مشاوره حقوقی بدون مدرک وکالت

مشاوره حقوقی بدون مدرک وکالت

مشاوره حقوقی بدون مدرک وکالت


 امروز با موضوع مشاوره حقوقی بدون مدرک وکالت و نمونه شکایت از موسسه مهاجرتی کلاهبردار در تهران با شما هستیم. 

تصریح ماده پنجاه و چنج قانون وکالت که در سال 1315 تصویب و اجرایی شده است، بر منع انجام مشاوره حقوقی بدون مدرک وکالت و جرم انگاری این موضوع است، متاسفانه به دلیل اشتباه فاحش اداره کل ثبت شرکتهای تهران، تعدادی افراد سودجو و کلاهبردار با ثبت موسسه حقوقی و داوری بدون هیچ گونه دانش حقوقی اقدام به ارائه خدمات مشاوره حقوقی بدون مدرک وکالت می نمایند.

هر چند در اساسنامه این موسسات حقوقی انجام امور مشاوره حقوقی و وکالت با استفاده از وکلای دادگستری درج شده است اما در عمل شاهد این هستیم که افرادی فاقد صلاحیت مشاوره حقوقی با نام وکیل مهاجرت، مشاور حقوقی مهاجرت و عناوین جعلی مشغول به کلاهبرداری از متقاضیان مهاجرت هستند.

نکات مهم در موضوع مشاوره حقوقی بدون مدرک وکالت

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای شکایت از اشخاصی که اقدام به مشاوره حقوقی بدون مدرک وکالت می کنند به کجا مراجعه کنیم؟

آیا دریافت وجوه به صورت ارزی و نقدی توسط موسسات حقوقی کلاهبردار، از مصادیق جرایم در حکم پولشویی محسوب می شود؟

جهت مشاوره حقوقی درباره چگونگی طرح شکایت از موسسه حقوقی مهاجرتی کلاهبردار، کدام وکیل دادگستری صلاحیت دارد؟

 

[/stextbox]پاسخ سوالات شما با نمونه شکایت علیه موسسه حقوقی و مهاجرتی کلاهبردار که توسط دفتر حقوقی و وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تنظیم شده است داده خواهد شد.

نمونه شکایت از مشاوره حقوقی بدون مدرک وکالت

 

شکواییه

شاکی: ن، متاهل، مسلمان، شیعه، به شماره ملی  به نشانی: گرگان

وکیل تضمینی دادگاه ارشاد

مشتکی عنهم:

مدیران موسسه حقوقی س ن به شماره ثبت 111و شناسه ملی 18 به اسامی:

پ به شماره ملی 00111149

ش به شماره ملی 1590

ف به شماره ملی 00

همگی به نشانی: تهران- آیت الله کاشانی

وکیل شاکی: محمدرضا مهری فرزند حسینعلی، وکیل پایه یک دادگستری به نشانی: تهران- گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک14- طبقه 4- واحد9

موضوع شکایت: تظاهر به وکالت- تحصیل مال از طریق نامشروع- جعل عنوان

تاریخ و محل وقوع جرم: 16/11/1397 آدرس مشتکی عنهم

سرپرست محترم دادسرای ناحیه پنج تهران

با سلام  و احترام

با اجازه حاصل از وکالت نامه شماره 33712 به وکالت از خانم ن، شاکی پرونده موارد ذیل را به استحضار حضرتعالی می رسانم.

اول: موکل با توجه به تبلیغات گسترده اینترنتی و از طریق سایت موسسه مشتکی عنه، به امید اخذ اقامت کشور سوئد توسط این موسسه به ظاهر حقوقی، به دفتر آنها واقع در بلوار آیت الله کاشانی تهران مراجعه نموده است.

در تاریخ 1397/11/16 با توجه به اینکه مدیران موسسه مذکور خود را دانش آموخته حقوق بین الملل و وکیل بین المللی معرفی نموده بودند اقدام به عقد قرارداد با موسسه مذکور نموده و ضمن امضا، مبلغ پانصد میلیون ریال از طریق دستگاه کارت خوان مستقر در دفتر مشتکی عنهم پرداخت نمود و مبلغ شصت میلیون ریال را نیز به حساب شخصی به نام م ح در تاریخ1397/11/17 پرداخت نمود.

پس از پرداخت مبالغ مذکور و عدم پاسخگویی موسسه مذکور، به رفتار آنها مشکوک شده و در مراجعه بعدی به محل موسسه از وی خواسته شد تا نسبت به تحویل مدارک و مستندات و مابقی مبلغ قرارداد به صورت نقدی اقدان نماید.

تصرف غیر قانونی

موکل متوجه فریبکاری موسسه مورد نظر شده و تصمیم به طرح شکایت از موسسه حقوقی مذکور گرفت.

اعمال مجرمانه مدیران موسسه حقوقی مشتکی عنه

اول: مداخله در امر وکالت

در آگهی تاسیس و خلاصه اساسنامه موسسه غیر تجاری س ن، موضوع موسسه، انجام امور مشاوره حقوقی و وکالت از طریق وکلای دارای پروانه معتبر، انجام موضوع فعالیت در صورت لزوم پس از اخذ مجوزهای لازم بیان شده است؛ حال در تبصره یک ماده 2 قرارداد منعقد شده بین موکل و موسسه مذکور که سمت امضا کننده قرارداد در صدر آن قید نشده است، موسسه مذکور، خود را فارغ از دریافت مجوز از هر نهادی دانسته و این موضوع را مورد قبول موکل دانسته است. (تصویر آگهی تاسیس به پیوست تقدیم می گردد.)

در هیچ کجای اساسنامه  و آگهی تاسیس، مجوزی برای دخالت در مشاوره حقوقی در خارج از کشور با دریافت مبالغ گزاف از مشتریان و ارباب رجوع به چشم نمی خورد و هیچ پروانه وکالت داخلی یا بین المللی نیز به نام مدیران و صاحبان امضای موسسه صادر نشده است.

اگر موسسه هیچ اقدام عملی جهت انجام موضوع قرارداد ندارد پس چگونه بندهای مربوط به اخذ پذیرش دوره زبان سوئد، تایید مدارک توسط دولت سوئد، اقدامات مقدماتی دریافت اقامت سوئد، ثبت نام در آزمونهای مرتبط با پزشکی و آموزشی با حق امضا از طرف خانم  ن طبق بند 5 ماده 3 قرارداد توسط موسسه قابل انجام است؟؟!

دوم: مشاوره حقوقی بدون پروانه وکالت

ماده 55 قانون وکالت مصوب 1315 اشعار می دارد:

وکلای معلق و اشخاص ممنوع‌الوکاله و به طور کلی هر شخصی که دارای پروانه وکالت نباشد از هر گونه تظاهر و مداخله در عمل وکالت‌ممنوع است اعم از اینکه عناوین تدلیس از قبیل مشاور حقوقی و غیره اختیار کند یا اینکه به وسیله شرکت و سایر عقود یا عضویت در مؤسسات خود ‌را اصیل در دعوی قلمداد نماید متخلف از یک الی شش ماه حبس تأدیبی محکوم خواهد شد.

بهترین وکیل منطقه یک

بنا به اطلاق قانون مذکور، معرفی به عنوان مشاور حقوقی و دخالت در موضوع وکالت و مشاوره حقوقی جرم محسوب شده و قابلیت تعقیب و مجازات دارد.

دوم: معاملات و عملیات مشکوک مالی

همانگونه که در رسید پرداخت وجه توسط موکل ملاحظه میفرمایید وجوه قرارداد، نه به حساب مدیران شرکت و نه به حساب موسسه واریز نشده و به حساب شخصی به نام م ح واریز شده و با دقت در متن قرارداد نیز مشاهده میفرمایید که قرارداد توسط شخصی به نام م امضا شده است،

تبصره سه ماده 2 قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی ناظر به بخش 3 بنده چ ماده 1 از همین قانون، انجام معاملات صوری که مالک شخص دیگری باشد را در حکم تحصیل مال از طریق نامشروع دانسته است که خواهشمندم به این موضوع نیز رسیدگی فرمایید.

ضمن اینکه موضوع به دادستانی انتظامی مالیاتی نیز اعلام خواهد شد، بنا به دلایل پیش گفته بررسی حسابهای موسسه حقوقی مشتکی عنه که در سایت و فضای مجازی با تبلیغ داشتن ارتباطات و نمایندگی از دانشگاهای اروپا و آمریکا اقدام به اغفال و بردن مال ارباب رجوه می نماید، نیز مورد استدعاست.

منوط به نظر عالیست

با احترام مجدد- محمدرضا مهری وکیل شاکی

مدارک و مستندات:

تصویر مصدق قرارداد بدون شماره مورخ 1397/11/16

وکالتنامه

تصویر فیش های واریزی به مبلغ 560/000/000 ریال

تصویر روزنامه رسمی مشتکی عنهم

تصویر صفحه اول سایت موسسه مذکور که خود را نماینده دانشگاههای اروپا و آمریکا معرفی نموده است.

وکیل شکایت از موسسه حقوقی مهاجرتی کلاهبردار

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

وکیل ملک در خیابان باهنر

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

2/5 - (1 امتیاز)

3 دیدگاه

  • در ماده ۵۵ قانون وکالت اشاره ای به مشاوره نشده و ماده تأکید بر دخالت در وکالت دارد.

    • سلام مشاوره حقوقی صرفا در صلاحیت وکیل دادگستری هست. هر اقدامی عام هست و مشمول مشاوره هم می شود.
      سپاس از توجه شما

      • سلام سپاس از رحماتتون. یک نکته اون هم اینکه طبق قاعده تفسیر به نفع متهم و اصل تفسیر مضیق قوانین جزایی به نظر می رسد استدلال شما صحیح نیست. و نمی توان مشاوره را به دلیل آثار آن وارد در ماده 55 دانست.

        با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *