرونده رو مورد پذیرش قرار داده.
      در هر صورت و در صورت نیاز میتونین با دفتر موسسه هماهنگ بفرمایید تا با جناب دکتر مهری مشاوره داشته باشین.
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

  • سلام جناب وکیل محمد رضا مهرى
    خواستم تشکر خودمو بابت به نتیجه رسوندن اختلافات ملکى موروثى خانوادگى که سالها تو شمرون بین خانواده ما جریان داشت و خارج از دادگاه با میانجیگرى دکتر محمد رضا مهرى مدیر موسسه حقوقى مهر پارسیان حل و فصل شد تشکر و قدردانی کنم
    سپاس از شما بابت همه زحماتی که برای پرونده ما کشیدین
    واقعا سزاوار عنوان بهترین وکیل پایه یک تهران هستین

    • سلام و اعرض احترام و ادب
      مراتب لطف شما خدمت جناب وکیل مهری اعلام خواهد شد.
      خوشحالیم که رضایت شما در انجام پرونده جلب شده است.
      موفق و پیروز باشید

  • سلام روز خوش
    برای تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی یک دستگاه آپارتمان، الزام به اخذ صورتمجلس تفکیکی و پایانکار و همچنین مطالبه خسارت تاخیر تادیه بابت عدم انجام تعهدات، چه میزان هزینه لازم هست که وکیل متخصص و با تجربه ملکی برام اینا رو تنظیم کنه و در مراحل پرونده کنار من باشه و مشاوره بده؟
    قیمت ملک زمانی که مبایعه نامه در سال ۹۷ نوشته شده سه میلیارد تومان بود و الان حدود ۲۰ میلیارد تومان قیمت آپارتمان هست.
    ضمنا بابت مشاوره با جناب وکیل محمد رضا مهری و راهنمایی دقیق ایشون سپاسگزارم.

    • سلام و عرض احترام

      هزینه های تنظیم دادخواست و لوایح در دعاوی ملکی طبق تعرفه رسمی اعلامی از سوی قوه قضاییه هست و مبالغ از سوی وکلا با تنظیم قرارداد دریافت خواهد شد.
      اما درباره احتمال مطالبه و امکان دریافت خسارات باید بعد از مطالعه مستندات شما تصمیم گیری توسط وکیل انجام بشه.

      موسسه حقوقی بین المللی دکتر مهری

  • سلام روزتون به خیر
    اگر تاریخ دقیق تنظیم سند رسمی تو مبایعه نامه نوشته نشده باشه و داور تو درخواست رای داوری به دلیل عدم حضور در دفتر اسناد رسمی رای به پرداخت خسارت بده ابطال رای داوری به نظر شما چند درصد قابل انجامه؟

    • سلام وقت به خیر
      بدون تعیین وقت برای انتقال رسمی سند امکان محکوم کردن به پرداخت خسارت برای عدم انجام تعهد وجود ندارد.
      اما در هر صورت بدون دیدن و مطالعه پرونده امکان اظهار نظر دقیق وجود ندارد.

  • سلام وقت به خیر
    امیدوارم که خوب باشین
    میشه بفرمایید مجازات زمین خواری جیه و کدوم مرجع رسیدگی میکنه؟
    من میخوام گزارش یه موضوع زمین خواری گسترده توسط قضات قوه قضاییه کرج رو بدم

    • در قانون زمین خواری با عنوان تصرف عدوانی و غیرقانونی اراضی ملی و دولتی قابل پیگیری است

      تصرف غیرقانونی اراضی شخصی و دولتی در قانون جرم بوده و برای آن مجازات تعیین شده است

      براساس قانون جرم تصرف عدوانی جرمی مستمر است و به موجب آن فرد به یک ماه تا یک سال حبس تعزیری محکوم می‌شود

      همچنین فرد به بازگرداندن زمین‌های غیرقانونی، جنگل‌ها و مراتع که در حکم اموال متعلق به دولت بوده محکوم خواهد شد

  • سلام
    حالا هر چقدرم که بهترین وکیل ملک تهران و ایران باشین برای تعیین وقت باید اول ۶۰۰ هزار تومن واریز کنیم تا وقت مشاوره بدین؟؟؟
    اگه مشاوره رایگان بدین چی میشه؟
    من‌میخواستم پروندمو بدم به دکتر مهری ولی آنقدر سخت گرفتن برای پرداخت حق مشاوره که پشیمون شدم
    خب شاید یکی پول نداشته باشه بخواد حق الوکاله رو از ملکش بده
    این رویه رو اصلاح کنید
    واقعا حیف شخصیت دکتر مهری هست که تا پول نگیرین نمیزاری کسی باهاش حرف بزنه

    • سلام وقت به خیر
      برای اشخاصی که توان مالی پرداخت حق مشاوره یا حق الوکاله ندارند اداره وکالت های تسخیری کانون وکلای دادگستری و اداره معاضدت کانون آماده ارائه خدمات هستند.
      موسسه حقوقی مهر پاارسیان خصوصی هست و خدمات عام المنفعه و رایگان ارائه نمی دهد.
      اما مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با معرفینامه امکان برخوداری از خدمات رایگان موسسه حقوقی مهر پارسیان رو دارند.

  • سلام وقت بخیر من ملکی رو دادم به خواهرم ۲ سال سکونت داشته باشه الان ایشون بعد از گذشت ۲ سوال حاضر به تخلیه ملک نیست ما یک توافق نامه بین خودمون تنظیم کردیم ایا من میتونم دعوای تصرف عدوانی مطرح کنم؟

    • سلام دوست عزیز
      شما می‌توانید دعوای تخلیه ید مطرح کنید. و پروسه به این نحو می‌باشد که باید دادخواست تخلیه ید تنظیم و به دادگاه تقدیم نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام بابام از پدربزرگم زمینی ۶۰۰۰ متری بهشون رسیده. عموم بدون رضایت بابام و ۳تا عموم و دوتا عمه ام اومده داخل زمین خونه ساخته الان میشه از طریق دادگاه دستور تخریب بنا رو بگیرن؟

  • سلام وقتتون بخیر. متاسفانه پدر و مادرم ۱ سال پیش در یک صانحه ی تصادف فوت کردن . ما ۳ خواهر و ۱ برادر هستیم هستیم و یک ملک بزرگ در منطقه نیاوران تهران داریم ، که به نام پدرم هست، البته پدرم در زمان حیات اموالی را به نام هر کدام ما زدن، اختلاف بین ما این است که برای فروش ملک نیاوران ۲ خواهر راضی به فروش هستند و یک خواهر و برادرم راضی به فروش نیستن در این ملک ورثه ای ، تکلیف چیست ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام دوست عزیز
      بعد از اینکه از اداره ثبت گواهی عدم افراز ملک ورثه ای را دریافت کردید. دستور فروش ملک را از دادگاه طی یک دادخواست تقاضا می‌کنید.

  • با سلام و وقت بخیر. پدر من ۵ ماه پیش فوت کردند، یک ملک خود را به صورت مبایعه نامه به شخص دیگری واگذار کردند، که تاریخ تنظیم ان سه ماه قبل از فوت پدرم می‌باشد، ولی کد رهگیری آن پس از فوت پدرم گرفته شد. آیا مالیات بر ارث به این ملک تعلق میگیرد؟

    • سلام دوست عزیز
      چون مبایعه‌نامه قرارداد محسوب می‌شود و هر قراردادی طبق ماده ۱۰ قانون مدنی بین طرفین قرارداد تا جایی که مخالف شرع و قانون نباشد نافذ است. لذا چنانچه ملک مزبور به خریدار تحویل شده پس از فوت پدرتان، جزء ماترک محسوب نمی‌شود که مالیات بر ارث از طرف شما نسبت به آن تعلق گرفته و پرداخت شود. به معنای دیگر ملک متعلق به پدر شما نیست که جزء ماترک محسوب شود. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۶ تماس حاصل نمایید.

    • سلام دوست عزیز
      در قانون پیش‌فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹ و آیین‌نامه آن که مصوب ۱۳۹۳ است، شرایط متعددی وجود دارد. از جمله این شرایط: تنظیم رسمی قرارداد در دفترخانه، پرداخت ۱۰ درصد در زمان تنظیم سند قطعی، صدور قبوض اقساطی، صدور شناسنامه فنی مستقل برای هر واحد توسط شهرداری و … پیش‌بینی‌ شده است، که باید همه شرایط بررسی گردد و مطابق با آنها موارد اعمال شود.

  • سلام وقت شما خوش
    من از طرف برادرم که ساکن استکهلم هستند وکالت دارم که برای ملک ایشون اقداماتی انجام بدم و الان من قصد شکایت تصرف عدوانی دارم ولی مالک برادرم آیا ممکن من شکایت انجام بدم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در تصرف عدوانی بر خلاف خلع ید خواهان رفع تصرف (شاکی) لازم نیست مالک باشد بلکه هر شخصی که به نمایندگی یا به امانت، مال را در تصرف دارد (سابقه تصرف در ملک را دارد) می‎‌تواند به نمایندگی یا قایم مقامی مالک طرح دعوی کند.

  • سلام. میخوام خونه ای رو پیش خرید کنم میخواستم مواردی که باید رعایت بشه درخرید پیش‌ فروش رو بدونم؟ ممنون از راهنماییتون

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق قانون پیش فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹ و آییننامه آن مصوب ۱۳۹۳، شرایط متعددی در نظر گرفته شده است، از جمله تنظیم رسمی قرارداد در دفترخانه، پرداخت ۱۰ درصد در زمان تنظیم سند قطعی، صدور قبوض اقساطی، صدور شناسنامه فنی مستقل برای هر واحد توسط شهرداری و … است.

  • سلام و عرض ادب. بابام حدود ۴۵ سال پیش خونه ای رو در یه زمینی که پدربزرگم بهش داده بود ساخته و و مثکه قبلش پدر بزرگم همین زمینو توی وصیتش به عمه ام داده بود ولی بعده مدتی به عمه ام میگه وصیت نامه رو بیار که به دروغ بهش گفتن وصیت نامه به هیچ دردی نمیخورد پاره اش کردیم. الان بعده ۴۵ سال بچه های عمه ام وصیت نامه رو آوردن و میگن زمین مال ماست. الان نه عمه و نه پدر بزرگم در قید حیات نیستن. ما باید چی کار کنیم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ابتدا باید وصیتنامه را بررسی نمایید و از قانونی بودن وصیتنامه مطمئن شوید. اگر بعد از تنظیم وصیتنامه مورث، مال مورد وصیت را به دیگری انتقال داده باشد، شما میتوانید دفاع نمایید و این عمل رجوع از وصیت در مورد همان مال میباشد.

  • سلام خسته نباشید ما یک ملکی در شهرک پرواز داریم و الان درگیر دعوای خلع ید هستیم و گفتن باید هزینه دادرسی بپردازیم میخواستم بدونم حدود این هزینه چقدر؟

  • با سلام و احترام، خانمی هستم ۴۰ ساله، حدود ۱۹ سال پیش پدرم فوت کرده، و دیگر وراث به هیچ عنوان حاضر نیستند ملک پدری را بفروشند و سهم مرا بدهند. ملک دارای ۲ واحد است که فقط ۳ دانگ آن متعلق به پدرم بوده . لطفا راهنمایی کنید بنده چه کار کنم که بتونم سهم خودم رو دریافت کنم . ممنون

    • سلام وقت شما بخیر
      شما در ابتدا میبایست گواهی انحصار وراثت اخذ نمایید، و پس از آن با تقدیم دادخواست تقسیم ترکه از دادگاه تقاضای مشخص نمودن سهم هر کدام از وراث را با نظر کارشناس رسمی دادگستری نمایید. مرحله بعدی با تقدیم دادخواست دستور فروش ملک مشاع را دهید. میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • باسلام و وقت بخیر،در تقسیم یک آپارتمان ورثه ای در شمال تهران، بنده به عنوان پسر از پدرم حدود ۶۰ درصد یک آپارتمان را به ارث بردهام. در صورت به مزایده گذاشته شدن ملک و شرکت در مزایده اگر برنده شوم باید کل مبلغ ملک را به حساب دادگستری واریز کنم و یا میتوانم به دلیل نداشتن نقدینگی به اندازه سهم خودم از مبلغ کل کسر و مابقی را واریز کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورت برنده شدن در مزایده شما میتوانید با موافقت اجرای احکام فقط به اندازه سهم سایر وراث، مبلغ را به حساب صندوق دادگستری واریز نمایید. بهتر است در این خصوص، قبل از انجام کاری با یک وکیل متخصص در امور ملکی مشورت نمایید. میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام اگه امکانش هست جواب من رو بدهید خیلی کارم فورس ما یه ملک خریدیم موقع خرید از همجا استعلام گرفتیم هیچی ایراد نداشت ولی الان با ما تماس گرفتن میگن از ستاد فرمان امامه و ملک مال دولته و از این حرفا حالا من میخوام تا سند نیومده این معامله رو فسخ کنم. میتونم؟

    • سلام، سوال شما بسیار کلی است برای اینکه بدانیم می‌توانید قرارداد را فسخ کنید یا خیر باید قرارداد به طور کلی بررسی شود تا موارد فسخ و انحلالی که ضمن قرارداد تعیین نمودید بررسی نماییم، شاید بتوان با استناد به مفاد قرارداد، آن را فسخ نمود.

  • ممنون جناب وکیل که پیام من رو دیدین قرارداد رو میارم خدمتتون ببینید ولی تا بیام یکسری مطالب خدمتتون بگم قرار بوده من پولو تو چهار مرحله بدم و هنوز چک آخری پاس نشده تو این مرحله میتونم فسخ کنم؟

    • سلام، خواهش میکنم، با توجه به توضیحاتی که فرمودید می‌توانید به فروشنده اظهارنامه بفرستید که بنا به دلیل اینکه ملک از املاک ستاد اجرایی فرمان امام می‌باشد و امکان تحویل ندارد (خیار تعذر تسلیم) قصد فسخ معامله را دارید و در ادامه با استناد به همین دلایل قرارداد را فسخ نمایید.

    • باسلام، به لحاظ قیمت و ارزش ملک، بین املاک وقفی و سایر املاک تفاوت وجود دارد، سند املاک وقفی و سایر املاک متفاوت است، ملک موقوفه را نمی‌توان فروخت، فقط می‌توان حق استفاده از آن را به شخص دیگر واگذار نمود که این تفاوت‌ها موجب تغییر در آثار بعدی آن مانند ارث و… می‌شود.

  • سلام من از مشهد پیام میزارم ما در حال ساخت یک مجتمع چهار طبقه هستیم هر طبقه یک متر یعنی در مجموع چهارمتر اضاف تر از پروانه ساختیم ولی مهندسمون میگه مشکلی نیست بعد از ساخت جریمه میدیم میخواستم اگه میشه راهنمایی کنید که درست میگه یا نه؟

  • سلام پدر من اخیرا فوت شدن ایشون قبل از مرگ به من گفتن که یک مغازه دارن و بعد از مرگشون باشه برای من و اینو نوشتن اما بعد از فوت خواهر و برادرام قبول نکردن و بعد از مرگ حکم سفاهت پدرم رو گرفتن توجه فرمودین یعنی برای آدم مرده حکم گرفتن حالا من به این موضوع اعتراض دارم تحقیق کردم گفتن از طریق رییس قوه قضایه میتونم شکایت کنم لطفا بنده رو راهنمایی کنید که این حرف صحت داره یا نه، سپاسگزارم

    • سلام، شکایت از طریق رئیس قوه قضائیه به معنی اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری می‌باشد که نوعی اعاده دادرسی (رسیدگی مجدد) به حکم می‌باشد. برای اعمال ماده ۴۷۷ باید دلیل کافی مبنی بر زائل شدن حق خود در دادرسی که خلاف بین شرع می‌باشد، ارائه گردد و به این منظور باید با بررسی شرایط حکمی که صادر شده لایحه تنظیم شود.

  • سلام آقای مهری
    من پسرم در ایتالیا ساکن و من ازش وکالت کاری دارم چون یک آپارتمان در الهیه تهران داره و من این آپارتمان اجاره دادم و الان مستاجر بعد اتمام قرارداد ملک تخلیه نمیکنه من میتونم از طرف پسرم وکالت بدم وکیل دستور تخلیه بگیره؟

  • سلام آقای مهری
    من پسرم در ایتالیا ساکن و من ازش وکالت کاری دارم چون یک آپارتمان در الهیه تهران داره و من این آپارتمان اجاره دادم و الان مستاجر بعد اتمام قرارداد ملک تخلیه نمیکنه من میتونم از طرف پسرم وکالت بدم وکیل دستور تخلیه بگیره؟

    • سلام وقت به خیر
      در صورتی که متن وکالتنامه این اختیارات دادرسی رو به شما وکالت داده باشه و وکالت هم قابلیت توکیل داشته باشه شما میتونین وکیل دادگستری انتخاب کنید براشون.
      ابتدا با وکیل وقت بگیرین و وکالتنامه رو بفرستین تا بشه نظر داد.

  • سلام روز بخیر
    من یک باغ رو تو شهریار دارم و میخوام این باغ رو با یک آپارتمان تو منطقه قلهک تهاتر کنم منتها من متوجه قراردادی که خریدارنوشتم نمیشم شما میتونید قرارداد من رو چک کنید ؟

  • سلام روز بخیر من یک سوالی داشتم من یک خونه از پدرم بهم ارث رسیده و با برادرم باهم مالک هستیم آیا من میتونم سند جدا بگیرم برای سه دانگ میخوام ملکم بفروشم اما ایشون راضی نیست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در ابتدا باید بررسی گردد این ملک قابلیت افراز دارد یا خیر و اگر این امکان فراهم نبود شما می‌توانید دستور فروش ملک مشاع را از دادگاه درخواست کنید.

  • سلام جناب وکیل من می‌خواستم بدونم برای افراز ملکی که سندش به صورت مشاع به اسم من و همسرم وملک در اصفهان هستش میتونم در تهران اقدام کنم ؟

  • سلام وقتتون بخیر، آیا برای یک باغی که بین ۳ نفر مشاع است و یکی از مالکین فوت شده و دارای سند ثبتی نیزهست ورثه متوفا برای افراز، نیاز به رضایت تمام شرکا را دارند؟ ودر صورت نیاز چنانچه سایر شرکا رضایت نداشته باشند چه باید کرد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورت رضایت همه شرکا به صورت توافقی قابل انجام است ولی در صورت عدم رضایت، باید درخواست افراز دهید، در صورتی که قابل افراز نباشد می‌توانید با اخذ گواهی عدم افراز دادخواست فروش مال مشاع را از دادگاه درخواست نمایید. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای دکتر مهری، سوالی داشتم در خصوص اینکه اگر یکی از همسایه‌ها در مجتمع مسکونی خودروی خود را در محلی به غیر از خطوط فرضی و جا نمایی شده ثبتی، پارک نماید آیا عمل او جرم است؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، عمل فرد مذکور از مصادیق جرایم مزاحمت و تصرف به تشخیص مقام قضایی می‌باشد. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۵ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و خسته نباشید، در زمینه ملکی سوال تخصصی دارم ممنون میشم پاسخگو باشید، در خرید خانه ای شرط به تنظیم سند رسمی نکرده‌ایم آیا فروشنده ملزم به تنظیم سند رسمی است؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شخص فروشنده در هر صورت ملزم به تنظیم سند رسمی می‌باشد حتی اگر شرط نشده باشد و شما می‌توانید از دادگاه الزام وی را به تنظیم سند رسمی درخواست نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر، من یه ملک خریدم که موقع خرید از همان جا استعلام گرفتم و هیچ ایرادی نداشت، ولی الان با ما تماس گرفتن میگن از ستاد فرمان امامه و ملک مال دولته من اصلا سر درنیاوردم، حالا من می‌خوام تا سند نیومده این معامله رو فسخ کنم، آیا می‌تونم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      سوال شما بسیار کلی است برای اینکه بدانید، می‌توانید قرارداد را فسخ کنید یا خیر باید قرارداد را به طور کلی بررسی نمایید تا موارد فسخ و انحلالی که ضمن قرارداد تعیین شده بررسی شود، شاید بتوان با استناد به مفاد قرارداد، آن را فسخ نمود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من در یک دعوای ملکی بعد از چهار سال رای قطعی دادگاه تجدید نظر رو گرفتم. الان باید طرف مقابل خسارات قراردادی را تسویه و آپارتمان رو به بنده تحویل بده و سند رسمی به نامم تنظیم بشه، اما من باید مقداری از مبلغ قرارداد رو بپردازم به نظر شما بپردازم یا صبر کنم طرف به تعهدش عمل کنه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر پرداخت ثمن را انجام ندهید طرح ادعای مطالبه خسارت با مانع مواجه خواهد شد، با این حال اگر در حال حاضر شما طلبی از فروشنده دارید می‌توانید به تهاتر استناد نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب من ضامن فردی شدم و ایشون نتونستن وام رو پرداخت کنن و الان ملک من به مزایده رفت ایا این مورد قانونی؟

    • سلام وقت شما بخیر
      مسئولیت ضامن تسهیلات همانند شخص تسهیلات گیرنده است و اگر ضامن دین بدهکار را پرداخت نکرده باشد لاجرم سندی که در رهن گذاشته است از طریق مزایده به اجرا گذاشته می‌شود و این فرایند قانونی است.

  • سلام جناب وکیل من یک سوال از شما دارم من پدر بزرگم یک زمین در چالوس دارن و الان دیدن یک فرد زمین رو تصرف کرده آیا ما میتونیم دادخواست بدیم؟

  • سلام وقت بخیر، من یه آپارتمان نوساز خریدم که تاریخ تحویل سندش پنج ماه دیگه است، ولی من الان میخوام آپارتمانم رو بفروشم. اگر بفروشم و سر موعد تعیین شده که سازنده گفته، به دلیل نداشتن پایانکار نتونه سند بزنه، آیا خریدار جدید میتونه از من شکایت کنه یا اینکه سازنده متعهده؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، اگر در قرارداد بین شما و خریدار وجه التزامی معین شده باشد، خریدار می‌تواند از بابت وجه التزام شکایت کند، اما برای موضوع الزام به تنظیم سند رسمی هم شما و هم سازنده متعهد هستید و خریدار می‌توانند از هر دو شکایت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در زمینه امور ملکی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

  • آذر ماه سال ۹۸ یک آپارتمان در تهرانپاس خریدم، فروشنده در قرارداد متعهد شده بود در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ جهت انتقال سند در محضر حاضر شود ولی تا الان متاسفانه این کار را انجام نداده اند و ساختمان هنوز پایان کار نداره لطفا بنده را راهنمایی نمایید.

  • سلام ببخشید بنده یک مغازه لوازم تحریر دارم که طبقه بالا یک اتاق انبار ما می‌باشد ولی این اتاق چندین سال است که دست همسایه بغلی که هتل هست است و هتل این اتاق را اجاره میدهد اگر بخواهم سند بگیرم می‌توانم این اتاق هم جز سند مالکیت من و برای من باشد یا نمیتوانم کاری بکنم؟

  • سلام من کردان یه ملک خریدم و الان از ستاد اجرایی فرمان امام تماس گرفتن و میگن ملکتون مربوط به اصل ۱۴۰ قانون اساسی من نمیدونم این یعنی چی فقط نمیخوام دنبال دادگاه باشم راهکار چی میتونم قرارداد فسخ کنم؟

    • سلام برای فسخ قرارداد باید قرارداد توسط وکیل بررسی گردد اما با توجه به توضیحاتی که فرمودین چنانچه فروشنده به این امر مطلع بوده و با علم به این موضوع اقدام به فروش ملک نموده قابل فسخ خواهد بود.

  • سلام ما خونه پدریمون رو بعد از فوت دادیم به برادر کوچیکون که تا خونش آماده میشه اونجا بشینه و الان ده سال گذشته همچنان نشسته و تخلیه نمیکنه چجوری ازش شکایت کنیم که ملک رو تخلیه کنه

  • سلام اگه مالک بعد از انقضای قرارداد اجاره به بنگاه برای دریافت کلید و پس دادن ودیعه برود ولی مستاجر حاضر نشه موجر میتونه قبل از صدور رای و پرداخت ضرر و زیان اصل ودیعه را به حساب دادگاه واریز کرده و حکم ورود به منزل بگیرد؟

    • سلام، موجر می‌تواند برای طرح دعوای تخلیه به شورای حل اختلاف محل وقوع ملک مراجعه نماید و بعد از دریافت دستور تخلیه ودیعه را به صندوق شورا سپرده و تخلیه ملک را در اجرای احکام انجام دهد.

    • سلام با توجه به اینکه هنوز جریان ثبتی ملک پایان نیافته است، برای دریافت سند مفروز (جداگانه) باید به دادگاه محل وقوع ملک مراجعه نمود و خواسته خود مبنی بر افراز ملک را خواستار شد.

  • سلام و وقت بخیر خدمت شما ملک وقفی را خریدم که مدتی است منابع طبیعی اعلام کرد این زمین جز اراضی ملی شده میباشد بعد از مراجعه به اوقاف بر اساس اسناد موجود متوجه شدم که این ملک سالها پیش از طریق منابع طبیعی به عنوان اراضی ملی ثبت شده ولی فروشنده واداره اوقاف این ملک را به اینجانب واگذار کرده‌اند چکار باید کنم؟

  • سلام وقت بخیر بنده یک واحد آپارتمان وقفی از پدرم دارم و وکالت بلاعزل هم دارم که بخوام بفروشم با شخصی قولنامه کردم و قرار بود روز واریز پول برم اوقاف و اوقافش رو انتقال بدم بعد از انتقال اوقاف ادعای مالکیت می‌کنه الان پیگیر شدم میخوام بدونم تکلیف چی میشه؟

    • سلام، بدون بررسی مدارک نمی‌توان جواب قطعی داد اما با توجه به سابقه ثبتی و مراجعه و پیگیری و بررسی مدارک به نظر بتوان مالکیت وقفی خود را اثبات نمایید و ملک را انتقال دهید.

  • سلام من در یک دعوای ملکی بعد از سه سال به لطف خدا رای قطعی دادگاه تجدید نظر رو بگیرم. اکنون باید خسارات قراردادی تسویه و آپارتمان به اینجانب تحویل و سند رسمی به نام اینجانب تنظیم گردد اما من باید مقداری از مبلغ قرارداد رو بپردازم به نظر شما بپردازم یا صبر کنم طرف به تعهدش عمل کنه؟

  • میخواهم آپارتمانی رو به نام یکی از نزدیکانم بزنم اما آپارتمان هنوز به من منتقل نشده و دادگاه رای به خسارت و تحویل و تنظیم سند رسمی داده و رای هنوز اجرای احکام نرفته میخواستم بپرسم روند کار چجوری؟

    • سلام و عرض احترام
      خرید ملک در یونان با مهر پارسیان، توسط وکلای پایه یک دادگستری و همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان در کشور یونان انجام میشه.
      بعد از خرید ملک و پرداخت و توسیه وجه و انتقال سند، برای انگشت نگاری و دریافت کارت اقامت با همراهی وکیل همکار تشریف میبرین. حدود یکماه هم زمان برای دریافت کارت اقامت دائم لازم دارین.
      در صورت نیاز به مشاوره با وکیل تخصصی خرید ملک در یونان و یا سرمایه گذاری جهت دریافت اقامت دائم با مهر پارسیان تماس بگیرید.

      • سلام جناب وکیل محمد رضا مهری
        اگه ملکی رو که ستاد اجرائی فرمان امام با حکم اشتباه تملیک و یا سرپرستی شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب تهران مصادره کرده باشه و نامه هم بعد از استرداد ملک از اجرای احکام دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی رفع توقیف شده .
        حالا حکم الزام به تنظیم سند رسمی از طرف دادگاه حقوقی دماوند چون ملک بازداشت شده قرار عدم استماع خورده.
        چیکار باید کنیم که بتونیم طرف رو الزام به تنظیم سند رسمی از طریق دادگاه تجدیدنظر استان تهران کنیم؟

        • سلام و عرض احترام
          اگه نامه رفع اثر از ستاد اجرائی یا اجرای احکام دادگاه انقلاب داشته باشین باید از طریق اداره ثبت پیگیری کنید تا رفع اثر و اعاده به وضع سابق بشه. بعد از این مرحله دادخواست شما قابل استماع خواهد شد.

  • سلام جناب وکیل محمد رضا مهری
    اگه ملکی رو که ستاد اجرائی فرمان امام با حکم اشتباه تملیک و یا سرپرستی شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب تهران مصادره کرده باشه و نامه هم بعد از استرداد ملک از اجرای احکام دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی رفع توقیف شده .
    حالا حکم الزام به تنظیم سند رسمی از طرف دادگاه حقوقی دماوند چون ملک بازداشت شده قرار عدم استماع خورده.
    چیکار باید کنیم که بتونیم طرف رو الزام به تنظیم سند رسمی از طریق دادگاه تجدیدنظر استان تهران کنیم؟

  • مادر و پدرم یه ملک مشترک داشتن الان پدرم فوت کردن و مادرم میخواد مخفیانه قبل از فوتش سهم خودش از ملک را به نام خواهرام کنi آیا میشه جلوی این کار را گرفت؟

  • با سلام بنده ملکی را خریداری کردم که مستاجر در آن سکونت داشته تحویل ملک در قولنامه یک سال بعد تعیین شد و نامی از مستاجر آورده نشد و قرار بر این شد مستاجر کرایه را برای بنده واریز کند که بطور منظم انجام هم شده زمان تخلیه شده،تخلیه نمیکنه و من خود مستاجر هستم وبرای هر روز خونه تحویل ندادن باید روزانه مبلغی به صاحب خانه بدم قولنامه خرید خانه بنده نیز این بند داره که دیر کرد بگیرم.آیا میتوانم از فروشنده شکایت کنم بابت تحویل ندادن ملک و جریمه بگیرم و به صاحب خانه خودم بدهم؟مستاجر هر ماه بدون رضایت من کرایه واریز میکند در صورتی که قرارداد ندارد و بنده ملک را نیاز دارم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما قائم مقام مالک قبلی هستید و با توجه به اینکه مستاجر نسبت به تصرفات قانونی و استفاده از منافع اقدام نموده است شما باید به استناد قرارداد مبایعه نامه جدید یا سند مالکیت که به نام شما منتقل گردیده است نسبت به دادخواست تخلیه اقدام و در صورت تحقق شرایط من جمله نیاز شخصی میتوانید تخلیه را انجام بدهید.

  • سلام من طبقه اول از خونه رو به صورت قولنامه ای از مادرم ک قیم و وکیل تام اختیار سایر برادر و خواهرام بودن خریدم(پدرم بیست سال پیش فوت شده و تنها امتیاز این زمین بود ک بعدش پرداخت های بعدی صورت گرفت ک تبدیل به زمین قابل ساخت بشه) ،اون موقع مشخصات کلی یک طبقه رو نوشتیم مثل مساحت و غیره اما چیزی در مالکیت زمین ننوشتیم،اما الان ادعا دارن ک فقط من مالک ساخت طبقه هستم و نصف زمین خونه ک کلا دو طبقه هست رو ندارم،من فکر میکنم ک خرید هر طبقه به منزله خرید همون اندازه از زمین هم هست،لطفا راهنماییم کنید

  • پدر من فوت شده که یه خونه کلنگی داشت سال ۸۸ قبل از فوتش برادرم بدون هیچ گونه مجوزی از پدرم اون خونه رو میکوبه و بازسازی میکنه و الان هم تو اون ملک نشسته و هنوزم ملک به نام پدرمه و سهم سایر وراث رو نمیده (ضمن اینکه ۴ طبقه تک واحدی اونجا ساخته و خودش هم ساکنه) من الان به چه نحوی میتونم ازش شکایت کنم؟

    • سلام و وقت بخیر
      شما علاوه برمحفوظ ماندن حق شکایت کیفری می‌تونید دعوای ملکی خلع ید و یا تقسیم ترکه مطرح نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر ابتدا گواهی حصر وراثت دریافت نمایید سپس تقاضای افراز نمایید در صورت عدم امکان افراز دستور فروش چاره کار می باشد.

  • سلام خسته نباشد در قسمت کاشانک هستیم دیوار کشی کردیم ی محدوده ای از باغچمون را اومدن نوشتن که خرابش میکنن چقدر از عمر دیوار گذشته باشه نمی تونن خراب کنن؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با گذشت ۳ سال از احداث دیوار در صورتی که بنا نمودن دیوار مسبوق به اخطار نباشد و عمر دیوار از طریق بررسی نقشه هوایی بیش از ۳ سال باشد تخریب با مانع قانونی مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *