وکیل تخصصی ملک

وکیل تخصصی ملک

وکیل تخصصی ملک


با معرفی وکیل تخصصی ملک همراه شما هستیم.

هزینه دادرسی سرسام آور دعاوی ملکی، پیچیدگی قوانین مختلف، ابهامات موجود در قانون مدنی، همه و همه باعث شده است تا برای دعاوی ملکی حضور وکیل تخصصی ملک از ملزومات اساسی باشد.

دامنه دعاوی ملکی بسیار گسترده است برخی از دعاوی ملکی ریشه در تعهدات و معاملات ملکی دارند.

مانند دعوای الزام به تنظیم سند ملک که از دعاوی حقوقی مربوط به ملک می‌باشد و در دادگاه‌های عمومی مطرح و رسیدگی می‌شوند.

برخی دیگر از دعاوی ملکی ریشه در ارتکاب جرایم علیه اموال مانند کلاهبرداری و جعل و انتقال مال غیر و… دارند که مرجع مطرح نمودن این دعاوی دادسرا می‌باشد.

به طور کلی طرح هر یک از دعاوی حقوقی و کیفری و بعضا ثبتی در خصوص ملک به دلیل ارزشمندی قیمت ملک باید توسط وکیلی که به صورت تخصصی در حوزه ملک فعالیت دارد مطرح شود.

بدون اغراق و به صراحت وکیل تخصصی ملک دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌نماییم.

وکیل تخصصی ملک

هرچند هر کاربری با اندک جستجو می‌تواند پی به تخصص وکیل تخصصی ملک محمدرضا مهری ببرد، اما به هر شکل مهر پارسیان رسالت خود را در شناساندن وکیل متخصص به عموم مردم ایران قرار داده است.

چرا که اگر متخصصی وجود داشته باشد و کار به غیر متخصص سپرده شود بدون شک تضییع حق اتفاق خواهد افتاد.

به عقیده محمدرضا مهری وکیل تخصصی ملک، حقوقدانان با وحدت ملاک  از مواد قانون مدنی، قواعد عمومی را استخراج می‌کنند.

در حالی‌ که قانون باید برای همه مردم یک جامعه و سرمایه‌گذاران و فعالان تجاری سایر کشورها نیز واضح و روشن باشد.

با توجه به آنکه علیرغم کثرت قوانین، قانون مدنی همچنان جنبه بنیادین خود را حفظ کرده است.

وکیل متخصص ملکی

این حجم از ابهام و سردرگمی در قانونی که زیربنای قراردادها، سرمایه‌گذاری‌ها و تعاملات اقتصادی است، می‌تواند بیانگر ضعف یک سیستم حقوقی باشد که عدم آگاهی به آن سبب شکست اشخاص در دعاوی ملکی می‌شود.

در این مقاله همراه باشید تا بیشتر در خصوص ابهامات قانون مدنی و تاثیر گذاری آن در دعاوی ملکی را مورد بررسی قرار دهیم.

سوالاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند:

  • حق انتفاع ملک چیست؟
  • بطلان قرارداد ملکی چیست؟
  • آیا وکیل می‌تواند با خود معامله ملکی انجام دهد؟
  • ارثیه جنین چگونه تعیین می‌شود؟
  • خیانت در امانت امور ارثی چگونه است؟

عدم تعیین تکلیف از بین رفتن قابلیت انتفاع در دعاوی ملکی

انتفاع به معنی منتفع شدن و استفاده کردن می‌باشد و حق انتفاع ملکی به این معنی است که فرد حق انتفاع و استفاده کردن از ملکی را دارا می‌باشد.

در ماده ۴۸۱ قانون مدنی از بین رفتن قابلیت انتفاع (استفاده)، ملک استیجاری را موجب بطلان اجاره دانسته است اما در ماده ۵۲۷ از بین رفتن قابلیت انتفاع، موجب انفساخ (از بین رفتن) قرارداد مزارعه دانسته شده است.

درحالیکه از این حیث تفاوتی بین این دو عقد نیست. هر دو عقودی (قرارداد) مقید به زمان‌اند.

عدم نفوذ حالتی است که در آن معامله به صورت کامل واقع نشده اما باطل هم نیست و با اضافه شدن و تایید اراده، نافذ و صحیح می‌شود.

در مواردی از قانون، عبارت “عدم نفوذ” در معنای بطلان به کار رفته است، مانند ماده ۲۰۰ قانون مدنی که اشتباه را موجب عدم نفوذ (در واقع، بطلان) دانسته است.

بهترین وکیل ملک در تهران

مواردی که عبارت بطلان در معنای عدم نفوذ (صحیح نبودن) به کار رفته است، مانند ماده ۵۰۰ که اجاره مال در دوره خیار شرط (اختیار بر هم زدن قرارداد تا مدت معین) در بیع (قرارداد خرید و فروش)، شرط را باطل (در واقع به دلیل تضاد با حدود بایع (فروشنده)، غیرنافذ) دانسته است.

در یک ماده تلف عین مستأجره (مالی که اجاره داده شده مثل خانه) موجب انفساخ (انحلال) اجاره دانسته شده است (۴۸۳) و در ماده دیگر موجب بطلان اجاره (۴۹۶).

مواردی، عبارت بطلان در معنای انفساخ (انحلال) به کار رفته است.
مانند مواد ۶۷۰، ۴۸۱، ۴۹۶ و ۴۹۷ که در میانه عقد وکالت و اجاره از عبارت بطلان وکالت و بطلان اجاره سخن گفته‌اند؛ در حالیکه آنچه در میانه مدت یک عقد رخ می‌دهد، ممکن است انفساخ (انحلال و از بین بردن) آن عقد باشد؛ نه بطلان آن.

مشاوره حقوقی بطلان معامله

عدم تعیین تکلیف مقام حاکم

در موارد متعددی مانند قبول وقف عام ، اداره ترکه (اموالی که از شخص فوت شده باقی مانده است) بلاوارث (بدون وارث) و دادن طلب در صورت امتناع طلبکار از عبارت حاکم استفاده شده است.

درحالیکه معلوم نکرده است که منظور از حاکم کیست؟

ولی فقیه، دادستان، استاندار استان یا فرماندار شهرستان، شخص حقوقی دولت، رئیس دولت و… می‌توانند مصداق حاکم باشد.

عدم تعیین تکلیف معامله با خود وکیل

هنگامی که شخصی به یک نفر وکالت می‌دهد که به عنوان وکیل او مثلا خانه‌اش را بفروشد، آیا وکیل می‌تواند آن خانه را به خود انتقال دهد؟

انعقاد عقد توسط وکیل با خود در حالت اطلاق (مواردی که وکیل باید انجام دهد قید نشود) وکالت، در عقد نکاح (ازدواج) بررسی شده است (ماده ۱۰۷۲)، اما در سایر قراردادها مسکوت رها شده است که البته حقوق‌دانان نسبت به آن توضیحاتی ارائه داده‌اند.

به طور کلی هنگام تنظیم قرارداد وکالت باید اختیارات وکیل به صورت کامل ذکر شود؛ اگر ذکر نشود اختیار وی نامحدود است و می‌تواند هر اقدامی به ضرر موکل خود انجام دهد.

عدم تعیین تکلیف نحوه غیر قابل فسخ (بر هم زدن قرارداد) شدن عقود جایز

عقد یا قرارداد جایز، نوعی از قرارداد است که هر یک از طرفین قرارداد می‌توانند آن را به هم بزنند.

همچنین با فوت هر یک از طرفین قرارداد جایز از بین می‌رود.

بنابراین می‌توان با شیوه‌های مختلفی قراردادهای جایز را غیرقابل فسخ (برهم زدن) نمود.

شیوه‌های غیر قابل فسخ کردن عقد وکالت که نوعی عقد (قرارداد) جایز است به تشریح بیان شده است (ماده ۶۷۹ قانون مدنی)؛
اما درباره سایر عقود جایز (قراردادی که هر یک از طرفین هر وقت بخواهد می‌تواند آن را بر هم بزند) تعیین تکلیف نشده است.

تجزیه وصیت از طرف موصی له (کسی که وصیت به نفع او شده است)

در ماده ۸۳۲ قانون مدنی ایجاب (پیشنهاد) وصیت از جانب طرف مقابل (موصی له) قابل تجزیه دانسته شده است.

یعنی در فرضی که شخصی وصیت می‌کند، شخصی که وصیت به نفع او شده است می‌تواند تمام وصیت را قبول کند یا قسمتی از آن را قبول نماید.

به طور مثال شخصی وصیت می‌کند که خانه و ماشین من پس از مرگم به دختر کوچکم برسد، پس از مرگ دختر می‌تواند وصیت را نسبت به خانه بپذیرد اما نسبت به ماشین نپذیرد.

شکایت از مهندس ناظر

اما در سایر قراردادهای مجانی، تجزیه ایجاب در قانون پیش‌بینی نشده است.
وکیل تخصصی ملک

تشخیص سهم جنین در دعاوی ارثی ملک

علیرغم آنکه امروزه با پیشرفت علم، تعداد و جنسیت جنین حداقل در حد یک اماره‌ (نشانه) قابل اعتماد و یک ظن (احتمال) قریب به علم، قابل کشف است.

اما ماده ۸۷۸ قانون مدنی همچنان در فرضی که متوفی دارای جنین است، مقرر نموده است که باید سهم دو پسر به طور علی الحساب برای او کنار گذاشته شود.

باقی ماندن این مقرره قانونی با توجه به پیشرفت‌های علمی و امکان کشف تعداد و جنسیت جنین معقول نیست.

قانون بدین گونه قابل اصلاح است که در صورت حصول اطلاع عرفی قابل اعتماد از تعداد و جنسیت جنین از طریق آزمایشات پزشکی قانونی، همان ملاک تعیین علی‌الحساب ارثیه جنین قرار گیرد و در صورت عدم پاسخ‌گویی این روش، سهم دو پسر کنار گذاشته شود.

تبرعی یا غیر تبرعی

تبرع به معنی رایگان و مجانی بودن است در ماده ۲۶۵ صرفاً اصل عدم تبرع (رایگان و مجانی) در پرداخت بیان شده است؛ مبنی بر آنکه اصل اولی در پرداخت‌ها آن است که تبرعی و رایگان نیستند.

اما مشخص نشده که صِرف پرداخت مالی به دیگری اگر همراه با شواهد و قراین (نشانه‌ها) نباشد، باید برای ایفای دین (پرداخت دین) برداشت شود.

یعنی این‌گونه تلقی شود که پرداخت کننده آن مال، به دریافت کننده، دینی داشته است و این پرداخت نیز تبرعی (مجانی) نبوده بلکه در مقام ایفای دین (پرداخت) سابق بوده یا آنکه این پرداخت از بابت عقدی از عقود بوده است.

مثلاً شخص پرداخت کننده آن مال را به طرف دیگر ودیعه (امانت)، عاریه (مالی را می‌دهند که مجددا پس بگیرند) یا قرض داده و می‌تواند مدتی بعد، بر مبنای اصل عدم تبرع (رایگان و مجانی نبودن پرداخت)، آن مال یا معادل آن را مطالبه کند.

قوانین مضاربه و دعاوی ملکی

مضاربه قراردادی است که در آن یکی از متعاملین سرمایه را تامین می‌کند به شرط اینکه طرف دیگر با آن سرمایه تجارت نماید و هر دو طرف در سود و زیان آن شریک‌اند.

در ماده ۵۴۶ در تعریف مضاربه از عبارت «تجارت» استفاده شده است.
اما مشخص نشده که منظور از این عبارت، مطلق کسب و کار سودآور است یا آنکه منظورش از این کلمه، تجارت به معنای اخص کلمه یعنی به همان معنای مندرج در ماده ۲ قانون تجارت بوده است؟

وکیل ملک در جنت آباد

این ابهام از آن روست که از یک سو، مضاربه ریشه در متون فقهی دارد که تجارت را محدود به مصادیق احصا شده (محدود) خاص نکرده و از طرف دیگر، در قانون تجارت، تجارت محدود به موارد احصا شده خاصی شده است.

نوعی قرارداد مضاربه دیگر در قراردادهای بانکی وجود دارد که به موجب آن بانک با اعطای تسهیلات (وام) به افراد، علاوه بر بازپرداخت در سود فعالیت نیز شریک می‌شود.

قراردادن ملک به عنوان مهریه عقد موقت

در قانون مدنی از یک سو ازدواج موقت به رسمیت شناخته شده و پاره‌ای از احکام آن بیان شده است، در ازدواج موقت باید مهریه زن تعیین شود.
اما از سوی دیگر احکام عمده آن با سکوت مواجه است.

به رسمیت شناختن یک نهاد در قانون و سپس سکوت درباره احکام آن، موجب محدود شدن استفاده از آن و کاهش استقبال از آن نخواهد بود.

بلکه موجب سردرگمی مردم در مراجعه به قانون و تفاسیر مختلف از متن قانون می‌شود.

صرف به رسمیت شناختن ازدواج موقت در قانون کافی است که اشخاصی که تمایل به استفاده از این نهاد دارند، از آن برخوردار شوند، اما هیچ حکم و قید مشخصی پیش پای آنها نباشد.

آیا نیاز به مشاوره با وکیل تخصصی ملک در تهران دارید؟

کلاهبرداری، خیانت در امانت، جعل، استفاده از سند مجعول، انتقال مال غیر نیز از جمله دعاوی کیفری مربوط به ملک می‌باشند که بدون حضور وکیل نتیجه محقق نخواهد شد.

از دیگر دعاوی مرتبط با ملک که بسیار شایع می‌باشند در خصوص دعاوی مربوط به تسهیلاتی است که بانک ارائه می‌دهد و همچنین دعاوی مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می‌باشند.

در خصوص تسهیلات بانکی دعاوی ملکی مربوط به ملکی است که در رهن بانک به عنوان ضمانت وام قرار گرفته است می‌باشد.

چنین مواردی یا تسهیلات گیرندگان به تعهدات خود نسبت به تسهیلات عمل نموده اما بانک از فک (آزادسازی) سندی که در رهن اوست خودداری می‌نماید یا اینکه تسهیلات گیرندگان به تعهدات خود نسبت به بانک عمل نمی‌نمایند و بانک ملکی که دررهن است را به مزایده می‌گذارد.

در خصوص دعاوی ملکی مربوط به کمیسیون ماده۱۰۰ شهرداری هم ذکر این نکته ضروری است که امکان اعتراض به رأی صادره از این کمیسیون در مرجع صالح امکان‌پذیر است.

نمونه رای ابطال وکالت

به همین جهت برای طرح هرگونه دعوای ملکی موسسه حقوقی مهرپارسیان، با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری، دکتر محمدرضا مهری، با دارا بودن وکیل تخصصی ملک به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌گردد.

بیش از ده سال سابقه کار وکالتی و رضایتمندی موکلین، نشانگر میزان موفقیت موسسه حقوقی مهر پارسیان می‌باشد.

چگونه می‌توان بهترین وکلای ملکی تهران را از لیست کانون وکلا انتخاب کرد؟
آیا امکان شناختن وکیل ملکی در دعاوی تخصصی وجود دارد؟
پیشنهاد ما به شما گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، و دپارتمان تخصصی حقوق املاک و مستغلات است.

عقد جایز چیست؟

عقد یا قرارداد جایز قراردادی است که هر یک از طرفین آن می‌توانند هر وقت بخواهند بدون دلیل قانونی آن را به هم بزنند. (فسخ کنند)

موصی‌ له کیست؟

فردی که وصیت به نفع او شده باشد، موصی‌له گفته می‌شود.

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۵/۵ - (۱۵۴ امتیاز)

مقالات تجاریمقالات ثبتیمقالات حقوقی

بهترین وکلای ملکی تهرانبهترین وکیل دعاوی ملکی در تهرانبهترین وکیل ملکی تبریزبهترین وکیل ملکی در اراکبهترین وکیل ملکی در ارومیهبهترین وکیل ملکی در اصفهانبهترین وکیل ملکی در رشتبهترین وکیل ملکی در شیرازبهترین وکیل ملکی در قمبهترین وکیل ملکی در کرجبهترین وکیل ملکی در مشهدبهترین وکیل ملکی در همدانبهترین وکیل ملکی شمال تهرانبهترین وکیل ملکی غرب تهرانوکیل امور ملکی تهرانوکیل تخصصی ملکوکیل تخصصی ملکیوکیل تخصصی ملکی در کرجوکیل دعاوی ملکی در تهرانوکیل متخصص امور ملکی در کرجوکیل متخصص تخلیه ملکوکیل متخصص در امور ملکیوکیل متخصص در ملکوکیل متخصص دعاوی ملکیوکیل متخصص دعاوی ملکی کرجوکیل متخصص ملک دکتر مهریوکیل متخصص ملکی در اصفهانوکیل متخصص ملکی در تبریزوکیل ملکوکیل ملکی انلاینوکیل ملکی تهرانپارسوکیل ملکی خوب تهرانوکیل ملکی در شرق تهرانوکیل ملکی در شهرریوکیل ملکی در شهریاروکیل ملکی در غرب تهرانوکیل ملکی شرق تهرانوکیل ملکی غرب تهرانوکیل ملکی کیست

۴۷ دیدگاه

  • سلام
    من یه پرونده اختلاف ملکی تو شعبه اول حقوقی لواسان دارم.
    نیاز به همکاری یه وکیل متخصص ملک دارم.
    لطفا یه وکیل با تجربه ملکی محدوده لواسان و رودبار قصران به من معرفی کنید

    • سلام روزتون به خیر
      گروه وکلای مهر با داشتن بهترین وکلای پایه یک دادگستری ابتدا امور مربوط پرونده رو بررسی میکنه و در صورتی که امکان دفاع از حقوق شما فراهم باشه وکیل بهتون معرفی خواهد کرد.
      در صورت نیاز به مشاوره تخصصی با وکیل پرونده های ملکی با شماره زیر تماس بگیرید.
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

    • سلام در بعضی ار عقود حتما باید مدت درج شود و اگر نباشد ان عقود باطل است مثل : اجاره و مزارعه و وثیقه ی موقت حتما باید در این عقود باید مدت قید شود اما در بعضی عقود هم نمیشود مدت قید کرد مثل خرید و فروش و هدیه دادن و صلح مالکیت.
      بعضی از عقود هم هستند که لازم نیست حتما مدت داشته باشند ولی میشود برای ان مدت تعیین کرد مثل وکالت یا مشارکت
      برای اطلاعات بیشتر هم میتوانید با خطوط موسسه تماس حاصل فرمایید
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

  • سلام
    الحق و الانصاف که گروه وکلای مهری با مدیریت دکتر مهری بهترین و تخصصی ترین گروه وکلای ملکی در تهران و کل ایران هستند

  • سلام وقتتون بخیر من قصد ازدواج دارم و پدرم ملکی رو قبل از ازدواج به نام من کردن من نگرانم بابت اینکه بعد از ازدواجم
    نمیخوام این خونه رو به همسرم بدم و میخوام در اختیار پدرم باشه من چه کاری میتونم انجام بدم ؟

    • سلام دوست عزیز
      شما در این مورد میتونید از قرارداد صلح عمری استفاده کنید چرا که به موجب این قرارداد شما مالکیت ملک خود را از طریق قراردادی به نام صلح به شخص دیگری منتقل می نماید؛ با این توضیح که :
      اولا، مالک، شرط می کند تا زمانی که زنده است ، منافع ملک متعلق به خود او بوده، بنابراین خود وی از منافع استفاده کرده و طرف مقابل، حق بیرون کردن او را از ملک نداشته باشد.
      ثانیا، بعد از فوت مالک یا همان مصالح ( کسی که ملک خود را به صلح می دهد ) ، صلح کامل شده و متصالح ( کسی که صلح به نفع او شده است )، علاوه بر عین، مالک منافع مال نیز شده و بتواند از آن استفاده کند.

  • سلام خسته نباشید
    من قطعه زمینی رو سال ۹۵ در ورامین تهران به صورت قولنامه ای خریداری کردم شخصی مدعی شده این زمین متعلق به او می باشد و برای این مورد مدارکی که ارائه داده یک صلح نامه است و الان در زمین ساکن شده و رفت امد میکنه و بدن اجازه دو هفته قبل تعدادی وسیله و نهال داخل زمین برده من چه اقدامی میتونم انجام بدم من کلی تو اینترنت گشتم و راجب اقای دکتر مهری که از وکلا به نام درحوزه کار ملکی هستن تعاریف زیادی خوندم میشه محبت کنید سوال من خودشون جواب بدن

    • سلام دوست عزیز ممنونیم از حسن نظر شما
      این مورد نیاز به بررسی قول نامه شما و صلح نامه طرف مدعی دارد تا از جهت اصالت و سابقه بررسی گرد میتوانید از مقام قضایی درخواست نظریه کارششناس بابت اصالت سند نمایید و در مرحله بعد شما میتوانید از ایشان شکایت تحت عنوان تصرف عدوانی داشته باشید .

  • سلام خداقوت
    من یک زمین رو از پسر عموم که به خارج از کشور مهاجرت میکردن خریداری کردم و برای ملک قولنامه ثبتی دریافت کردم و الان میخوام اقدام به ساخت این زمین کنم ایا این مورد امکان پذیر ؟

    • سلام دوست عزیز
      در مبحث مجوز ساخت، مسئله حائز اهمیت این است که مالکیت ملک احراز شود که در فرض سوال ،مالکیت با قولنامه محضری بشرط نداشتن معارض قابل اثبات است،و حتی اگر شخصی بخواهد اقدام به ساخت ملکی نماید و مجوز ساخت دریافت کند اگر مالک ملک نیست می‌بایست قرارداد رسمی در خصوص ساخت ساختمان در ملک موردنظر با مالک اصلی به صورت محضری به شهرداری ارائه نماید .

  • سلام. من عکس ملکی رو توی دیوار دیدم که طبق مشخصاتی که در آگهی زده شده این ملک دارای سند و بدون مشکل هست من خودم شهر دیگه ای ام. به نظرتون طبق این عکسا و شوهادی که میگن معامله کنم مشکلی ایجاد نمیشه؟

    • با سلام . باتوجه به کلاهبرداری های زیادی که از طریق برنامه دیوارانجام می¬شود،صرف دیدن یک عکس معامله ملک توصیه نمی¬شود. در معامله ملکی اصل و موجود بودن اسناد و مدارک آن و احرازهویت مالک اهمیت زیادی دارد.

  • سلام و درود خدمت شما
    من به همراه برادر همسرم مالک یک اپارتمان به صورت مشاعی در منطقه نظام اباد تهران هستیم من به دلیل مشکلات مالی که کرونا برای کسب و کارم ایجاد کرده نیاز به پول دارم و میخوام سهم خودم رو بفروشم ولی برادر همسرم قصد فروش ندارن سوال من این ایا من میتونم اینکار انجام بدم من جایی تماس گرفتم برای مشاوره به من گفتن امکان پذیر نیست ولی من از جوابشون مطمئن نیستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ؟

    • سلام دوست عزیز
      بله این مورد امکان پذیر می باشد
      مطابق ماده ۱۱ آیین نامه قانون ثبت ((هر گاه ملک مشاع در نتیجه انتقالات به یک نفر منتقل شود اسناد مالکیت قبلی باطل و سند مالکیت جدید صادر می شود)) .ومطابق ماده ۵۸۳قانون مدنی ((هریک از شرکا می تواند بدون رضایت شرکا دیگر سهم خود را جزئا یا کلا به شخص ثالثی منتقل نماید)).و همچنین مطابق ماده ۱۰۴ آیین نامه قانون ثبت ((در موقع انتقال تمام یا قسمتی از ملک ثبت شده و یا واگذاری حقی نسبت به عین ملک سند معامله در دفتر اسناد رسمی ثبت و خلاصه آن در دفتر املاک زیر ثبت ملک ثبت می شود)).

  • سلام بابام سال ۹۱ یه باغ محصولاتی به متراژ ۷ هزار متر خریده الان مالک قبلی زمین اومده میگه زمین ۵ هزار ۲۰۰متر بوده من زبونی گفتم و اشتباه کردم. الان سند هم گرفته شده. اگر درست بگه به قیمت روز باید حساب بشه و یه وکیل ملکی میشه بهم معرفی کنید؟

    • با سلام. نیاز به بررسی دقیق تر دارد ولی با توجه به گفته های شما اگر صحت این موضوع اثبات شود ، بله مبلغ به قیمت روز محاسبه می¬شود و درخصوص معرفی وکیل ملکی با شماره ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۷ گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

  • سلام یه راهنمایی میخواستم بابت این که ما یه حیاط خلوت داریم که دیوارش با دیوار حیاط همسایه مشترکه. همسایه امون بدون اجازه دیوار رو تا حد زیادی بالا اورده، آیا میتونیم ازشون شکایت کنیم تا دیوار تخریب بشه؟

    • سلام در صورتی که کارشناس تشخیص بده تجاوز به دیوار مشاع شده بله میتونین نسبت به دریافت حکم قلع دیوار اقدام کنید.

  • سلام وقت بخیر . پدر من یه ملک تجاری داره میخواد ملک رو بده به من و روش کار کنم. برای اینکه در زمان تقسیم ارث مشکلی پیش نیاد چطوری ملک رو تحویل بگیرم ؟

    • با سلام. برای اینکه در زمان تقسیم ارث با مشکلی مواجه نشوید و ملک تحویل داده شده قابل رجوع نباشد، در این خصوص قراردادی(قرارداد صلح) را تنظیم کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
      برای تنظیم دقیق چنین قراردادی هم می¬توانید به وکیل متخصص ملکی مراجعه نمایید.

  • سلام. از حضورتون سوالی دارم برادرم سال ۹۴ یک واحد آپارتمان بصورت قولنامه ای پیش خرید کرده که پارکینگ هم روش بوده.حالا برای اینکه اضافه ساخت داشته و نتونسته پارکینگ رو اوکی کنه سند ما رو بعد از چند سال بدون پارکینگ گرفته. می تونه قرارداد رو فسخ کنه؟

    • با سلام و عرض ادب. بله اگر در قراردادتون پارکینگ قید شده است، امکان فسخ کردن وجود دارد. مطابق قرارداد پیش فروش به جهت عدم تحویل پارکینگ شما می توانید قرارداد را فسخ یا بابت عدم تحویل پارکینگ خسارت دریافت نمایید.

  • سلام. دو سال پیش یه خونه خریدم از وارثان اون خونه.حالا خواهرشون که خبر نداشته،با قولنامه رفته دادگاه و ادعای مالکیتش رو ثابت کرده. من از اونا میتونم خسارت بگیرم ؟یا بخاطر دوسالی که زندگی کردم باید هزینه ای بدم یا خودشون به خواهرشون پرداخت میکنن؟

    • با سلام و وقت بخیر. شما باید اجرت المثل پرداخت نمایید و سپس به اشخاصی که معامله را با آنها انجام دادید بابت استرداد مبالغ و خسارت مراجعه نمایید.

  • با سلام و عرض ادب .بنده قصد پیش خرید آپارتمانی را دارم که به گفته ی سازنده تا ۱۰ ماه آینده آماده تحویل هست . میخواستم بدانم که در خرید خانه به صورت پیش‌فروش چه مواردی باید رعایت شود ؟

    • با سلام وقت بخیر . در قانون پیش‌فروش ساختمان، مصوب ۱۳۸۹ و آیین‌نامه آن مصوب ۱۳۹۳، شرایط متعددی ازجمله تنظیم رسمی قرارداد در دفترخانه، پرداخت ۱۰ درصد در زمان تنظیم سند قطعی، صدور قبوض اقساطی، صدور شناسنامه فنی مستقل برای هر واحد توسط شهرداری و … پیش‌بینی‌شده است. البته بهتر است قبل از قطعی نمودن قرارداد خود در این مورد با وکلای متخصص در امور ملکی مشورت کنید . میتوانید برای مشاوره با وکلای تخصصی ملکی با شماره های دفتر تماس بگیرید . ممنون

  • سلام وقتتون بخیر جناب دکتر مهری . متاسفانه پدر و مادرم ۲ سال پیش در یک صانحه ی تصادف فوت کردن . ما ۳ خواهر هستیم و یک ملک (خونه )بزرگ در منطقه نیاوران تهران داریم ،اختلاف بین ما این است که ۲ خواهر راضی به فروش هستند و یک خواهر راضی به فروش نیست در این ملک ورثه ای ، تکلیف چیست ؟

    • با سلام و عرض ادب خدمت شما .
      بهترین روش در مورد اموال فرد فوت ‌شده اعم ازمال منقول و غیرمنقول (ماترک) تنظیم دادخواست تقسیم ماترک و مهروموم آن است .
      شما میتوانید با تنظیم دادخواست که در دادگاه صالح رسیدگی میشود این مورد را انجام دهید که ابتدا باید برای قاضی ثابت شود که ملک غیر قابل افراز است ،عدم قابلیت افراز از طریق استعلام از شهرداری یا اداره ثبت ممکن است و البته خود قاضی هم می تواند تشخیص دهد که یک آپارتمان یا ملک یا خانه قابلیت افراز بین چند نفر را دارد یا خیر .

  • با سلام و عرض ادب . بنده در سن ۶۰ سالگی تصمیم گرفتم که اموال خود را به نام فرزندان خود کنم به جز یک فرزند پسر که خبری از ایشان نداریم ولی بنده با دخترانم شرط کردم که تا زمانی که در قید حیات هستم این اموال به فروش نرسد چون تنها درآمد من از راه دریافت کرایه خانه ها ست . اما به دلیل اینکه اموال به دست پسرم نرسد تصمیم دارم اموالم را بین دخترانم تقسیم کنم و به نام آنها بزنم . در این شرایط چه نوع قراردادی باید نوشته شود شود که تا زمان حیات من املاک قابل انتقال نباشد ؟

    • با سلام و وقت بخیر .
      شما چنانچه که شرط کردید ملکی که واگذار می کنید تا زمان حیاط واگذار کننده قابل فروش و انتقال نباشد می توانید با اشخاصی که مال را به آن ها انتقال می دهید قرارداد صلح عمری منعقد نمایید .در این صورت ملک برای آن ها است و منافع اموال تا زمانی که در قید حیات هستید از آن خودتان است .

  • سلام. من اجاره نامه خونه ای که داخلش ساکن هستیم رو سه بار تمدید کردم اما همیشه یه امضا میکردیم فقط بار اول که میخواستم اونجا رو اجاره کنم دوتا امضا شاهد بود. الان بهم گفته باید بلند شی و میرم حکم تخلیه میگیرم. میشه؟

    • با سلام و احترام. بله. با توجه به اینکه در این موارد حتما نیاز به امضای دو شاهد است، موجر شما (صاحب خانه) می تواند با توجه به یک امضا بودن در تمدیدهای مجدد، از حکم تخلیه استفاده نماید.

  • سلام و عرض ادب خدمت شما . من میخواهم یک قرارداد مبایعه نامه با سازنده ملک تنظیم کنم . در پیش قراردادی که برای بنده ارسال کردند ذکر نشده که پارکینگ به من تعلق دارد یا خیر در حالی که من دارم وجه پارگینک را به سازنده پرداخت میکنم . آیا اگراین موضوع در قرارداد ذکر نشود من در آینده میتوانم پارکینگ را مطالبه کنم یا خیر ؟

    • با سلام وقت بخیر . در قرارداد مبایعه‌ نامه ، باید مشخصات کامل ملک مورد معامله شامل پلاک ثبتی، آدرس ملک، مساحت عرصه(زمین)، اعیان(بنا)، پارکینگ، انباری، سهم آپارتمان از قسمت‌های مشاعی ساختمان و سایر ویژگی های آن به طور دقیق قید شود. اما اگر در قرارداد شما مشخصات پارکینگ ذکر نشده است در آینده قایل پیگیری در مراجع قانونی را نیز ندارد . شما میتوانید در مورد متن پیش قرارداد خود با وکیل مربوطه در امور ملکی مشورت کنید .

  • سلام . وقتتون بخیر . بنده سال ۹۷ برج ۱۰ (دی ماه ) ملک خود را به یکی از آشنایان با مبلغ بسیار ناچیزی به مدت ۳ سال اجاره دادم . الان بعد از گذشت مدت اجاره و اختلافات پیش آمده ایشان حاضر به تخلیه ملک نیستند و مطرح کردند که طبق قوانین کرونا بنده نمیتوانم از ایشان شکایت کنم ؟ ممنون میشم که سوال بنده رو آقای علی مهری پاسخگو باشند به این دلیل که بنده تعریف ایشان رو در این مورد بسیار شنیدم .

    • در این جا تحت شرایطی میتوان دستور تخلیه ی ملک را گرفت اما بابت این مورد قرارداد اجاره نامه ی شما نیازمند بررسی میباشد . برای این مورد میتوانید با شماره های دفتر تماس بگیرید تا برای شما هماهنگی های لازم برای این بررسی صورت گیرد . با تشکر

  • با سلام و وقت بخیر. بنده از شخصی مبلغ یک میلیارد تومان طلبکار بودم و بعد از مراحل شکایت و دادگاه ملک ایشان بابت طلب بنده توقیف شده، حالا متوجه شدم که مالک، ملک مورد نظر را فروخته. سوال بنده این است آیا اگر ملکی در رهن یا در بازداشت باشد مالک اجازه فروش آن را دارد؟

    • سلام دوست عزیز
      این مسئله در قانون اجرای احکام پیش بینی شده است. طبق ماده ۵۶ و ۵۷ قانون اجرای احکام مدنی، هرگونه نقل و انتقال اعم از قطعی و شرطی و رهنی نسبت به مال توقیف شده باطل و بلااثر است. و همچنین هرگونه قرارداد یا تعهدی که نسبت به مال توقیف شده بعد از توقیف، به ضرر محکوم ‌له منعقد شود نافذ نخواهد بود مگر اینکه محکوم‌له‌ کتباً رضایت دهد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۶ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب من یک باب مغازه در فیروزکوه اجاره کردم و الان به دلیل سیل مغازه از بین رفت من ماهیانه مبلغ ۱۰ میلیون اجاره پرداخت میکردم ایا الان این قرارداد پابرجا من باید اجاره پرداخت کنم؟

  • سلام، بنده سند نیم دانگ مشاع از یه ملک رو دارم، که ما بقیش بین ورثه یه مرحومی مشاع هست، و تو شرایط سند قید شده که منافع ملک تا زمان حیات خانوم اون مرحوم متعلق به ایشونه. آیا من می‌تونم درخواست اجاره کنم؟ یا ملک رو بذارم مزایده؟ چطور می‌تونم این نیم دانگ خودم رو مطالبه کنم؟ باید حتما صبر کنم اون خانوم به رحمت خدا برن؟

    • سلام معامله با حق انتفاع عمری انجام شده و شما نمیتونین تا زمان فوت کسی که حق عمری داره هیچ دخل و تصرفی تو ملک داشته باشین اما میتونین با همین شرایط ملک رو بفروشین

  • سلام وقت بخیر من عموم برام وصیتی کردن و یک خونه رو برای من گذاشتن منتها از من درقبالش کاری خواستن من این نمیخوام میتونم نگیرم ملک رو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *